Tesla: Το φουτουριστικό τιμόνι "Yoke" είναι πολύ πιο μπροστά από την εποχή του


Το νέο τιμόνι της Tesla, που θυμίζει χειριστήριο αεροσκάφους ή τιμόνι αγωνιστικού, εγείρει ερωτηματικά για τη χρηστικότητά του σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

  • 21/6/2021

Τα τιμόνια της συντριπτικής πλειονότητα των επιβατικών οχημάτων στους δρόμους είναι στρογγυλά, πιθανώς από την απαρχή της αυτοκίνησης.

Η Tesla, όντας καινοτόμος και φουτουριστική εταιρεία σε όλα της, επέλεξε να πρωτοτυπήσει και σε αυτόν τον τομέα.

Το τιμόνι τύπου 'yoke', δηλαδή με το σχήμα ζυγού, μακρόστενο και κοντό, είναι μία επιλογή αρκετά δημοφιλής σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, από τα μονοθέσια της F1, μέχρι τα πρωτότυπα LMH και τα GT, ενώ θυμίζει αρκετά και τα χειριστήρια στα cockpit των αεροσκαφών.

Αυτό το είδος τιμονιού τοποθέτησε στο Model S Plaid (και αναμένεται και στο Model X), με τις πρώτες εντυπώσεις να είναι ιδιατέρως αρνητικές.

Σαν ιδέα, δεν είναι εγγενώς λανθασμένη. Μπορεί το yoke τιμόνι να δυσκολεύει την κίνηση στις στροφές, όμως με μία προσαρμογή στις μοίρες θα μπορούσε να λειτουργήσει.

Η Tesla, όμως, κράτησε τις μοίρες που μπορεί να στρίψει το τιμόνι της στις 900, αντί να κατέβει στις 300-400 μοίρες.

Ως εκ τούτου, οι κλειστές στροφές στο αστικό περιβάλλον, οι γρήγορες κινήσεις, κι η γενικότερη χρηστικότητα καθίσταται ιδιαιτέρως δύσκολη.

Ακόμα κι ο ίδιος ο CEO της εταιρείας, Elon Musk, μίλησε για την ανάγκη οι οδηγοί να «συνηθίσουν» το νέο τιμόνι, γνωρίζοντας πολύ καλά πως μία τέτοια αλλαγή θα προκαλούσε αντιδράσεις.