Honda e:N2 Concept: Μία... πρόγευση για τα μελλοντικά EV των Ιαπώνων


Το ηλεκτρικό πρωτότυπο συνδυάζει τις γραμμές ενός hatchback και ενός sedan και η έκδοση παραγωγής θα μπορούσε να βρεθεί απέναντι στο Tesla Model 3, το BYD Seal και το Toyota bZ3.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 7/11/2022

Μετά τα ηλεκτρικά SUV e:NS1 και e:NP1, τα οποία ήδη πωλούνται στην Κίνα, η Honda ενισχύει τη σειρά e:N με την παρουσίαση του πρωτότυπου e:N2 Concept, στην 5η Διεθνή Έκθεση Εισαγωγών της Κίνας, στη Σανγκάη.

Πρόκειται για το πρωτότυπο στο οποίο θα βασιστούν οι Ιάπωνες για το δεύτερο σετ EV που θα διαθέτουν στην Κίνα, τα οποία ωστόσο δεν αποκλείεται να αποτελέσουν και «πρόγευση» για το τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον στην παγκόσμια αγορά.

Η εξωτερική σχεδίαση του e:N2 Concept διαθέτει έντονες και δυναμικές γραμμές αμαξώματος και φινίρισμα που αναδεικνύει τη μεταλλική εμφάνιση, με στόχο να παρουσιάσει νέο στυλ που δεν ανήκει σε καμία υπάρχουσα κατηγορία. Μοιάζει σα να συγχωνεύει τις γραμμές μεταξύ hatchback και sedan, αν και αναφορές από την Κίνα χαρακτηρίζουν το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο ως SUV.

Στιλιστικά, μοιάζει με μια εξέλιξη του e:N Coupe, διατηρώντας χαρακτηριστικά όπως τα φωτιστικά σώματα LED που σχηματίζουν γωνία και τα φωτιζόμενα εμβλήματα. Η Honda δεν ανακοίνωσε τις διαστάσεις του, αλλά μπορούμε να εκτιμήσουμε ότι η έκδοση παραγωγής θα μπορούσε να είναι πιθανός αντίπαλος ηλεκτρικών οχημάτων όπως το Tesla Model 3, το BYD Seal και το Toyota bZ3.

Όσο για το εσωτερικό του, η Honda αναφέρει ότι σχεδιάστηκε με στόχο οι επιβάτες να συνειδητοποιήσουν την αξία αυτού του EV ως «χώρου» στον οποίο μπορούν να απολαύσουν «πνευματική χαρά». Για το σκοπό αυτό, υιοθετήθηκε ένα καθαρό και κομψό ψηφιακό πιλοτήριο χωρίς πολλά αντικείμενα. Το ταμπλό έχει απλή διάταξη με κρυφή οθόνη και χειριστήρια αφής σε συνδυασμό με head-up display. Η καμπίνα θα προσφέρει έξυπνη φιλοξενία για τους επιβάτες με τα τελευταία χαρακτηριστικά Honda Connect καθώς και την αποτελεσματική παρουσίαση φωτισμού και αρωμάτων.

Όπως αναμενόταν, το concept car διαθέτει το πιο προηγμένο σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης της εταιρείας, το Honda Sensing 360 ADAS. Περιλαμβάνει μπροστινή κάμερα και ραντάρ με κάλυψη 360 μοιρών, ενώ το σύστημα «Traveling Prophet» προειδοποιεί τους οδηγούς όταν πλησιάζουν οχήματα σε διασταυρώσεις στις οποίες υπάρχει περιορισμένη ορατότητα.

Η Honda δεν έδωσε καμία πληροφορία για τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία. Περιορίστηκε να αναφέρει ότι το πρωτότυπο βασίζεται στην πλατφόρμα e:N Architecture F, που αναπτύχθηκε αποκλειστικά για τη σειρά e:N. Με αυτό τον τρόπο «θα επιτυγχάνει μοναδική οδηγική απόλαυση, επιτρέποντας στον οδηγό να απολαμβάνει μια ισχυρή αίσθηση ενότητας με το όχημα».

Η Honda σχεδιάζει να παρουσιάσει 10 μοντέλα της σειράς e:N στην Κίνα έως το 2027, που παράγονται σε ειδικά εργοστάσια παραγωγής EV. Όλα τα μοντέλα της Honda στην Κίνα μετά το 2030 θα είναι είτε υβριδικά είτε πλήρως ηλεκτρικά και μέχρι το 2040, όλα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.