Νορβηγία: Μειώνει τα προνόμια για τα EV - Εισάγει και «Φόρο Βάρους»


Η Νορβηγία επαναφέρει τον ΦΠΑ στα ηλεκτρικά οχήματα, παύοντας να αποτελεί «φορολογικός παράδεισος» για τους αγοραστές EV. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 11/10/2022

Η Νορβηγία φαίνεται να αλλάζει τη νομοθεσία και να μειώνει δραστικά τα προνόμια που είχαν οι αγοραστές και οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων, παρόλο που ηγείται των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τα τελευταία δύο χρόνια.

Αυτό επιβεβαιώνεται από πολλές μελέτες, οι οποίες παρουσιάζουν τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων, σε σχέση με τα μη-ηλεκτρικά στη χώρα: Το 78% των νέων αυτοκινήτων που έχουν καταχωρηθεί στη Νορβηγία μέσα στο 2022 είναι ηλεκτρικά.

Αυτό συνέβη επειδή η κυβέρνηση της Νορβηγίας προσφέρει ποικίλλα προνόμια στους αγοραστές και κατόχους νέων EV, όπως για παράδειγμα απαλλαγές από τη φορολογία, εκπτώσεις σε χρεώσεις στάθμευσης και διοδίων, ενώ έχουν τη δικαίωμα να χρησιμοποιούν τη λωρίδα των λεωφορείων και των ταξί.

Οι παραπάνω απαλλαγές και διευκολύνσεις αναμένεται να καταργηθούν, καθώς η Νορβηγία προσθέτει το ΦΠΑ 25% σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα των οποίων το κόστος ξεπερνά τα 50.000 ευρώ, ξεκινώντας από το 2023. Και ο «φόρος βάρους», που ήδη ισχύει σε όλα τα βενζινοκίνητα και ντίζελ οχήματα, θα εφαρμοστεί και στα EV, σύμφωνα με τον οποίο, προστίθεται στην αξία του οχήματος, 1,2 ευρώ ανά κιλό βάρους του. Η φορολόγηση ξεκινά από τα 500 kg και άνω, και οι Νορβηγοί θα πρέπει να καταθέσουν τον παραπάνω φόρο μόνο μία φορά, κατά την αγορά του οχήματός τους. 

Επίσης, η έκπτωση που έχουν οι κάτοχοι EV στα διόδια αναμένεται να μειωθεί, καθώς θα πληρώνουν το 70% του ποσού, έναντι του 50% που πλήρωναν μέχρι τώρα. 

Και κάποιοι άλλοι φόροι θα αυξηθούν, όπως για παράδειγμα αυτός της καταχώρησης ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού οχήματος, μία διαδικασία που σήμερα κοστίζει πολύ λιγότερο από αυτή που θα ακολουθούσε ένας αγοραστής ενός μεταχειρισμένου οχήματος με ΜΕΚ.