Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα, για να μην μειώνεται δραματικά η αυτονομία τους, ωστόσο από τη στιγμή που η ισχύς και η ροπή τους είναι άμεσα διαθέσιμες, επωφελούνται από πολύ καλές τιμές στις επιταχύνσεις.
Μια μελέτη της βρετανικής εταιρείας GRIDSERVE, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της βιώσιμης ενέργειας και - μεταξύ άλλων - στον κλάδο των EV (φόρτιση και leasing), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μέχρι το 2030, κατά μέσο όρο, τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι ευθέως ανταγωνιστικά, από άποψη ταχύτητας, με τα θερμικά και αναμένεται να τα ξεπερνούν.
Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν 30 κορυφαίες εκδόσεις EV μοντέλων, που κοστίζουν κάτω από 100.000 ευρώ και συγκρίθηκαν με 1.899 «παραδοσιακά» αυτοκίνητα επιδόσεων με βενζινοκινητήρες, τα οποία χρειάζονται έως 8,0 sec. για τα 0-97 km/h. Τα δεδομένα για τα ΜΕΚ οχήματα προήλθαν από την αντίστοιχη βάση δεδομένων του autosnout.com.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το Tesla Model 3 Performance είναι ταχύτερο στα 0-97 km/h από το 90,36% των θερμικών μοντέλων επιδόσεων, με χρόνο 3,2 sec. Επιπλέον, ακόμα και τα πιο «αργά» EV που εξετάστηκαν, εξακολουθούν να είναι ταχύτερα, από στάση, από το 43% των αυτοκινήτων επιδόσεων με ΜΕΚ.
Μάλιστα, η μελέτη προχώρησε και σε εκτίμηση του συσχετισμού που θα υπάρχει σε λίγα χρόνια. Από την έρευνα, προέκυψε ότι το πρώτο θερμικό αυτοκίνητο που χρειάστηκε λιγότερα από 8,0 sec. για τα 0-97 km/h ήταν η Lagonda V12 Le Mans του 1939. Από τότε, η μέση επίδοση μειώθηκε κατά 3,8 sec. κάτι που συνεπάγεται πτώση 5,8% ανά δεκαετία.
Από την άλλη πλευρά, η αντίστοιχη επίδοση των performance EV την τελευταία 10ετία, από τότε που μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας, αγγίζει το 22,8%. Από 5,7 sec. οι μέσοι χρόνοι «έπεσαν» στα 4,4 sec. - τιμή καλύτερη από το 63% των σύγχρονων αυτοκινήτων επιδόσεων βενζίνης και diesel.
Εφαρμόζοντας το συγκεκριμένο «μοντέλο» πρόβλεψης, η έρευνα συμπεραίνει ότι έως το 2030, για τα συγκεκριμένα είδη οχημάτων, η μέση επιτάχυνση στα 0-97 km/h των EV θα είναι 3,1 sec. έναντι 3,6 sec. των οχημάτων με ΜΕΚ.
ΜΟΝΤΕΛΟ | 0-97 km/h (sec.) | TAXYΤΕΡΟ ΑΠΟ ΘΕΡΜΙΚΑ (αριθμός) | ΤΑΧΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΘΕΡΜΙΚΑ (%) |
Tesla Model 3 Performance | 3,2 | 1.716 | 90,36 |
Kia EV6 GT | 3,4 | 1.653 | 87,05 |
Tesla Model Y Long Range Performance | 3,6 | 1.579 | 83,15 |
smart #1 Brabus | 3,8 | 1.497 | 78,83 |
Fisker Ocean Extreme | 3,8 | 1.497 | 78,83 |
BMW i4 M50 | 3,8 | 1.497 | 78,83 |
Genesis GV60 Sport Plus | 3,9 | 1.446 | 76,15 |
Porsche Taycan 4S Sport Turismo | 3,9 | 1.446 | 76,15 |
Audi e-tron GT quattro | 4,0 | 1.403 | 73,88 |
Polestar 2 Long Range Performance | 4,1 | 1.365 | 71,88 |
Genesis GV70 Electrified Sport | 4,1 | 1.365 | 71,88 |
Ford Mustang Mach-E GT | 4,3 | 1.271 | 66,93 |
Lotus Eletre | 4,4 | 1.232 | 64,88 |
Audi SQ8 e-tron | 4,4 | 1.232 | 64,88 |
Volvo C40 Recharge Twin Motor | 4,5 | 1.183 | 62,30 |
Polestar 3 Long Range Performance | 4,5 | 1.183 | 62,30 |
BMW iX xDrive 50 | 4,5 | 1.183 | 62,30 |
Volvo XC40 Recharge Twin Motor | 4,6 | 1.143 | 60,19 |
Jaguar I-Pace EV400 | 4,6 | 1.143 | 60,19 |
Genesis G80 Electrified Luxury | 4,7 | 1.081 | 56,92 |
Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD | 4,9 | 996 | 52,45 |
Hyundai IONIQ 6 Long Range AWD | 4,9 | 996 | 52,45 |
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC | 4,9 | 996 | 52,45 |
Porsche Taycan 4 Cross Turismo | 4,9 | 996 | 52,45 |
Kia EV6 Long Range AWD | 5,0 | 961 | 50,61 |
Kia EV9 99.8 kWh AWD | 5,1 | 920 | 48,45 |
Porsche Taycan | 5,2 | 881 | 46,30 |
BMW iX1 xDrive30 | 5,4 | 816 | 42,88 |
Audi Q8 e-tron 55 quattro | 5,4 | 816 | 42,88 |
Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro | 5,4 | 816 | 42,88 |
Average EV | 4,4 | 1.210 | 63,72 |
Πηγή: GRIDSERVE