Μία μικρή ομάδα φοιτητών από το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ κατασκεύασε ένα EV που κινείται με τη βοήθεια ηλιακής ενέργειας. Το συγκεκριμένο όχημα κατάφερε να καλύψει απόσταση 1.000 km με μία φόρτιση, επίδοση που δεν έχει προηγούμενο στον κόσμο και αναμένεται να μπει στο βιβλίο Guinness.
Το όχημα ολοκλήρωσε την προσπάθειά του στο Australian Automotive Research Centre σε 11 ώρες, 53 λεπτά και 32 sec, έχοντας καταγράψει κατά μέσο όρο ταχύτητα 84,17 km/h. Το ρεκόρ που επιχείρησε να καταρρίψει η ομάδα από την Αυστραλία δεν υπάρχει, όμως αναμένεται η Guinness World Records να το αναγνωρίσει, ως επίσημο νέο ρεκόρ.
Το Sunswift 7 είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της σειράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων που κινούνται με τη βοήθεια ενός ηλιακού πάνελ, που έχει δημιουργήσει η ομάδα, και θα πάρει μέρος στον αγώνα World Solar Challenge το 2023, διανύοντας την απόσταση από το Darwin μέχρι την Αδελαΐδα.
Κατά τη διάρκεια της 12ωρης προσπάθειας, το 4μελές πλήρωμα της ομάδας που την πλαισίωσε αντιμετώπισε δύο προβλήματα, και χρειάστηκε να σταματήσει δύο φορές: Μία για να αλλάξει λάστιχο, και μία για να επιλύσει ένα λάθος του λογισμικού. Οι διακοπές αυτές διήρκησαν συνολικά λιγότερο από 15 λεπτά, όπως ορίζουν οι κανονισμοί.
Το όχημα φέρει συνολικά 4,6 τ.μ. έκτασης ηλιακού πάνελ στο αμάξωμά του, το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα, αλλά και μία μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 38 kWh. Η τελική ταχύτητά του αγγίζει τα 140 km/h, όμως κατά την προσπάθειά του για νέο ρεκόρ, το κοντέρ έδειξε 95 km/h.
«Το 2014 καταφέραμε να διανύσουμε 500 km με το Sunswift 5 και τώρα έχουμε περάσει στο επόμενο επίπεδο. Αποδεικνύουμε ότι είναι δυνατό με την τεχνολογία του σήμερα», είπε ο team principal της Sunswift Racing, καθηγητής Richard Hopkins, σε δηλώσεις του στο Drive.
«Λειτουργεί σαν ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα, οπότε μπορείς να το φορτίσεις μέσω ενός παραδοσιακού φορτιστή EV, ή να χρησιμοποιήσεις τα ηλιακά πάνελ για να φορτίσεις την μπαταρία. Δεν είναι S-Class Mercedes αλλά έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει με άνεση 4 επιβάτες. Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει, οι ηλεκτροκινητήρες παίρνουν ενέργεια από τα πάνελ και την μπαταρία. Όταν το όχημα είναι σε στάση, τα πάνελ θα φορτίζουν την μπαταρία. Το EV μας δεν είναι σχεδιασμένο για επιδόσεις, είναι ξεκάθαρα θέμα απόδοσης. Το αυτοκίνητό μας δεν επιταχύνει από 0 ως 100 km/h όπως ένα Tesla», κατέληξε ο καθηγητής.