Ο πλήρης εξηλεκτρισμός είναι πολύ κοντά, και ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, με τις μεγάλες αγορές της Γερμανίας και του Ην. Βασιλείου να βρίσκονται στην κορυφή για το 2022. Μόνο η Ιταλία κατέγραψε μείωση στις πωλήσεις των EV για το περασμένο έτος.
Οι καταχωρήσεις ηλεκτρικών οχημάτωναυξήθηκανκατά 29%, αγγίζοντας τα 1,58 εκατομμύρια. Σύμφωνα με την ένωση Ευρωπαίων Αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA), 357.162νέα ηλεκτρικά οχήματα (BEV) καταχωρήθηκαν το 2022 στις χώρες της ΕΕ, το Ην. Βασίλειο, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία.
Η Γερμανία βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα με τις περισσότερες πωλήσεις EV, παρουσιάζοντας αύξηση 32%, στα 471.394 οχήματα, ενώ το Ην. Βασίλειο ήρθε στη δεύτερη θέση με 267.203 πωλήσεις EV, και αύξηση 40%.
Αύξηση στις πωλήσεις παρουσιάστηκε και στις πλουσιότερες, Βόρειες χώρες, δηλαδή στη Σουηδία (66%), τη Φινλανδία (61%), την Ελβετία (26%), τη Δανία (23%), τη Νορβηγία (22%), όπου τα EV κατέλαβαν το 80% των συνολικών πωλήσεων το 2022, και την Ολλανδία (15%).
Και άλλες μεγάλες αγορές είδαν αύξηση, όπως για παράδειγμα το Βέλγιο, με 66%, η Ισπανία με 29% και η Γαλλία με 25%. Στην Ιταλία, οι πωλήσεις των BEV μειώθηκαν κατά 27%.
Χωρά | Πωλήσεις 2022 | Αύξηση (%) |
Γερμανία | 471.394 | 32 |
Ην. Βασίλειο | 267.203 | 40 |
Γαλλία | 203.122 | 25 |
Νορβηγία | 138.287 | 22 |
Σουηδία | 95.035 | 66 |
Όσο για τα μοντέλα που κυριάρχησαν, το Tesla Model Y ήταν αυτό που κατέγραψε τα καλύτερα «νούμερα», ολοκληρώνοντας το 2022 με 137.819 πωλήσεις, αρκετά μπροστά από το Tesla Model 3, με 92.150 πωλήσεις.
Την ώρα που τα EV θριαμβεύουν στις ευρωπαϊκές αγορές, τα PHEV δεν παρουσίασαν την ίδια πορεία, έχοντας πτώση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι συνολικές πωλήσεις plug-in υβριδικών μοντέλων μειώθηκαν κατά 2,7%, στα 1.01 εκατ., παρόλο που τα στατιστικά της γερμανικής αγοράς παρουσιάζουν αύξηση (11%). Αντίστοιχα, η Γαλλία και το Ην. Βασίλειο «έπεσαν» κατά 11% έκαστες.
Τα στοιχεία της ACEA δείχνουν επίσης ότι το 44% των οχημάτων που πουλήθηκαν μέσα στο 2022 έφεραν κάποιο είδος μεγάλης μπαταρίας, όντας δηλαδή πλήρως ηλεκτρικά, PHEV, ή υβριδικά. Όπως είναι αναμενόμενο, οι πωλήσεις των οχημάτων με ΜΕΚ μειώθηκαν κατά 13% συνολικά, στα 4,14 εκατ, όπως και αυτές των ντιζελοκίνητων, κατά 21% στα 1,64 εκατ.