Τα EV έρχονται για να καταργήσουν τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους


Μπορεί ακόμα και ο Sebastian Vettel να είναι υπέρμαχος της θέσπισης ορίων ταχύτητας στη γερμανική Autobahn, αλλά έχει απέναντί του... τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 25/1/2023

Ποιος αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκής χώρας είναι ο αγαπημένος των οδηγών που λατρεύουν να κινούνται με μεγάλες ταχύτητες; Μα φυσικά η γερμανική Autobahn, η οποία διαθέτει αρκετά τμήματα στα οποία δεν υπάρχει όριο ταχύτητας.

Αν κάποιος πραγματοποιήσει μια σχετική αναζήτηση στο YouTube θα συναντήσει αρκετά video με supercars να δοκιμάζουν τα όριά τους, φτάνοντας σε εξωπραγματικές τελικές ταχύτητες, όπως συνέβη με μία Bugatti Chiron η οποία έφτασε τα 417 km/h στην Autobahn.

Ωστόσο, η συζήτηση για θέσπιση ορίων ταχύτητας ακόμα και σε αυτή, καλά κρατεί εδώ και αρκετό καιρό. Υποστηρικτής αυτής της άποψης είναι και ο Sebastian Vettel, για λόγους ασφαλείας αλλά και σεβασμού στο περιβάλλον, ώστε να υπάρξουν λιγότερες εκπομπές ρύπων.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας ξεκαθαρίζει ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα, τουλάχιστον για το προσεχές διάστημα, έχοντας βρει και όψιμους «συμμάχους» σε αυτή τη θέση του. «Ο ρυθμός που κινείται ένα αυτοκίνητο αποτελεί προσωπική ευθύνη των πολιτών, αρκεί να μη θέτουν σε κίνδυνο τους άλλους. Το κράτος θα πρέπει να μην επεμβαίνει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Volker Wissing, με συνέντευξή του στην «Bild am Sonntag», σύμφωνα με δημοσίευμα του Automobilwoche.

Ο κ. Wissing χρησιμοποίησε και πρόσθετα επιχειρήματα για να στηρίξει την άποψή του. «Οι υψηλές τιμές στην ενέργεια ήδη αναγκάζουν πολλούς ανθρώπους να οδηγούν πιο αργά», επεσήμανε χαρακτηριστικά, αναδεικνύοντας την άνοδο στις τιμές των καυσίμων εξαιτίας (και) του πολέμου στην Ουκρανία, ενώ συμπεριάλαβε στην «εξίσωση» και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:«Με τα EV, οι άνθρωποι δεν οδηγούν τόσο γρήγορα, καθώς θέλουν να αυξήσουν την αυτονομία που προσφέρουν οι μπαταρίες».

Η αλήθεια είναι ότι σε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από αυτά στα οποία θα μπορούσε να κινηθεί το όχημα, ακριβώς για να μπορεί να προσφέρεται το συγκεκριμένο εύρος αυτονομίας που υπόσχεται ο κατασκευαστής. Ωστόσο και πάλι η τιμή της είναι πολύ υψηλότερη από τα όρια των 120 km/h ή 130 km/h που υπάρχουν, κατά βάση, στις περισσότερες χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Πηγή: Automobilwoche