Το Drako Dragon SUV έρχεται με 2.000 PS και 0-100 km/h κάτω από 2 sec. (photos)


Η Drako Motors αποκάλυψε το ηλεκτρικό Dragon, «το πιο ισχυρό και γρήγορο υπερπολυτελές SUV παραγωγής στην ιστορία», σύμφωνα με την εταιρεία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: DRAKO MOTORS
  • 18/11/2022

Μετά από μήνες αναμονής, το Drako Dragon έκανε την πρεμιέρα του στο Los Angeles Auto Show, με τις προδιαγραφές και τον εξοπλισμό του να... ζαλίζουν. Το νέο υπερπολυτελές ηλεκτρικό SUV της Drako φέρει 4 ηλεκτροκινητήρες και η ισχύς του ξεπερνά τους 2.000 PS

Πρόκειται για το πρώτο όχημα της Drako, η κατασκευή του οποίου έχει γίνει εξ ολοκλήρου από την εταιρεία, καθώς το προηγούμενο μοντέλο της, Drako GTE που έκανε ντεμπούτο το 2020, βασιζόταν πάνω στην πλατφόρμα του Fisker Ocean. Αυτή τη φορά, η αμερικανική start-up έχει βάλει όλη της τη «μαεστρία» προκειμένου να κατασκευάσει το πιο γρήγορο και ισχυρό SUV του πλανήτη. 

Η Drako υποστηρίζει ότι το νέο της SUV κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 1,9 sec, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 322 km/h, τιμές που θυμίζουν αγωνιστικό αυτοκίνητο, hypercar, ή κάποιο άλλο όχημα που έχει γεννηθεί για να «σπάει» τα χρονόμετρα, πάντως όχι SUV.

Πώς τα καταφέρνει; Το Dragon φέρει 4 ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό. Η μονάδα ισχύος προέρχεται από το GTE, ενώ και η μπαταρία, για την οποία η Drako δεν έχει αποκαλύψει πολλά, κατασκευάζεται από την ίδια την εταιρεία. Η εν λόγω μπαταρία δίνει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης στα 500 kW και φορτίζει από το 10% στο 80% μέσα σε μόλις 10 λεπτά, ενώ μία πλήρης φόρτιση προσφέρει 515 km αυτονομίας. Το σύστημα Drako DriveOS διαχειρίζεται όλα τα συστήματα του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της μονάδας ισχύος.

Όσον αφορά στην κατασκευή του, το Drako Dragon είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα. Σύμφωνα με την εταιρεία, ζυγίζει 2.254 kg και σε σύγκριση με ένα παρόμοιου μεγέθους και χρήσης μοντέλο, όπως το Tesla Model X Plaid, το Dragon κερδίζει: Είναι ελαφρύτερο, με μεγαλύτερη αυτονομία και σχεδόν διπλάσια ισχύ.

Σχεδιασμένο στην Ιταλία, το νέο EV SUV της Drako έχει ως κύριους άξονες τον αεροδυναμικό σχεδιασμό και τη φινέτσα. Το μπροστινό μέρος φέρει μία ανοιχτού τύπου μάσκα, ενώ το κάλυμμα του κινητήρα είναι σχετικά καμπυλωτό και οδηγεί τη ροή του αέρα πάνω από το όχημα. Δύο εγκοπές στα πλαϊνά του πίσω μέρους, επίσης διοχετεύουν τον αέρα για μεγαλύτερη κάθετη δύναμη και καλύτερη ροή.

Η καμπίνα του Dragon, παρόλο που το όχημα είναι 2θυρο, μπορεί να φιλοξενήσει έως και 5 ενήλικες επιβάτες, καθώς οι υπερμεγέθεις gullwing πόρτες του καλύπτουν τόσο το μπροστινό, όσο και το πίσω μέρος της καμπίνας. Φέρει μία οθόνη 17,1 ιντσών, καθώς και μία μικρότερη οθόνη που προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Το τιμόνι ακολουθεί τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό της καμπίνας και διαθέτει διακόπτες για τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος.

Το πίσω μέρος της καμπίνας έχει, επίσης, δικές του οθόνες για την ψυχαγωγία των επιβατών, ενώ στα πλαϊνά του ταμπλό υπάρχουν δύο μικρές οθόνες που συνδέονται με κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέφτες. Βέβαια, ένας εκπρόσωπος της εταιρείας επιβεβαίωσε ότι και κανονικοί καθρέφτες θα είναι διαθέσιμοι σε περίπτωση που οι κάμερες δεν έχουν λάβει την απαραίτητη έγκριση μέχρι να φτάσει το μοντέλο στην αγορά.

Αυτό αναμένεται να γίνει το 2026, όποτε και θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις του στους αγοραστές του, οι οποίοι θα πρέπει να καταβάλουν το ποσό των 290.000 δολ. (279.613 ευρώ). Η εταιρεία θα κατασκευάζει 5.000 μονάδες του Drako Dragon το χρόνο, με τις παραγγελίες να έχουν ξεκινήσει.