Toyota: Ο ανταγωνισμός με Tesla και BYD φέρνει καθυστερήσεις στα νέα EV των Ιαπώνων


Με στόχο τα πιο αποδοτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε επίπεδο τεχνολογίας αλλά και κέρδους, η Toyota αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της επόμενης 3ετίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 12/12/2022

Η μάχη ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες για ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου δεν κερδίζεται (μόνο) με την παραγωγή περισσότερων μοντέλων, ώστε ο υποψήφιος αγοραστής να έχει αυξημένες επιλογές.

Ένας σημαντικός παράγοντας που καθορίζει τα κέρδη των brand και, εν τέλει, τη βιωσιμότητά τους είναι οι προσφερόμενες υπηρεσίες και το κόστος παραγωγής των οχημάτων. Αυτό το δίπτυχο είναι που, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters, δεν αποκλείεται να οδηγήσει την Toyota σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής της για τα ηλεκτρικά οχήματα την επόμενη 3ετία, με πιθανή καθυστέρηση στα χρονοδιαγράμματα λανσαρίσματος ζωτικής σημασίας μοντέλων.

Το Reuters αναφέρει ότι η Tesla κατέγραψε σχεδόν 8πλάσια κέρδη ανά EV σε σχέση με την Toyota το τρίτο τρίμηνο του 2022, με βασικούς άξονες την απλούστερη διαδικασία παραγωγής και, κατά συνέπεια, το χαμηλότερο κόστος.

Οι Ιάπωνες πρωτοπόρησαν στην υβριδική τεχνολογία, με το Prius, ωστόσο άργησαν να ασχοληθούν ενεργά με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι άλλωστε γνωστό ότι δεν πιστεύουν στο μονόδρομο της ηλεκτροκίνησης για την επίτευξη των μηδενικών εκπομπών ρύπων και επενδύουν αρκετά στην υδρογονοκίνηση.

Ως αποτέλεσμα, στις αρχές του 2023, η κορυφαία ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να παρουσιάσει στους βασικούς προμηθευτές της συγκεκριμένες προσαρμογές στη στρατηγική της για τα EV, προκειμένου να μειώσει το χάσμα σε τιμή και απόδοση σε σχέση με την Tesla και την BYD. Αυτό υποστηρίζει το Reuters, επικαλούμενο πληροφορίες από δύο άτομα που γνωρίζουν τα σχετικά πλάνα.

Έτσι, μέχρι το 2026 θα έχουν ξεκαθαρίσει πλήρως οι διαφοροποιήσεις που θα προκύψουν, με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των EV της, μέσω της επιτάχυνσης εφαρμογής τεχνολογιών ενίσχυσης της απόδοσης μοντέλων που ήδη έχουν προγραμματιστεί να παρουσιαστούν στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου τα επόμενα χρόνια.

Αυτές οι βελτιώσεις αφορούν από συστήματα κίνησης - συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκινητήρων - μέχρι ηλεκτρονικά συστήματα που μετατρέπουν την ισχύ σε ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες, αλλά και συστήματα θέρμανσης και ψύξης.

Ωστόσο, μοιάζει πολύ πιθανό οι αλλαγές αυτές να επιφέρουν καθυστερήσεις σε ορισμένα από τα προγράμματα ανάπτυξης EV που αρχικά είχαν προγραμματιστεί για την τριετή περίοδο, σύμφωνα με όσα υποστήριξε στο Reuters μία εκ των δύο πηγών.

Τα πρώτα EV που προγραμματίζεται να αξιοποιήσουν τα νέα δεδομένα είναι οι διάδοχοι των δύο πρώτων ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota για τις μεγάλες αγορές, το bZ4X και το Lexus RZ, και αποσκοπούν στο να κλείσουν το χάσμα με την Tesla στο κόστος και τις επιδόσεις.

Αυτή τη στιγμή οι Ιάπωνες φέρονται να εξετάζουν την πιθανότητα εγκατάλειψης της πλατφόρμας e-TNGA, η οποία δημιουργήθηκε πάνω σε υπάρχουσα πλατφόρμα παραγωγής θερμικών αυτοκινήτων. Η e-TNGA σχεδιάστηκε έτσι ώστε τα EV να μπορούν να κατασκευαστούν σε γραμμές συναρμολόγησης αμιγώς θερμικών και υβριδικών οχημάτων, ένας συμβιβασμός που περιορίζει την ικανότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας να προσφέρει καινοτομίες στο εργοστάσιο, τις οποίες οι μηχανικοί της Toyota αναγνωρίζουν πλέον ως κλειδί για τη δύναμη της Tesla.

Επιπλέον, το συγκεκριμένο πλάνο υλοποιήθηκε όταν οι Ιάπωνες πίστευαν ότι η πώληση ηλεκτρικών αυτοκίνητων θα κατέχει πολύ μικρότερο ποσοστό στην αγορά απ’ ό,τι τελικά ισχύει.

Το Reuters αναφέρει ότι η αναθεώρηση στρατηγικής για τα EV διευθύνεται από τον Shigeki Terashi, έναν 42χρονο βετεράνο της Toyota που βοήθησε την εταιρεία να χτίσει έναν ισχυρό δεσμό με την κινεζική BYD, βάσει του οποίου θα λανσαριστεί το bZ3 στην κινεζική αγορά χρησιμοποιώντας μπαταρίες της BYD.

Πηγή: Reuters