Η Audi εξελίσσει τεχνολογία για τον καθαρισμό του αέρα... εν κινήσει


Η Audi εργάζεται πάνω σε ένα σύστημα καθαρισμού του αέρα για τα οχήματά της, όσο αυτά κινούνται ή φορτίζουν.

  • 15/10/2022

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε ό,τι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ρυπογόνων ουσιών, αλλά ως αυτοκίνητα, παράγουν και διαχέουν στην ατμόσφαιρα άλλα μικροσωματίδια, είτε από τα φρένα και τη σκόνη που παράγεται κατά την πέδηση, είτε από τα ελαστικά και την τριβή τους στο οδόστρωμα.

Η Audi σκέφτηκε πως θα μπορούσε να βρεθεί τρόπος αυτή η -μικρότερης έκτασης- ρύπανση να αποφευχθεί σε ό,τι αφορά τα οχήματά της, και έθεσε σε εφαρμογή ένα ενδιαφέρον πλάνο.

Συνεργάστηκε με τη Mann & Hummel, σχεδιάζοντας από κοινού ένα φίλτρο σαν αυτό που χρησιμοποιείται στα συστήματα φιλτραρίσματος του αέρα στα σπίτια, για χρήση στα EV της εταιρείας.

Το φίλτρο τοποθετείται στο εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, πίσω από τον προφυλακτήρα και μπροστά από το ψυγείο, οπότε χρειάζονται ελάχιστες μετατροπές στο όχημα για να τοποθετηθεί αυτό.

Εν συνεχεία, ενεργοποιείται μέσω διακόπτη και συλλέγει όλα αυτά τα μικροσωματίδια που παράγει το ίδιο το όχημα, είτε βρίσκεται εν κινήσει, είτε όταν φορτίζει.

Στην πρώτη περίπτωση, η ροή του αέρα τα παγιδεύει στο φίλτρο, ενώ στη δεύτερη ενεργοποείται ειδικός ανεμιστήρας που τα προσελκύει για να τα συλλέξει το φίλτρο.

Το σύστημα βρίσκεται σε δοκιμαστική περίοδο από το 2020 και θα φτάσει να βρίσκεται σε αυτήν ως το 2024, με την Audi να το τοποθετεί σε E-tron.

Οι αξιολογήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα αυτοκίνητα δοκιμών δεν χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά για την ανάλυση της αποτελεσματικότητας των φίλτρων, αλλά και για τον προσδιορισμό του κατά πόσον η τεχνολογία επηρεάζει τη συνολική χρήση του οχήματος. Μετά από πάνω από 50.000 χιλιόμετρα δοκιμών αντοχής στο Audi e-tron, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη: τα φίλτρα δεν έχουν καμία αρνητική επίδραση στη λειτουργία του ηλεκτρικού οχήματος, τόσο στις υψηλές θερμοκρασίες που σημειώνονται τους καλοκαιρινούς μήνες όσο και κατά τη διάρκεια της ταχείας φόρτισης.

Το σύστημα είναι τόσο αποτελεσματικό που, ανάλογα με τη χρήση, τα μικροσωματίδια του Audi e-tron  φιλτράρονται πλήρως σε μια πόλη με υψηλή ρύπανση, όπως είναι η Στουτγάρδη. Σε ακόμη πιο μολυσμένες πόλεις, όπως το Πεκίνο, οι εκπομπές λεπτής σκόνης μπορούν να απορροφηθούν, είτε ενεργά είτε παθητικά, σε ποσοστό αντίστοιχο έως και τριών οχημάτων.

Για να γίνει ακόμη πιο αποτελεσματικό το σύστημα η Audi συνεργάζεται με την MANN HUMMEL με σκοπό να συνδεθεί το εν λόγω σύστημα με εξωτερικές πηγές, όπως μετεωρολογικούς σταθμούς, ενώ σχεδιάζουν να αναπτύξουν μία οθόνη που θα τοποθετείται μέσα στο αυτοκίνητο και θα επιτρέπει στους επιβάτες να γνωρίζουν πότε το σύστημα είναι ενεργό και πόσο αέρα έχει ήδη φιλτράρει.