Πέντε προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για κάθε τσέπη που αξίζει να αγοράσεις


ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ, ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΥΞΗΘΕΙ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥΣ. ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΙΤΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ.

  • ΚΕΙΜΑΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 5/6/2020

Τα τελευταία δύο χρόνια, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί σε αριθμό και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν ευκολότερα την επιλογή τους. Περισσότερο ενδιαφέρον αποκτούν και για την Ελλάδα έπειτα από το πρόγραμμα των επιδοτήσεων που τίθεται σε ισχύ για αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Ας δούμε ποια είναι τα προσιτότερα από αυτά.

Opel Corsa

Η Opel παρουσίασε πρώτα την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του Corsa νέας «γενιάς» και έπειτα τις συμβατικές εκδόσεις του καινούργιου supermini  μοντέλου της, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο τη μεγάλη σημασία που έχει το Corsa e για την εταιρεία. Το νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα «e-CMP» του Ομίλου PSA, έχει ηλεκτροκινητήρα μέγιστης απόδοσης 136 PS και μέγιστης ροπής 260 Nm. Για τη διαδικασία 0-100 km/h χρειάζεται 8,1 sec, ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 150 km/h. Βάσει του πρωτοκόλλου «WLTP», η μέγιστη θεωρητική αυτονομία του φτάνει τα 330 km. Το Opel Corsa e διατίθεται ήδη στη χώρα μας, με την τιμή πώλησής του να ξεκινά από τα 29.890 ευρώ.

Peugeot e-208

H Peugeot είναι από τις πρωτοπόρες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στη δημιουργία ηλεκτροκίνητων οχημάτων και η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει σχετικά με αυτά αντικατοπτρίζεται με τον πιο αντιπροσωπευτικό τρόπο στο καινούργιο e-208

Η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέας «γενιάς» supermini μοντέλου της γαλλικής εταιρείας διαθέτει μπαταρίες λιθίου-ιόντων χωρητικότητας 50 kWh οι οποίες δίνουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 340 km (κατά «WLTP»). Ο ηλεκτροκινητήρας του έχει μέγιστη ισχύ 136 PS και μέγιστη ροπή 260 Nm. Αναφορικά με τις επιδόσεις του, το Peugeot e-208 επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 8,1 sec και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 150 km/h. Το αυτοκίνητο διατίθεται στην Ελλάδα σε τιμές που ξεκινούν από τα 29.990 ευρώ. 

Skoda CITIGOe iV 

Η Skoda έχει εντάξει στην γκάμα της την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοχή του Citigo η οποία βασίζεται στην τεχνολογία που έχει ο Όμιλος Volkswagen. Το CITIGOe iV είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο στην ιστορία της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας και κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της που βρίσκεται στην Μπρατισλάβα (Σλοβακία). Το CITIGOe iV, όπως ονομάζεται έχει μπαταρίες λιθίου-ιόντων 32,2 kW και ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 83 PS και μέγιστης ροπής 212 Nm.

To ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης της Skoda έχει αυτονομία κίνησης 260 km, βάσει του πρωτοκόλλου «WLTP». Σύμφωνα με την εταιρεία, επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 12,3 sec ενώ η τελική ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 130 km/h. To CITIGOe iV διαθέτει σύστημα διαχείρισης της ενέργειας με τρία διαφορετικά προγράμματα. Στο «Normal», η απόδοσή της γίνεται χωρίς κάποιον περιορισμό. Στο «Eco», η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα περιορίζει τη μέγιστη ισχύ στους 68 PS και την τελική ταχύτητα στα 120 km/h για μειωμένη κατανάλωση ενέργειας. Τέλος, στο πρόγραμμα «Eco » η μέγιστη ισχύς μειώνεται περαιτέρω στους 54 PS, η μέγιστη ροπή στα 133 Nm και η τελική ταχύτητα στα 95 km/h. 

Volkswagen ID.3

ΤοID.3 είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen το οποίο σχεδιάστηκε εξαρχής ως ένα γνήσιο ηλεκτροκίνητο. Δηλαδή, βασίστηκε στην πλατφόρμα «ΜΕΒ» η οποία σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τέτοιο όχημα, έχει διαμορφωθεί με τις ανάγκες ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας και προσφέρει πλεονεκτήματα στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. 

Διατίθεται σε τρεις εκδοχές αναφορικά με τις μπαταρίες του. Στην πρώτη, αυτές έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 45 kWh και προσφέρουν αυτονομία 330 km (πρωτόκολλο «WLTP»). Στη δεύτερη, η χωρητικότητά τους φτάνει τις 58 kWh και η αυτονομία αυξάνεται στα 420 km (κατά «WLTP»). Τέλος, στην τρίτη εκδοχή, οι μπαταρίες είναι 77 kWh και η αυτονομία κορυφώνεται στα 550 km («WLTP»).

Ο ηλεκτροκινητήρας του έχει μέγιστη απόδοση 204 PS και η τελική ταχύτητα του Volkswagen ID.3 περιορίζεται στα 160 km/h. Το αυτοκίνητο, εντός του 2020, θα κατασκευάζεται στο λεγόμενο «Διάφανο Εργοστάσιο» της εταιρείας που βρίσκεται στη Δρέσδη.

Volkswagen e-up!

Το e-up! διαθέτει τις αναβαθμισμένες μπαταρίες 32,3 kWh, σε σχέση με αυτές που υπήρχαν πριν στην αντίστοιχη έκδοση του μοντέλου. Το «αδελφάκι» του Skoda CITIGOe iV έχει αυτονομία που φτάνει έως τα 260 km («WLTP»), επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 11,9 sec και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 130 km/h. O ηλεκτροκινητήρας του έχει μέγιστη ισχύ 83 PS και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 212 Nm. To Volkswagen e-up! διατίθεται στη χώρα μας με την τιμή πώλησης του να ξεκινά από τα 23.300 ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Όλες οι νέες τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την επιδότηση

Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση. Όσα προβλέπει το νομοσχέδιο

Αποστολή στη Γερμανία: Οδηγούμε το ηλεκτροκίνητο Opel Corsa (videos)