Leasing για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 100 ευρώ/μήνα - Ποια ευρωπαϊκή χώρα το προωθεί


Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε νέους ενώ αναμενόμενα δεν συμμετέχουν ηλεκτρικά μοντέλα της Tesla και της BMW, αλλά πιο οικονομικές επιλογές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/3/2023

Η Γαλλία κάνει ένα βήμα προς το μέλλον της αυτοκίνησης και της αυτοκινητοβιομηχανίας στον ευρωπαϊκό χώρο, προσφέροντας στους Γάλλους πολίτες τη δυνατότητα να ενοικιάσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μόλις 100 ευρώ το μήνα.

Αυτή ήταν μία από τις κινήσεις που είχε «υποσχεθεί» κατά την προεκλογική του καμπάνια ο Emmanuel Macron, και τώρα η πρωθυπουργός της Γαλλίας, Elisabeth Borne, ανέφερε ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα εφαρμοστεί μέχρι το φθινόπωρο και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2024.

Παρόλο που η Borne δεν προσδιόρισε τους ακριβείς όρους και προϋποθέσεις για να συμμετάσχει κανείς στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, είναι σίγουρο ότι το εισόδημα των αιτούντων θα αποτελέσει παράγοντας, καθώς δε θα πρέπει να ξεπερνά ένα συγκεκριμένο ποσό. Πιο συγκεκριμένα, ο Macron είχε αναφέρει στην καμπάνια του το 2022 ότι αυτό το πρόγραμμα leasing θα απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες του υγειονομικού και του κοινωνικού τομέα, όπως και σε νέους ανθρώπους, αλλά και πολίτες γενικότερα, με βάση την οικονομική τους κατάσταση.

Ένας ακόμη περιορισμός αναμένεται να αποτελέσει και η προέλευση των αυτοκινήτων, αφού μόνο ευρωπαϊκά οχήματα θα μπορούν να συμμετέχουν. «Θέλουμε να ωφελήσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία,» είπε ο Christophe Bechu, υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Γαλλίας, εξηγώντας την επιλογή της Κυβέρνησης.

Φυσικά, όπως είναι αναμενόμενο, μόνο τα πιο οικονομικά και φθηνά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς θα είναι διαθέσιμα. Προφανώς, μοντέλα όπως για παράδειγμα ένα Tesla ή μία BMW i4 δε θα μπορούν να οδηγηθούν με 100 ευρώ το μήνα.

Ο πολίτης θα καλείται να καταβάλλει κάθε μήνα το ποσό, και η κυβέρνηση θα καλύπτει το υπόλοιπο κόστος μετακίνησης. Το budget των κινήσεων που θα κάνουν οι Γάλλοι προκειμένου να εξηλεκτρίσουν το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα ανέρχεται στα 1,3 δις ευρώ, και το συγκεκριμένο πρότζεκτ θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά μέσω αυτού.

Ποια αυτοκίνητα ενδέχεται να συμμετέχουν

Η γενική ιδέα ενός «οικονομικού και φθηνού αυτοκινήτου» όπως αναφέρθηκε παραπάνω, είναι ότι το κόστος του δεν ξεπερνά τα 35.000 ευρώ. Η λίστα αυτή δεν είναι πολύ μεγάλη, αφού τα EV που σχεδιάζονται, παράγονται και πωλούνται στην Ευρώπη, και έχουν τιμή μικρότερη αυτού του ποσού, είναι εξαιρετικά λίγα.

Για παράδειγμα, ένα από τα μοντέλα που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτό το πακέτο leasing είναι το Renault 5, το οποίο αναμένεται να καταφτάσει στην αγορά μέσα στο 2023, με το κόστος του να είναι περίπου 25.000 ευρώ. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα Renault Twingo και Zoe, ενώ και το οικονομικότατο Dacia Spring θα μπορούσε να βρίσκεται στη λίστα, όμως κατασκευάζεται στην Κίνα, κι όχι στην Ευρώπη.

Από τον όμιλο Stellantis, το Peugeot e-208 και το Opel Corsa-e θα μπορούσαν να είναι μέρη της εξίσωσης, όπως φυσικά και το μικροσκοπικό Citroen Ami, το Citroen e-C4, αλλά και το νέο ηλεκτρικό Fiat 500. Μοντέλα όπως το Peugeot e-2008 και το Opel Mokka-e ξεπερνούν το «όριο» των 35.000 ευρώ, οπότε θα ήταν μάλλον σοφό να τα αποκλείσουμε. 

Για την πραγματοποίηση και υλοποίηση αυτού του προγράμματος, η Γαλλία θα πρέπει να βελτιώσει και τιςυποδομές φόρτισης EV στη χώρα συνολικά, αφού το Παρίσι έχει τον 9ο μικρότερο συντελεστή φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη.