Όλες οι πληροφορίες για τη μετατροπή της Porsche Boxster σε EV


Το entry-level μοντέλο της Porsche περνά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης από το 2025, διατηρώντας, ωστόσο, σχεδιαστικά τουλάχιστον, αρκετά χαρακτηριστικά του θερμικού ταμπεραμέντου του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 10/1/2023

Εδώ και σχεδόν 1,5 χρόνο γνωρίζουμε ότι η επόμενη γενιά της Porsche 718 Boxster, αλλά και της Cayman, θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Η fun-to-drive θερμική έκδοση θα αποτελέσει παρελθόν από το 2025.

Οι Γερμανοί επιλέγουν να εξηλεκτρίσουν το entry-lever μοντέλο της γκάμας τους, αυτό με το οποίο ο υποψήφιος αγοραστής θα μπει στον κόσμο των επιδόσεων που προσφέρουν, χωρίς να χρειαστεί να «σκάψει βαθιά» στην τσέπη του, ώστε να αποκτήσει μία από τις πολλές εκδόσεις της 911.

Το 2025 (δεν) αργεί πολύ ακόμα, καθώς ήδη έχουμε κατασκοπεύσει ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο να δοκιμάζεται στα χιόνια και στους -23 βαθμούς Κελσίου του Αρκτικού Κύκλου. Θερμοκρασίες ουδόλως φιλικές για το sportscar, αλλά πλήρως «απαραίτητες» για τη δοκιμή στα όρια των συστημάτων ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Πώς θα μοιάζει αυτό; Με βάση τα κατασκοπευτικά πλάνα, θα έχει πιο «καθαρές» γραμμές και επανασχεδιασμένη μάσκα. Άλλωστε, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες ψύξης σε σχέση με τα θερμικά. Βέβαια, πείτε το αυτό στους αεροδυναμιστές, για να… γίνουν έξαλλοι.

Θυμηθείτε την ατάκα «δε γίνεται να μην έχει πουθενά ανοίγματα το αυτοκίνητο», που ανέφερε ο αεροδυναμιστής και υπεύθυνος αεροδυναμικής της New Class Platform της BMW, Γιάννης Δημητρίου, μιλώντας στην Ημερίδα «Κινητικότητα-Καινοτομία-Ανάπτυξη για ένα Βιώσιμο Μέλλον» που διοργάνωσε τον περασμένο Οκτώβριο το «CAR AND DRIVER».

Ωστόσο, το κάτω μέρος της μάσκας αναμένεται να διαθέτει αεραγωγούς που θα μπορούν να κλείσουν, ενώ οι προβολείς LED πιθανότατα θα έχουν έντονα περιγράμματα. Συνολικά, μπορούμε να περιμένουμε μια φιλοσοφία που θα «αντανακλά» αυτή της μεγάλης, ηλεκτρικής, Taycan.

Αυτό που σίγουρα προκαλεί ενδιαφέρον, είναι ότι παρά την έλλειψη του θερμικού κινητήρα, η ηλεκτρική 718 Boxster θα εξακολουθεί να έχει την εικόνα… κεντρομήχανου αυτοκινήτου. Σε αυτή τη σχεδιαστική κατεύθυνση, περιμένουμε τις μπαταρίες να τοποθετούνται πίσω από τα καθίσματα και όχι κάτω από αυτά, όπως συνηθίζεται, προκειμένου να διατηρηθεί σε χαμηλό ύψος η γραμμή οροφής.

Μια ιδέα - ακραία ασφαλώς - για το αμάξωμα, μπορεί να μας δίνει το ηλεκτρικό πρωτότυπο Mission R που παρουσίασε η Porsche το φθινόπωρο του 2021, χωρίς, βέβαια, τις σχεδιαστικές «υπερβολές» που παραδοσιακά υιοθετεί κάθε concept car.

Αν περιμένετε συγκεκριμένες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου EV, θα απογοητευτείτε. Είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο. Γνωρίζουν ότι θα «πατά» στην ηλεκτρική πλατφόρμα Premium Platform Electric, η οποία θα «φιλοξενήσει» και την Macan EV και το Audi A6 e-tron. Η Porsche επιβεβαίωσε πριν από 2 μήνες, ότι η Macan θα έχει μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 100 kWh, ενώ θα κινείται από 2 ηλεκτροκινητήρες, συνολικής απόδοσης 611 PS και περισσότερων από 1.000 Nm.

Όσο για τη νέα, ηλεκτρική, Boxster, αναμένεται να προσφέρεται τόσο σε τετρακίνητη έκδοση, με δύο ηλεκτροκινητήρες, όσο και σε πισωκίνητη, με έναν ηλεκτροκινητήρα. Το υπάρχον θερμικό μοντέλο παίρνει ζωή από έναν 4κύλινδρο υπετροφοδοτούμενο 2λιτρο κινητήρα, που αποδίδει ισχύ 300 PS και ροπή 380 Nm. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 4,7 sec. με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων PDK (5,1 sec. για το χειροκίνητο), ενώ η τελική ταχύτητα είναι 275 km/h.

Τέλος, η παρουσίαση αναμένεται εντός του 2025, αλλά μένει να ξεκαθαρίσει αν Boxster και Cayman θα κάνουν ταυτόχρονο ντεμπούτο, ή σε διαφορετικά χρονικά σημεία.