Έρευνα: Πώς επηρεάζουν οι καιρικές συνθήκες την ταχύτητα φόρτισης και τις μπαταρίες των EV


H Mahle έβαλε στην αεροσήραγγα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και προσπάθησε να εντοπίσει τα προβλήματα που εμφανίζονται κατά τη φόρτιση σε ακραίες θερμοκρασίες περιβάλλοντος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/2/2023

Τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζουν να πολλαπλασιάζονται γύρω μας και να γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή, και οι τεχνολογίες που τα περιβάλλουν αναπτύσσονται και εξελίσσονται ραγδαία. Ο στόχος είναι να επιτευχθεί η μεγαλύτερη αποδοτικότητα, κι όχι μόνο σχετικά με τις επιδόσεις και την αυτονομία, αλλά και σχετικά με την ταχύτητα φόρτισης. Σε μία έρευνά της, η Mahle δοκιμάζει το σύστημα φόρτισης350 kW σε όλες τις πιθανές καιρικές συνθήκες.

Από το 2035 κι έπειτα, τα EV θα είναι η νόρμα. Οι κατασκευαστές δημιουργούν τα επόμενα ηλεκτρικά μοντέλα τους, τα οποία ήδη καταφτάνουν στην αγορά, κι ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια αυτού του πλάνου είναι η συνεργασία τους με τις εταιρείες παραγωγής μπαταριών, προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη αυτονομία.

Την ίδια στιγμή, οι κρατικοί μηχανισμοί ανά τον κόσμο βρίσκονται σε μία διαδικασία βελτίωσης και ενίσχυσης των υποδομών φόρτισης, ενώ και οι ίδιες οι εταιρείες προσφέρουν επίσης τις δικές τους λύσεις.

Η Mahle είναι μία από τους πρωτοπόρους σε αυτόν τον τομέα, και στοχεύει να φτάσει στα 350 kW, όταν τα περισσότερα EV που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά υποστηρίζουν φόρτιση 250 ή 270 kW.

Τέτοιοι αριθμοί μπορεί να προσφέρουν ταχύτατη φόρτιση, όμως έρχονται με τα δικά τους μειονεκτήματα. Για παράδειγμα, ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να υπερθερμανθεί, με ρίσκο να μη λειτουργεί σωστά κάτω από οποιαδήποτε καιρική συνθήκη, ή να προκαλέσει ζημιά στο όχημα. Με αυτά τα δύο στοιχεία ως γνώμονα, η Mahle δημιούργησε και εγκατέστησε ένα σύστημα φόρτισης 350 kW στη σήραγγα αέρος της στη Γερμανία.

Αυτό θα βοηθήσει στο να εξακριβωθεί η αποδοτικότητα του εκάστοτε οχήματος σε ακραίες καιρικές συνθήκες, αλλά και την επίδραση της ταχείας φόρτισης στις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν σε θερμοκρασίες άνω των 40 βαθμών Κελσίου, όπου ο αέρας δεν μπορεί να ψύξει το όχημα, έδειξαν ότι η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να προκαλέσει ζημιά στην μπαταρία του οχήματος, επιταχύνοντας τη φθορά της και καθιστώντας την πιο ευαίσθητη σε ορισμένες θερμοκρασίες. Αυτό, μπορεί να προξενήσει ανεπανόρθωτη βλάβη στην μπαταρία, αν το όχημα βρίσκεται σε κατάσταση φόρτισης. Οι έρευνες που διεξάγει τώρα η Mahle χρησιμοποιούν έναν ταχυφορτιστή 350 kW, ο οποίος προσφέρει αυτονομία 100 km σε μόλις 5 λεπτά, μειώνοντας τον χρόνο φόρτισης, άρα και μειώνοντας την πιθανότητα πρόκλησης βλάβης. 

Ένα ακόμα σημαντικό κομμάτι της έρευνας έγκειται στο να αποδειχθεί ότι η ταχεία φόρτιση δεν μειώνει την χωρητικότητα και τις επιδόσεις της μπαταρίας, αλλά και δεν επηρεάζει τη λειτουργία του κλιματισμού στην καμπίνα του οχήματος.