H Audi αφήνει την άσφαλτο και βγαίνει off-road με το activesphere concept (photos)


Ένα από τα εντυπωσιακά στοιχεία της concept πρότασης είναι ότι μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να μεταμορφωθεί σε pick-up και να μεταφέρει ογκώδη αντικείμενα, χωρίς να αλλοιωθεί η εντυπωσιακή σιλουέτα του.

  • 26/1/2023

H Audi δεν σταματά να παρουσιάζει concept προτάσεις και να κάνει «βουτιές» στο μέλλον της αυτοκίνησης και στις τεχνολογικές καινοτομίες του «αύριο». Έτσι μετά το skysphere, το grandsphere και το urbansphere έρχεται να αποκαλύψει το activesphere με το οποίο «σκαλίζει» ακόμα περισσότερο το κενό που υπάρχει ανάμεσα στα ψηλά off-road και τα sedan.

H ανάπτυξη του Audi activesphere έγινε στο studio που διατηρεί η εταιρεία στο Malibu, με τον Gael Buzyn και την ομάδα του να δουλεύουν περισσότερο από δύο χρόνια για να φτάσουν στο τελικό αποτέλεσμα.

Ο ίδιος περιγράφει τη δημιουργία ως μοναδική και στηρίζει την άποψή του στο γεγονός ότι το concept μπορεί και συνδυάζει τη δεδομένη πολυτελή πινελιά ενός Audi Sportback με την πρακτικότητα και τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός SUV.

Η Audi γνώριζε εξαρχής ότι αρκετοί θα μπερδευτούν στην προσπάθεια να εντάξουν το αμάξωμα του activesphere σε μια συγκεκριμένη κατηγορία. Για να τους προλάβει αποφάσισε να ενημερώσει το κοινό ότι το μοντέλο συνδυάζει για πρώτη φορά στοιχεία Sportback hatchback με αντίστοιχα που έχουμε δει στο παρελθόν στη σειρά allroad. Έτσι αποφάσισε να αποδώσει τον προσδιορισμό «active Sportback».

Ένα από τα πρώτα στοιχεία που τραβάει το βλέμμα και το οποίο το είδαμε και στην περίπτωση του Audi grandsphere είναι η απουσία μεσαίας κολώνας, με τις πόρτες να στερεώνονται στην A και την C, ανοίγοντας με αντίθετη κατεύθυνση.

Το «σημείο-κλειδί» βρίσκεται στο πίσω παρμπρίζ το οποίο μπορεί να αναδιπλωθεί και την ίδια στιγμή να επεκταθεί το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία προκύπτει μία «καρότσα» και το αυτοκίνητο, χωρίς να χάσει την δυναμική σιλουέτα του, μεταμορφώνεται σε pick-up και μπορεί να μεταφέρει ογκώδη αντικείμενα όπως ποδήλατα downhill, πέδιλα του σκι, σανίδες σερφ και γενικά εξοπλισμό που θα χρειαστεί κάποιος για τις εξορμήσεις του στη φύση.

Το μοντέλο έχει αναπτυχθεί στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric), φορτίζει στα 800V και με ένα «γέμισμα» καλύπτει απόσταση 600 km. Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 100 kWh και χρησιμοποιεί όλο το πλάτος που υπάρχει μεταξύ των αξόνων. Σε καθέναν από αυτούς έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας που συνδυαστικά αποδίδουν 325 kW (442 PS) και 720 Nm ροπής.

Η Audi αναφέρει ότι οι χρόνοι φόρτισης του activesphere, χάρη στις τεχνολογίες που διαθέτει, βρίσκονται πολύ κοντά σε αυτούς που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα για να ανεφοδιαστεί. Εντός 10 λεπτών σε ταχυφορτιστή 270 kW, μπορεί να αποκτήσει αυτονομία 300 km ενώ σε 25 λεπτά η στάθμη της μπαταρίας ανεβαίνει από το 5% στο 80%.

