Renault Ampere: Το νέο τμήμα των Γάλλων για τα EV «αντιγράφει» την Tesla


Σύμφωνα με τον επικεφαλής της γαλλικής φίρμας, Luca de Meo, στόχος της νέας θυγατρικής είναι μέχρι το 2025 να κατασκευάζει κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε λιγότερο από 10 ώρες. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/11/2022

Η Renault Ampere είναι η νέα θυγατρική εταιρεία των Γάλλων που θα ειδικεύεται στη δημιουργία EV, αλλά και του λογισμικού που θα τα πλαισιώνει. Η κίνηση αυτή υπόκειται στο πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας, «Renaulution,» το οποίο αποτελεί τον πυρήνα της ανέλιξης της γαλλικής μάρκας σε κάθε τομέα.

Οι προθέσεις της Renault έχουν ήδη αποκαλυφθεί, καθώς οι Γάλλοι δημιουργούν τμήματα που ειδικεύονται σε διαφορετικούς τομείς: Η Alpine είναι το τμήμα των sportscar της εταιρείας, η οποία, όχι μάλιστα κατασκευάζει τα δικά της μοντέλα, αλλά και εξελίσσει και επαναφέρει στη ζωή κλασικά μοντέλα της Renault που έχουν χαθεί στο χρόνο, στην σπορ εκδοχή τους, ενώ η Mobilize είναι η θυγατρική της Renault που ασχολείται με την παρουσίαση λύσεων κινητικότητας.

Τώρα, η Renault περνά στην εξέλιξη των ηλεκτρικών της οχημάτων, και διαχωρίζει τα EV από τα οχήματα με ΜΕΚ, αλλά και τα υβριδικά. Η Ampere θα εξειδικεύεται στην κατασκευή ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων, με τη Renault να ανακοινώνει και ένα ξεχωριστό τμήμα για τα υβριδικά και βενζινοκίνητα μοντέλα της, ονόματι Power.

Τα δύο αυτά τμήματα δε θα αλληλοεξαρτώνται, αλλά θα λειτουργούν αυτόνομα, οπότε η Ampere θα μπορεί να σχεδιάζει, εξελίσσει και κατασκευάζει τα οχήματά της υπό τη σκέπη της Renault εντελώς ανεξάρτητα. Ήδη 6 μοντέλα βρίσκονται στο δρόμο προς την κυκλοφορία, και αναμένεται να καταφτάσουν πριν το τέλος της δεκαετίας.

Πρώτο στη σειρά είναι το Megane E-Tech, με το οποίο η Renault θα «εγκαινιάσει» τη νέα της θυγατρική. Τα επανασχεδιασμένα Renault 4 και Renault 5 θα ακολουθήσουν, ενώ και το Renault Scenic θα επανέλθει στην κυκλοφορία. Δύο ακόμα EV θα προστεθούν στη λίστα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, με την εταιρεία να κινείται με γοργούς ρυθμούς

Από τους 3.500 μηχανικούς τους οποίους θα απασχολεί συνολικά η Ampere, περίπου οι μισοί θα είναι υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό και την εξέλιξη των τεχνολογιών και των λογισμικών που θα φέρουν τα EV του νέου τμήματος. Σε συνεργασία με ειδικούς από την Qualcomm και την Google, των οποίων η τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη από το Megane και το Austral, η Ampere θα σχεδιάσει το νέο της Software Version Description (SVD).

Σύμφωνα με τον Διευθύνων Σύμβουλο της Renault, Luca De Meo, ο στόχος της Ampere είναι να μπορεί να παράγει ένα ηλεκτρικό όχημα σε λιγότερο από 10 ώρες μέχρι το 2025, επίδοση που βρίσκεται ακόμα χαμηλότερα από αυτήν της Tesla. Ο στόχος αυτός αποτελεί μέρος της προσπάθειας της εταιρείας να βρεθεί κοντά στους Ασιάτες αντιπάλους της στον χώρο του ηλεκτρισμού, όπως για παράδειγμα η Tesla και η BYD, και να τους ξεπεράσει.