Tesla: Δείτε σε τι ποσοστό εξασθενεί η μπαταρία μετά από 322.000 km


Η Tesla δημοσίευσε νέα στοιχεία αναφορικά με τη φθορά των συστημάτων μπαταρίας στα ηλεκτρικά της οχήματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/4/2023

Είναι γνωστό ότι ένας από τους πιο συνήθεις προβληματισμούς ενός ιδιοκτήτη EV ή ενός εν δυνάμει αγοραστή, είναι σίγουρα το πώς το όχημά του θα αντεπεξέλθει στη φθορά του χρόνου, κυρίως όσον αφορά την μπαταρία. Η μπαταρία είναι ίσως το σημαντικότερο μέρος ενός ηλεκτρικού οχήματος, αφού τροφοδοτεί όλα τα συστήματα, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτροκινητήρα.

Αυξημένη χωρητικότητα σημαίνει αυξημένη αυτονομία, και σίγουρα κανείς δε θα ήθελε το EV του να «πεθαίνει» υπερβολικά γρήγορα, λίγο καιρό μετά την αγορά. Η αντοχή των μπαταριών είναι ένα σημείο που κάθε αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει να δώσει μεγάλη προσοχή, προκειμένου να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η προσπάθεια για εξηλεκτρισμό. 

Τώρα, η Tesla δημοσίευσε νέα στοιχεία αναφορικά με τη φθορά των μπαταριών στα ηλεκτρικά της οχήματα, παρουσιάζοντας ότι οι μπαταρίες χάνουν μόλις 12% της αρχικής τους χωρητικότητας μετά από 200.000 μίλια (~322.000 km). Η συγκεκριμένη πληροφορία έρχεται ως μέρος της ετήσιας αναφοράς της εταιρείας για το 2022, ονόματι 'Impact Report', στην οποία η Tesla κάνει τον απολογισμό της περιβαλλοντικής επίδρασης που έχουν τα μοντέλα της.

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη αναφορά του 2021, οι αριθμοί, αν και παρεμφερείς, είναι ελάχιστα χειρότεροι, αφού η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε ότι οι μπαταρίες της χάνουν μόλις 10% της χωρητικότητάς τους μετά από 200.000 μίλια.

Αυτό που παρουσιάζει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η Tesla επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει να δημοσιοποιεί περισσότερες πληροφορίες και δεδομένα σχετικά με νέες τεχνολογίες μπαταριών που θα τοποθετηθούν σε πιο πρόσφατα μοντέλα της. Τα δεδομένα που παρουσίασε αφορούν αποκλειστικά τα Model S και X, ενδεχομένως επειδή η εταιρεία έχει συνολικά περισσότερα στοιχεία για τα συγκεκριμένα μοντέλα.

«Τα χιλιόμετρα που έχει καταγράψει ένα όχημα είναι μόνο ένας από τους παράγοντες που παίζουν ρόλο στη μείωση της χωρητικότητας ενός οχήματος, αφού κι η ηλικία της είναι επίσης ένας πολύ σημαντικός παράγοντας. Τα νούμερα που αφορούν μικρότερες χιλιομετρικές αποστάσεις είναι πιθανότερο να αντιπροσωπεύουν τον αντίκτυπο που έχει η ηλικία, ενώ μεγαλύτεροι αριθμοί, που έρχονται από οχήματα υψηλής αξιοποίησης, επηρεάζονται ενδεχομένως λιγότερο από την ηλικία της μπαταρίας.

«Οι επιδόσεις των νεότερων χημειών (οι οποίες δεν εμφανίζονται παραπάνω) μπορεί να διαφέρουν, και σκοπεύουμε να επεκτείνουμε την ποσότητα των δεδομένων που αποκαλύπτουμε, μόλις αυτά είναι επαρκή,» είπε η αυτοκινητοβιομηχανία στην αναφορά της.