Έρευνα: Ακόμα και τα πιο «αργά» EV επιταχύνουν ταχύτερα από το 43% των οχημάτων επιδόσεων με ΜΕΚ


Αν υπάρχει ένα στοιχείο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κάνει ακόμα και τον πιο «σκληροπυρηνικό» petrolhead να ζηλεύει, είναι η άμεσα διαθέσιμη ροπή τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 17/5/2023

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα, για να μην μειώνεται δραματικά η αυτονομία τους, ωστόσο από τη στιγμή που η ισχύς και η ροπή τους είναι άμεσα διαθέσιμες, επωφελούνται από πολύ καλές τιμές στις επιταχύνσεις.

Μια μελέτη της βρετανικής εταιρείας GRIDSERVE, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της βιώσιμης ενέργειας και - μεταξύ άλλων - στον κλάδο των EV (φόρτιση και leasing), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μέχρι το 2030, κατά μέσο όρο, τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι ευθέως ανταγωνιστικά, από άποψη ταχύτητας, με τα θερμικά και αναμένεται να τα ξεπερνούν.

Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν 30 κορυφαίες εκδόσεις EV μοντέλων, που κοστίζουν κάτω από 100.000 ευρώ και συγκρίθηκαν με 1.899 «παραδοσιακά» αυτοκίνητα επιδόσεων με βενζινοκινητήρες, τα οποία χρειάζονται έως 8,0 sec. για τα 0-97 km/h. Τα δεδομένα για τα ΜΕΚ οχήματα προήλθαν από την αντίστοιχη βάση δεδομένων του autosnout.com.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το Tesla Model 3 Performance είναι ταχύτερο στα 0-97 km/h από το 90,36% των θερμικών μοντέλων επιδόσεων, με χρόνο 3,2 sec. Επιπλέον, ακόμα και τα πιο «αργά» EV που εξετάστηκαν, εξακολουθούν να είναι ταχύτερα, από στάση, από το 43% των αυτοκινήτων επιδόσεων με ΜΕΚ.

Μάλιστα, η μελέτη προχώρησε και σε εκτίμηση του συσχετισμού που θα υπάρχει σε λίγα χρόνια. Από την έρευνα, προέκυψε ότι το πρώτο θερμικό αυτοκίνητο που χρειάστηκε λιγότερα από 8,0 sec. για τα 0-97 km/h ήταν η Lagonda V12 Le Mans του 1939. Από τότε, η μέση επίδοση μειώθηκε κατά 3,8 sec. κάτι που συνεπάγεται πτώση 5,8% ανά δεκαετία.

Από την άλλη πλευρά, η αντίστοιχη επίδοση των performance EV την τελευταία 10ετία, από τότε που μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας, αγγίζει το 22,8%. Από 5,7 sec. οι μέσοι χρόνοι «έπεσαν» στα 4,4 sec. - τιμή καλύτερη από το 63% των σύγχρονων αυτοκινήτων επιδόσεων βενζίνης και diesel.

Εφαρμόζοντας το συγκεκριμένο «μοντέλο» πρόβλεψης, η έρευνα συμπεραίνει ότι έως το 2030, για τα συγκεκριμένα είδη οχημάτων, η μέση επιτάχυνση στα 0-97 km/h των EV θα είναι 3,1 sec. έναντι 3,6 sec. των οχημάτων με ΜΕΚ.

ΜΟΝΤΕΛΟ0-97 km/h (sec.)TAXYΤΕΡΟ ΑΠΟ ΘΕΡΜΙΚΑ (αριθμός)ΤΑΧΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΘΕΡΜΙΚΑ (%)
Tesla Model 3 Performance3,21.71690,36
Kia EV6 GT3,41.65387,05
Tesla Model Y Long Range Performance3,61.57983,15
smart #1 Brabus3,81.49778,83
Fisker Ocean Extreme3,81.49778,83
BMW i4 M503,81.49778,83
Genesis GV60 Sport Plus3,91.44676,15
Porsche Taycan 4S Sport Turismo3,91.44676,15
Audi e-tron GT quattro4,01.40373,88
Polestar 2 Long Range Performance4,11.36571,88
Genesis GV70 Electrified Sport4,11.36571,88
Ford Mustang Mach-E GT4,31.27166,93
Lotus Eletre4,41.23264,88
Audi SQ8 e-tron4,41.23264,88
Volvo C40 Recharge Twin Motor4,51.18362,30
Polestar 3 Long Range Performance4,51.18362,30
BMW iX xDrive 504,51.18362,30
Volvo XC40 Recharge Twin Motor4,61.14360,19
Jaguar I-Pace EV4004,61.14360,19
Genesis G80 Electrified Luxury4,71.08156,92
Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD4,999652,45
Hyundai IONIQ 6 Long Range AWD4,999652,45
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC4,999652,45
Porsche Taycan 4 Cross Turismo4,999652,45
Kia EV6 Long Range AWD5,096150,61
Kia EV9 99.8 kWh AWD5,192048,45
Porsche Taycan5,288146,30
BMW iX1 xDrive305,481642,88
Audi Q8 e-tron 55 quattro5,481642,88
Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro5,481642,88
Average EV4,41.21063,72

Πηγή: GRIDSERVE