Tesla με 1,7 εκατ. χλμ δείχνει το μεγάλο πρόβλημα που εμφάνισε - Και δεν ήταν η μπαταρία


Ο οδηγός αναγκάστηκε να αντικαταστήσει 11 φορές το συγκεκριμένο εξάρτημα στα 9 χρόνια που οδηγούσε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 11/4/2023

Η αυτονομία και η δυνατότητα φόρτισης αποτελούν δύο παράγοντες που για πολλούς παίζουν αποτρεπτικό ρόλο στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου - εκτός από την υψηλότερη τιμή του σε σχέση με τα θερμικά.

Ωστόσο, σε μακροπρόθεσμη θεώρηση, αρκετοί προβληματίζονται για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, τουλάχιστον μετά την (8ετή, συνήθως) εγγύηση που παρέχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Παρόλα αυτά, στην περίπτωση ενός Tesla πρώτης γενιάς, ο ιδιοκτήτης του δεν είχε τέτοιο ζήτημα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Forococheselectricos, ο Γερμανός Hansjörg von Gemmingen-Hornberg έχει στην κατοχή του εδώ και 9 χρόνια ένα Model S P85plus και σε αυτό το διάστημα έχει διανύσει 1,7 εκατ. χλμ! Ο αριθμός είναι εντυπωσιακός, όπως και η αντοχή που επέδειξε η μπαταρία του πισωκίνητου Tesla.

Ασφαλώς και χρειάστηκε να αντικατασταθεί και μάλιστα δύο φορές. Η πρώτη, ωστόσο, ήταν μετά από 668.000 km και η δεύτερη μετά από άλλα 550.000 km. Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν επιβαρύνθηκε καθόλου οικονομικά, καθώς οι αλλαγές έγιναν εντός της 8ετούς εγγύησης, έχοντας το προνόμιο να μη διαθέτει χιλιομετρικό περιορισμό.

Τώρα, πρέπει εκ νέου να αντικαταστήσει την μπαταρία του, καθώς εξαιτίας ενός προβλήματος οι χρόνοι φόρτισης έχουν αυξηθεί υπερβολικά. Σαφώς και θα μπορούσε να διατηρήσει την υπάρχουσα μονάδα μπαταριών, αλλά για δική του διευκόλυνση αποφάσισε να προχωρήσει στην αλλαγή.

Πλέον, θα επιβαρυνθεί ο ίδιος με το κόστος των 20.492 ευρώ, όπως έχει εκτιμηθεί από την Tesla, αλλά υπολόγισε ότι είναι μια συμφέρουσα κίνηση σε σχέση με την αλλαγή EV, καθώς θα επωφεληθεί από μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα (100 kWh αντί για 85 kWh) και άρα μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ θα διατηρήσει το προνόμιο της δωρεάν φόρτισης στους superchargers της Tesla.

Αντίθετα, το βασικό πρόβλημα που ο Hansjörg von Gemmingen-Hornberg αντιμετώπισε στα 9 χρόνια χρήσης προέρχεται από ένα από τα πιο αξιόπιστα εξαρτήματα ενός EV, τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 476 PS και 601 Nm. Ούτε λίγο ούτε πολύ η ισχυρή μονάδα του χρειάστηκε να αντικατασταθεί 11 φορές!

Παρόλα αυτά, πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι ο λόγος της αλλαγής δεν ήταν η απόδοση ή η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, αλλά ένας περίεργος θόρυβος. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, σε αντίθεση με την μπαταρία, ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα, μετά τη λήξη της εγγύησης, να απευθυνθεί σε εξωτερικό επισκευαστή, ο οποίος είτε μπορεί να επισκευάσει τον κινητήρα είτε να βρει άλλον από την αγορά. Σε αυτή την περίπτωση, η αναμονή είναι συνήθως μικρότερη.

Με βάση την πολυετή εμπειρία του από τη χρήση του Tesla, ο Hansjörg συστήνει περιορισμό των ταχυφορτίσεων, αλλά και της πλήρους αποφόρτισης της μπαταρίας για τη διατήρησή της σε καλή κατάσταση για μεγάλο διάστημα. Επιπλέον υποστηρίζει ότι δεν είναι βέλτιστη επιλογή η πολύ αργή φόρτιση σε μπαταρίες μεγάλης ενεργειακής χωρητικότητας, προτείνοντας τη χρήση δικτύου τουλάχιστον 8 kW (έως 22 kW) και όχι σε ισχύ που προκύπτει από απλή οικιακή πρίζα.

Πηγή: Forococheselectricos