Polestar 4: Ένα ξεχωριστό ηλεκτρικό Coupe SUV χωρίς πίσω παρμπρίζ (photos)


H Polestar παρουσίασε το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα και το οποίο κερδίζει τις εντυπώσεις, τόσο με τη σχεδίαση όσο και με τις τεχνολογίες που ενσωματώνει.

  • 18/4/2023

Η Polestar τράβηξε το κάλυμμα και αποκάλυψε το δεύτερο SUV στην γκάμα της, το οποίο έρχεται να τοποθετηθεί, όσον αφορά την τιμή και το μέγεθός του, ανάμεσα στα μοντέλα 2 και 3. Πρόκειται για το Polestar 4 και είναι ένα ηλεκτρικό SUV Coupe που σχεδιαστικά προέχεται από το πρωτότυπο Precept που παρουσιάστηκε σχεδόν πριν από 3 χρόνια.

Ο κατασκευαστής σημειώνει ότι πρόκειται για το πιο γρήγορο όχημα παραγωγής που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα και αναφέρεται στην έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη που αποδίδουν συνολικά 400 kW και 686 Nm ροπής, με την επιτάχυνση του 0-100 km/h να έρχεται σε 3,8 sec.

Η αυτονομία σε αυτή την περίπτωση φτάνει τα 560 km ενώ υπάρχει η δυνατότητα αδρανοποίησης του ενός ηλεκτροκινητήρα όταν δεν τον χρειάζεται ο οδηγός, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας.

Παράλληλα διαθέσιμη θα είναι και έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα που θα περνάει την κίνηση στον πίσω άξονα και θα αποδίδει 200 kW και 343 Nm ροπής.

Και στις δύο περιπτώσεις το σύστημα μπαταριών έχει ενεργειακή χωρητικόττητα 102 kW ενώ στην έκδοση με τον έναν ηλεκτροκονητήρα η αυτονομία μπορεί να φτάσει έως και τα 600 km (WLTP).

To Polestar 4 έχει δυνατότητα φόρτισης DC έως 200 kW ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει αντλία θερμότητας που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αξιοποιεί τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος για την προετοιμασία της καμπίνας αλλά και της μπαταρίας.

Σχεδιαστικά το στοιχείο που ξεχωρίζει είναι φυσικά η απουσία του πίσω παρμπρίζ με την Polestar να σημειώνει ότι έρχεται για να προσφέρει μια νέα εμπειρία στους επιβάτες της δεύτερης σειράς.

Η γυάλινη πανοραμική οροφή είναι στάνταρ σε όλη την γκάμα ενώ διατίθεται προαιρετικά ηλεκτροχρωματική λειτουργία όπου την μετατρέπει σε διαφανή ή αδιαφανή, ανάλογα με την επιθυμία των επιβατών.

Ο κεντρικός καθρέφτης έχει δώσει τη θέση του σε μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας όπου μέσω κάμερας μεταφέρει με απόλυτη ακρίβεια την εικόνα του πίσω μέρους στον οδηγό .

Η κατασκευή του αυτοκινήτου έχει γίνει πάνω στην πλατφόρμα SEA της Geely και το Polestar 4 είναι ένα όχημα που ανήκει στην κατηγορία D. Το μήκος του είναι 4.839 mm, το πλάτος 2.139 mm, το ύψος 1.544 mm και το μεταξόνιο 2.999 mm.

Από εκεί και πέρα η αεροδυναμική έχει μπει σε πρώτο πλάνο ώστε να επιτυγχάνεται η μικρότερη αντίσταση αέρα και συνεπώς η μεγαλύτερη αυτονομία. Σε αυτό συμβάλουν οι λαβές στις πόρτες που είναι αναδυόμενες, αλλά και τα πίσω πτερύγια στις δύο άκρες του προφυλακτήρα.

Η κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων, με τον οριζόντιο προσανατολισμό, έχει διαγώνιο 15,4 ιντσών και ενσωματώνει το Android Automotive OS και το Snapdragon Cockpit Platform. Από εκεί και πέρα υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2 ιντσών αλλά και το προαιρετικό head-up display των 14,7 ιντσών.

Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στον τομέα της ασφάλειας με τους 9 αερόσακους, τις 12 κάμερες, τους ισάριθμους αισθητήρες υπερήχων αλλά και το σύστημα radar.

Διαθέσιμες είναι και οι τακτικές over-the-air ενημερώσεις όπου επιτρέπουν την απομακρυσμένη αποστολή νέων λειτουργιών και βελτιώσεων στο αυτοκίνητο χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη στο συνεργείο.

Το Polestar 4 θα κυκλοφορήσει αρχικά στην αγορά της Κίνας ενώ η παραγωγή του θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2023 στο Hangzhou Bay. Η άφιξή του στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται στις αρχές του 2024 ενώ η ενδεικτική τιμή λανσαρίσματος είναι τα 60.000 ευρώ