Η Renault ετοιμάζει EV πόλης με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ


Πηγή «έμπνευσης» η φιλοσοφία των ιαπωνικών kei cars και «αντίζηλος» το επίσης επερχόμενο με παρόμοια τιμή Volkswagen ID.1

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 11/5/2023

Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολλά μπορούν να ειπωθούν, θετικά και αρνητικά, αλλά σίγουρα δύο χαρακτηριστικά τους δεν αμφισβητούνται: Ο φιλικός χαρακτήρας προς το περιβάλλον και η αυξημένη τιμή τους σε σχέση με τα αντίστοιχα θερμικά.

Το κόστος απόκτησης αποτελεί αρνητικό παράγοντα για τη «διείσδυσή» τους στην αγορά αυτοκινήτου, όπως κατέδειξε και πρόσφατη έρευνα του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) και για το λόγο αυτό αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να λανσάρουν EV με όσο το δυνατόν χαμηλότερη τιμή.

Ήδη η Volkswagen παρουσίασε το ID. 2all Concept, που αποτελεί τον «προάγγελο» του ID.2 και στοχεύει να το διαθέσει με τιμή μικρότερη των 25.000 ευρώ.

Ωστόσο, ακόμα και αυτή μοιάζει «τσιμπημένη» για αυτοκίνητο του B-segment και γι’ αυτό στο, επίσης ολοκαίνουριο, μικρότερο ID.1 που ετοιμάζει, έχει θέσει ως όριο τις 20.000 ευρώ.

Συν τοις άλλοις, υπάρχει και η Skoda, που στην πρόσφατη παρουσίαση των 6 EV που θα λανσάρει μέχρι το 2026 περιλαμβάνεται το «βασικό» της μοντέλο, με την αρχική ονομασία Small, που θα ανήκει στην κατηγορία A0 και θα κοστίζει περίπου 25.000 ευρώ.

Ο ανταγωνισμός δείχνει μεγάλος και η Renault ήρθε να προστεθεί σε αυτόν. Γνωρίζουμε ήδη ότι το νέο, ηλεκτρικό, R5, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2024, θα έχει τιμή περίπου 25.000 €. Ωστόσο ο Luca de Meo ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται και άλλο ένα EV, που θα έχει τιμή κάτω από 20.000 € και θα «ανταγωνιστεί» το Volkswagen ID.1.

«Είναι μία εξέλιξη που θα επιτρέψει τον εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών οχημάτων και δυνητικά θα αυξήσει το μερίδιό τους στην αγορά αυτοκινήτων», τόνισε ο CEO της γαλλικής φίρμας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Future of the Car» των Financial Times.

Η έμπνευση για το νέο EV της Renault προέρχεται από τα kei cars της ιαπωνικής αγοράς, όπως παραδέχθηκε ο de Meo. «Μου αρέσει πολύ η ιδέα της ‘μετάφρασης’ στην ευρωπαϊκή γλώσσα του concept των kei cars της Ιαπωνίας. Πιστεύω ότι είναι ένα έξυπνο project, γιατί δεν αφορά μόνο την κατασκευή ενός προϊόντος. Συνδυάζει το προϊόν και τους σχετικούς κανονισμούς, που επιτρέπουν την αποτελεσματική ανθρώπινη κινητικότητα με χαμηλό αντίκτυπο στο περιβάλλον».

Περισσότερα στοιχεία για το νέο EV πόλης δεν έγιναν γνωστά, αλλά αναμένεται ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-BEV, πάνω στην οποία θα «πατούν» τα νέα Renault 5 και η Alpine A290. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να έχει «επιρροές» από το οικονομικό Dacia Spring του ομίλου.

Όσο για το πότε θα το δούμε στους δρόμους; Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, δεν αποκλείεται να μπει στην παραγωγή το 2027, περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα που περιμένουμε και το ID.1.