Έρχεται εφαρμογή στο κινητό που θα δείχνει τα ελεύθερα σημεία φόρτισης EV


Τις επόμενες μέρες θα μπει σε λειτουργία το app για κινητά τηλέφωνα, την ώρα που εξετάζεται η τοποθέτηση φορτιστών EV και χωρίς τη συνδρομή του ΔΕΔΔΗΕ.

  • 18/1/2023

Η τοποθέτηση όλο και περισσότερων φορτιστών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας βρίσκει εμπόδιο στη φέρουσα ικανότητα του δικτύου και πλέον εξετάζονται και άλλοι τρόποι, εκτός ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου να αυξηθούν τα σημεία φόρτισης.

Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης, προαναγγέλλοντας και τη λειτουργία εφαρμογής στο κινητό που θα δείχνει τους χώρους στους οποίους υπάρχουν ελεύθερα σημεία φόρτισης.

«Η μεγάλη πρόκληση είναι τι κάνουμε με το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας του δικτύου. Δηλαδή κατά πόσον μπορούμε να βάλουμε φορτιστές παντού», τόνισε χαρακτηριστικά. Και πρόσθεσε: «Μην ξεχνάμε ότι έχουμε περάσει από μία δεκαετή κρίση, όπου υπήρξε απίστευτη αποεπένδυση σε ζητήματα ενέργειας. Τώρα γίνεται, από το Υπουργείο Ενέργειας, από την κυβέρνηση, μία τεράστια προσπάθεια, που δεν είναι εύκολη. Και νομίζω ότι θα πρέπει να σκεφτούμε και λίγο εκτός πλαισίου. Καλός είναι ο ΔΕΔΔΗΕ, αλλά μπορεί να βοηθήσει να βάλουμε φορτιστές παντού; Εάν δεν μπορεί, πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους και δεν σας κρύβω ότι επεξεργαζόμαστε και άλλους τρόπους».

Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι σήμερα μπορεί κάποιος να πάει οδικώς από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί υπάρχουν φορτιστές κάθε 60 με 100 χλμ στο εθνικό οδικό δίκτυο. «Το πρόβλημα είναι να βάλουμε fast chargers λόγω της δυνατότητας ισχύος του δικτύου; Πήγαμε να βάλουμε το καλοκαίρι και είχαμε προβλήματα με το δίκτυο».

Σημείωσε επίσης ότι πλέον υπάρχουν περισσότερα από 2.000 σημεία φόρτισης στην Ελλάδα, γεγονός στο οποίο συντέλεσε η συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους παραχωρησιούχους στους αυτοκινητόδρομους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόνο 480.

Αναγνώρισε ότι παρά τα κίνητρα που δόθηκαν για την αγορά EV «δεν είναι φθηνά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη, όμως χρειάζονται πολιτικές κινήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο».

Επίσης, επεσήμανε ότι η ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει και ένα νέο «οικοσύστημα» ειδικοτήτων και τεχνικών υπηρεσιών. Αναφέρθηκε στο Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης και προανήγγειλε ότι τις επόμενες ημέρες για πρώτη φορά θα είναι στον αέρα και η εφαρμογή, το app για κινητά τηλέφωνα, ώστε να βλέπει ο χρήστης πού υπάρχουν ελεύθερα σημεία φόρτισης.

Δημόσιες μεταφορές και ταξί

Ο κ. Καραμανλής τόνισε τη σημασία των δημόσιων μεταφορών για τη μείωση των εκπομπών του άνθρακα. Γνωστοποίησε ότι έρχονται 350 ηλεκτρικά λεωφορεία και άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου (CNG). Επισήμανε όμως ότι υπάρχει και το πρόβλημα, πού και πώς θα γίνεται η φόρτιση αυτών των λεωφορείων. Ανέφερε επίσης ότι η χρηματοδότηση γίνεται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με 0% συμμετοχή του κρατικού προϋπολογισμού.

Όσον αφορά στο μέλλον των ηλεκτρικών ταξί, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε: «Τα κίνητρα που έδωσε η Κυβέρνηση είναι πολύ μεγάλα, αλλά έχουν ένα δίκιο οι άνθρωποι, οι οποίοι οδηγούν ταξί στην Αθήνα. Πού θα φορτίζουν τα οχήματά τους; Δεν κινούνται στους αυτοκινητόδρομους όπου κάθε 60 χλμ. υπάρχουν φορτιστές».

Όσο για το πώς θα προκύψει η λύση, σχολίασε: «Αυτό είναι ένα ζήτημα πάνω στο οποίο πρέπει να σκύψει η πολιτεία και δε μιλάω μόνο για την κεντρική διοίκηση. Το μπαλάκι πλέον είναι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Σε άλλες χώρες της Ευρώπης οι δήμοι δεν έπονται, είναι συνήθως πιο μπροστά από την κυβέρνηση σε αυτά τα ζητήματα. Ελπίζω ότι όλοι οι δήμοι θα καταφέρουν να κάνουν το αυτονόητο, να βγάλουν αυτούς τους διαγωνισμούς. Γιατί είναι ωραίο να δίνουμε κίνητρα για τους οδηγούς ταξί, από την άλλη όμως μιλάμε για ανθρώπους που ζουν από αυτό και καταλαβαίνω τον προβληματισμό τους».