Το Audi activesphere είναι μεγάλο με το μήκος του να αγγίζει οριακά τα 5 m., το πλάτος του τα 2,07 m. και το ύψος του 1,60 m. Στο εσωτερικό υπάρχει άπλετος χώρος χάρη στο μεταξόνιο των 2.97 m. Μεγάλοι είναι και οι τροχοί των 22 ιντσών που προσφέρουν στυβαρό πάτημα και επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κινηθεί αποτελεσματικά ακόμα και στα πιο δύσβατα μονοπάτια που θα συναντήσει.

Παράλληλα διαθέτουν ενεργά τμήματα τα οποία ανοίγουν όταν υπάρχει ανάγκη να διοχετευθεί μέσα τους ο αέρας, ενώ κλείνουν όταν το αυτοκίνητο κινείται στην άσφαλτο με στόχο να μειωθεί η αντίσταση και να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή αυτονομία.

Η «ματσό» εμφάνιση με τους τεράστιους θόλους «φωνάζει» ότι έχουμε να κάνουμε με ένα off-road τετρακίνητο όχημα που νιώθει άνετα όταν πατάει χώμα. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί η απόσταση των 208 mm από το έδαφος η οποία μπορεί να αυξηθεί αλλά και να μειωθεί κατά 40 mm όταν το απαιτούν οι συνθήκες και ανάλογα με το που θέλει ο οδηγός να βρίσκεται το κέντρο βάρος του αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή ο κατασκευαστής ενημερώνει ότι η γωνία προσέγγισης είναι στις 18.9 ίντσες και η γωνία διαφυγής στις 28.1 ίντσες.

Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο στο εξωτερικό είναι ότι απουσιάζουν οι κλασικοί καθρέφτες και στη θέση τους βρίσκεται ένα ζευγάρι καμερών που μεταφέρουν εικόνα στον οδηγό. Και αυτές με τη σειρά τους συμβάλουν στην αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου.

Μόλις ανοίξουν οι πόρτες ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια των επιβατών ένα τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό που θυμίζει «χρονοκάψουλα» έτοιμη να μεταφέρει τους επιβάτες στο μέλλον. Τα μάτια πέφτουν φυσικά στις γυάλινες επιφάνειες αλλά και στην απουσία τιμονιού μιας και το activesphere εξοπλίζεται με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4.

Ακόμα και έτσι όμως ο οδηγός που επιθυμεί να πάρει την κατάσταση στα χέρια του μπορεί να το πράξει και μετά από εντολή θα «αναδυθεί» μέσα από το ταμπλό το τιμόνι που θα τον οδηγήσει στις εκτός δρόμου περιπέτειες. Στις πόρτες υπάρχουν χειριστήρια τεχνολογίας MMI που διαβάζουν την κίνηση του χεριού και εκτελούν την εντολή χωρίς να υπάρχει επαφή μέσω της αφής. Από το άνοιγμα του παραθύρου μέχρι τη ρύθμιση του καθίσματος.

Φυσικά μέσα σε αυτή την καμπίνα δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα τέσσερα AR Headsets, έναν για κάθε επιβάτη, που φοριούνται σαν γυαλιά ηλίου και μέσω της εικονικής πραγματικότητας μεταφέρουν χρήσιμες πληροφορίες για το αυτοκίνητο και για το εξωτερικό περιβάλλον.

Κλείνοντας, θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο ρόλος του Audi activesphere ως concept car είναι να παρουσιάσει τεχνολογίες που θα ενσωματωθούν μελλοντικά σε οχήματα παραγωγής. Το ποιες θα είναι αυτές είναι κάτι που σηκώνει αρκετή κουβέντα. Κατά την επίσημη παρουσίαση που έγινε στους δημοσιογράφους, πριν από μερικές ημέρες, οι άνθρωποι της εταιρείας τόνισαν πως κάποιες από αυτές βρίσκονται προ των πυλών «δείχνοντας» το σύστημα μπαταριών και της ανάρτησης. Για όλα τα υπόλοιπα θα πρέπει απλά να κάνουμε λίγη περισσότερη υπομονή.