Ακόμα μια προσπάθεια ώστε η Ευρώπη να αποκτήσει τη δική της βιομηχανία παραγωγής μπαταριών για EV παρουσιάστηκε επισήμως πριν από λίγες ώρες. Συγκεκριμένα η κινεζική εταιρεία μπαταριών Gotion High Tech και η σλοβακική startup Inobat ανακοίνωσαν ότι θα κατασκευάσουν έως το 2026 ένα νέο εργοστάσιο με αρχική απόδοση 20 GWh.
Οι εργασίες κατασκευής του εργοστασίου θα ξεκινήσουν το 2024 ενώ όπως αποκάλυψε ο CEO της Inobat, Marian Bocek, αυτή την περίοδο βρίσκεται στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την επιλογή της τοποθεσίας, με αρκετές ευρωπαϊκές χώρες να είναι υποψήφιες για αυτή την τεράστια επένδυση.
Η ανακοίνωση της κατασκευής του νέου εργοστασίου ήρθε σχεδόν δύο εβδομάδες μετά την κίνηση της Gotion να εξαγοράσει το 25% των μετοχών της Inobat προκειμένου να της παρέχει πρώτες ύλες αλλά και τεχνολογία στην παραγωγή μπαταριών για EV.
Από ένα τόσο μεγάλο project δεν θα μπορούσε να λείπει και μια αυτοκινητοβιομηχανία και αυτή είναι η Volkswagen η οποία αποτελεί τον μεγάλο μέτοχο της Gotion, ενώ οι Γερμανοί έχουν υπογράψει αποκλειστικό συμβόλαιο ώστε να είναι οι μοναδικοί που θα προμηθεύονται τις μπαταρίες τους εκτός Κίνας.
Και όλα αυτά ενώ τις τελευταίες ώρες γερμανικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η VW, λόγω της μειωμένης ζήτησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκοπεύει να σταματήσει την παραγωγή στο εργοστάσιο της Δρέσδης αλλά και να μειώσει σημαντικά των αριθμό των υπαλλήλων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου από το εργοστάσιο του Τσβίκαου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Gotion τον τελευταίο καιρό κινείται επιθετικά στον χώρο των μπαταριών επενδύοντας μεγάλα ποσά σε όλο τον κόσμο. Ήδη στο Μίσιγκαν ετοιμάζει ένα εργοστάσιο των 2,36 δις δολαρίων ενώ σχεδόν το ίδιο ποσό έχει ρίξει για ακόμα μία μονάδα παραγωγής στο Ιλινόις.
Σε δημοσίευμα του το autonews.com αναφέρει ότι η προσπάθεια της Ευρώπης να «απεξαρτηθεί» από τους ασιατικούς κατασκευαστές μπαταριών το τελευταίο διάστημα πραγματοποιείται με εμποδίων αφού η χρηματοδότηση στις startup έχει στερέψει λόγω των υψηλών επιτοκίων και τους κλίματος της οικονομικής αβεβαίοτητας που επικρατεί.
Σε κάθε κανόνα, ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις και σε αυτή την κατηγορία ανήκει η σουηδική Northvolt η οποία δήλωσε στο Reuters ότι έχει συγκεντρώσει 1,2 δις δολ. από τους επενδυτές της.
Όσο για την Inobat, προς το παρόν «τρέχει» μια πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στη Σλοβακία ενώ στα συρτάρια της βρίσκονται δύο δηλώσεις προθέσεων με την Ισπανία και τη Σερβία για κατασκευή εργοστασίων παραγωγής μπαταριών.