H Fiat επιστρέφει στα supermini - Έρχεται το 2023 ο ηλεκτρικός διάδοχος του Punto


Το μοντέλο θα τοποθετηθεί πάνω από το 500e ενώ θα βασίζεται στην πλατφόρμα των Peugeot 208 και Opel Corsa-e.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
  • 23/2/2023

Η γκάμα της Fiat έχει εξηλεκτριστεί στα ευρωπαϊκά εδάφη, όμως η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει μόλις μία αμιγώς ηλεκτρική επιλογή, το 500e, με όλα τα υπόλοιπα μοντέλα να είναι υβριδικά. Αυτό έρχεται να αλλάξει, αφού η Fiat ετοιμάζεται να παρουσιάσει δύο ηλεκτρικά οχήματα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Η ανακοίνωση ήρθε κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας για το 2022, μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, υπό την αιγίδα της οποίας δρα η Fiat, Carlos Tavares. Ο Πορτογάλος CEO δεν αναφέρθηκε σε κάποιο μοντέλο συγκεκριμένα, όμως όλα τα στοιχεία δείχνουν προς μία αρκετά ξεκάθαρη κατεύθυνση.

Αυτή η κίνηση θα είναι μέρος της συνολικής φιλοσοφίας που θα υιοθετήσει η εταιρεία, με 4 νέα EV να έρχονται μέχρι το 2027, όποτε και η εταιρεία θα γίνει 100% ηλεκτρική, συμπεριλαμβανομένου ενός supermini και τριών crossover. Πιο συγκεκριμένα, τη θέση του supermini θα αναλάβει το Fiat Punto, το οποίο μάλιστα θα είναι ένα από τα δύο μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν το τρέχον έτος.

Θα λάβει τη θέση του πάνω από το 500e στην γκάμα της εταιρείας. Θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τα Peugeot 208 και Opel Corsa, τα οποία βρίσκονται ήδη στην αγορά, αλλά και τα πολυαναμενόμενα Citroen C3 και Lancia Ypsilon. Ο διάδοχος του Fiat Punto θα είναι διαθέσιμος ως EV αλλά και ως MHEV.

«Θα γίνει μία μεγάλη επιστροφή στην κατηγορία Β και στα crossover. Επιστρέφουμε στις πιο γνώριμες κατηγορίες. Αυτή τη στιγμή έχουμε μόνο το Fiat 500X. Ο στόχος μου είναι να έχουμε τρία μοντέλα σε αυτές τις κατηγορίες,» είπε ο Olivier Francois, διευθύνων σύμβουλος της Fiat.

Το άλλο μοντέλο που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2023 είναι ο διάδοχος του Fiat Panda, το οποίο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του βρετανικού Autocar, θα κατασκευάζεται στη μονάδα παραγωγής της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας, όπου γίνεται και η παραγωγή του Jeep Avenger EV.

Τα δύο μοντέλα θα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, ονόματι eCMP. Το Avenger δε θα εγκαταλείψει εντελώς τη βενζίνη, αφού και μία ΜΕΚ εναλλακτική θα είναι διαθέσιμη. Όπως είναι λογικό, και το Panda θα ακολουθήσει την ίδια πρακτική, με μία αμιγώς ηλεκτρική, και μία βενζινοκίνητη έκδοση να παίρνουν τις θέσεις τους στην γκάμα της Fiat.