Η Ευρώπη μπαίνει στην... πρίζα - Τουλάχιστον ένας φορτιστής ανά 60 km έως το 2026


Η Ε.Ε. επιταχύνει τη διαδικασία ενίσχυσης του δικτύου φορτιστών με στόχο την ύπαρξη τουλάχιστον ενός σταθμού κάθε 60 km και ενός σταθμού ανεφοδιασμού με υδρογόνο κάθε 100 km.   

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/10/2022

Το Ευρωκοινοβούλιο επισπεύδει την ενίσχυση του δικτύου φορτιστών στην Ευρώπη καθώς ο αριθμός φορτιστών, είναι εξαιρετικά χαμηλός. Από το 2026, όλοι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Γηραιάς Ηπείρου θα διαθέτουν φορτιστές EV κάθε 60 km και σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο κάθε 100 km.

Ο Κανονισμός Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων (Alternative Fuels Infrastructure Regulation - AFIR) ο οποίος έχει ήδη εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι μέρος του πλάνου «Objective 55 in 2030». Το πλάνο αυτό υπαγορεύει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% μέχρι το 2030.

Ο Ismail Ertug, υπεύθυνος του τομέα υποδομών για την επαναφόρτιση οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα, είπε: «Αυτή τη στιγμή έχουμε 377.000 σταθμούς επαναφόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ, το μισό από αυτό που θα μπορούσαμε να έχουμε πετύχει εάν τα μέλη της ΕΕ είχαν τηρήσει τις υποσχέσεις τους».

Τα Μέλη του Ευρωκοινοβουλίου αποφάσισαν να θέσουν τον ελάχιστο αριθμό σταθμών φόρτισης ως υποχρεωτικό, ο οποίος θα ανέρχεται σε έναν σταθμό φόρτισης EV ανά 60 km, μέχρι το 2026, ενώ και η υποχρεωτικότητα ύπαρξης ενός σταθμού τροφοδότησης για υδρογονοκίνητα οχήματα ανά 100 km μέχρι το 2028 προτάθηκε από τα μέλη, σε αντίθεση με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία υπαγόρευε την ύπαρξη ενός φορτιστή ανά 150 km μέχρι το 2031.

Τις προτάσεις τους για την εφαρμογή του νέου κανονισμού θα πρέπει να καταθέσουν τα Κράτη Μέλη μέχρι το 2024, όμως θα υπάρχουν εξαιρέσεις και ελαφρυντικά για τις απομακρυσμένες περιοχές, τα νησιά και τους μη-πολυσύχναστους δρόμους.