Η Mercedes είχε ηλεκτρικό μοντέλο και πριν από 30 χρόνια


O νόμος της Καλιφόρνια για την παρουσίαση αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων είχε σα συνέπεια την εμφάνιση αρκετών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις αρχές της δεκαετίας του ’90.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧEIO
  • 30/4/2020

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να “ανακαλύφθηκε” πρόσφατα και καταρχήν ως ανάγκη εν όψει των όλο και πιο αυστηρών προδιαγραφών εκπομπής ρύπων αλλά δεν είναι κάτι καινούργια. Για την ακρίβεια είναι σχεδόν τόσο παλιά όσο και το ίδιο το αυτοκίνητο και έτσι κατά καιρούς παρουσιάζονταν ηλεκτρικά μοντέλα με τη διαθέσιμη τεχνολογία της εκάστοτε εποχής.

Η Mercedes για παράδειγμα είχε παρουσιάσει το 1990 στην έκθεση του Αννόβερου μια ηλεκτρική έκδοση του τότε μικρότερου μοντέλου της, της 190 και μάλιστα το φυλλάδιο που τη συνόδευε έγραφε πως “η 190, από πλευράς μεγέθους και βάρους είναι ιδανική για τις απαιτήσεις ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος. Είναι ένα τέλειο όχημα δοκιμής μπαταριών”.

Πράγματι η 190 παρέμενε πενταθέσια, ενώ μπορούσε να εξοπλιστεί είτε με μπαταρίες χλωριούχου νατρίου-νικελίου είτε με μπαταρίες νατρίου θείου, που ναι μεν είχαν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από αυτές του μόλυβδου αλλά και ένα σημαντικό μειονέκτημα: η θερμοκρασία λειτουργίας του ήταν στους 300 βαθμούς Κελσίου.

Ένα χρόνο αργότερα, στην έκθεση της Γενεύης του 1991, η Mercedes παρουσίασε μια πιο εξελιγμένη ηλεκτρική 190, με ηλεκτροκινητήρες συνεχούς ρεύματος μόνιμου μαγνήτη σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς και συνδυαστική απόδοση 44 PS.

Η μπαταρία που τους τροφοδοτούσε ήταν χλωριούχου νατρίου-νικελίου υπήρχε και διάταξη ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Πλεονέκτημα του συγκεκριμένου πρωτότυπου ήταν η απουσία μηχανικών μερών αυξημένου βάρους και έτσι η ηλεκτρική Mercedes 190 ήταν μόλις 200 κιλά πιο βαριά σε σχέση με τη συμβατική.