Volkswagen ID. 2all Concept: Compact σαν το Polo, ευρύχωρο όπως το Golf (photos)


Το νέο ηλεκτρικό concept car της γερμανικής εταιρείας αποτελεί πρόγευση του EV παραγωγής που θα παρουσιαστεί το 2025, με τιμή μικρότερη των 25.000 ευρώ.

  • 15/3/2023

Το βράδυ της Τετάρτης (15/3), η Volkswagen μπήκε στην τελική ευθεία για την εκπλήρωση μιας «υπόσχεσης» που είχε δώσει στους πελάτες της: Την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ.

Το ID. 2all που παρουσίασε δεν αποτελεί αυτοκίνητο παραγωγής. Είναι ένα concept car, που «όχι μόνο δίνει μια συγκεκριμένη προεπισκόπηση ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου από τη Volkswagen αλλά παρουσιάζει, επίσης, τη νέα σχεδιαστική γλώσσα για τα μελλοντικά μας μοντέλα», όπως είχε τονίσει ο CEO της φίρμας, Thomas Schafer, λίγες ώρες πριν την αποκάλυψη.

Οι αρχικές εκτιμήσεις για παρουσίαση μοντέλου παραγωγής δεν επιβεβαιώθηκαν. Ωστόσο, ο στόχος της γερμανικής φίρμας παραμένει να έχει έτοιμο το νέο EV το 2025. Ως τότε, δύο πράγματα μένει να οριστικοποιηθούν: Η τελική ονομασία του και η τιμή του.

Το ID. 2all ασφαλώς και δεν είναι σίγουρο ότι θα αποτελεί το όνομα του μοντέλου όταν φτάσει στην παραγωγή. Αν και το ID.2 μοιάζει ως η πιο πιθανή επιλογή, υπάρχουν αρκετοί υποστηρικτές του ονόματος ID. Golf μέσα στους κόλπους της εταιρείας, σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar.

Όσο για την τιμή του; Οι Γερμανοί θέλουν να είναι προσιτό για πολλούς, γι’ αυτό και επέλεξαν το μοτό «Volkswagen - For the people» για να προμοτάρει την παρουσίαση. Πόσο προσιτό; Το αρχικό πλάνο για τιμή 20.000 ευρώ, που αποτελούσε και στόχο του πρώην CEO του ομίλου Volkswagen, Herbert Diess, έχει εγκαταλειφθεί. Ή, πιο σωστά, έχει επικαιροποιηθεί από τον περασμένο Αύγουστο. Ο ρεαλιστικός στόχος που τέθηκε, τότε, από τον CEO του brand, Thomas Schafer, ήταν οι 25.000 ευρώ, εξαιτίας της ανόδου των τιμών των υλικών, του κόστους εργασίας και των υπόλοιπων προκλήσεων. 

Αυτός επιβεβαιώθηκε και στην παρουσίαση. Μένει, βέβαια, να αποδειχθεί ότι εντός της επόμενης 2ετίας, δε θα χρειαστεί να αναθεωρηθεί εκ νέου… προς τα πάνω, ασφαλώς.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της παρουσίασης τονίστηκε ότι η Volkswagen ήδη ετοιμάζει ένα μικρότερο EV, το οποίο έχει στόχο να κοστίζει λιγότερα από 20.000 ευρώ! Ο Schafer παραδέχθηκε ότι αυτό δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση και αποτελεί μεγάλη πρόκληση.

Επιστρέφοντας στον ID. 2all, δεδομένα είναι ένα concept που θα φτάσει σε παραγωγική διαδικασία, σε αντίθεση με την πρώτη, αντίστοιχη, απόπειρα, τον Σεπτέμβριο του 2021, με την παρουσίαση του ID. LIFE concept στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου. Και αυτό είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2025, αλλά εγκαταλείφθηκε.

Σύμφωνα με τη Volkswagen, το νέο concept car έχει τις διαστάσεις και την οικονομική χρήση του Polo και την ευρυχωρία του Golf. Μάλιστα, η σχεδίαση της κολώνας C αποτελεί «ερμηνεία» αυτής του πρώτου Golf! Το μήκος του είναι 4.050 mm (ελαφρώς μικρότερο από το Polo), το πλάτος 1.812 mm και το ύψος 1.530 mm, με μεταξόνιο 2.600 mm. H χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 490 λίτρα, ενώ με κατεβασμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.330 lt

Το ID. 2all βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Entry της Volkswagen, που αποτελεί εξέλιξη της αρχικής MEB, έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς και ισχύ 226 PS. H αυτονομία του θα φτάνει τα 450 km, ενώ για τη φόρτιση της μπαταρίας του από 10% σε 80% θα απαιτούνται περίπου 20 λεπτά, έχοντας δυνατότητα γρήγορης φόρτισης 125 KW. Η επιτάχυνση από 0-100 km/h έρχεται σε λιγότερα από 7 sec. ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 160 km/h.

H συνολική του σχεδίαση μοιάζει περισσότερο «συμβατική» σε σχέση με τα EV, αν και σαφώς υπάρχουν επιδράσεις από το μεγαλύτερο ID.3. Ωστόσο, συνδυάζει στοιχεία των Polo και Golf. Τόσο τα εμπρός, όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα ενώνονται μεταξύ τους με μια λεπτή φωτεινή μπάρα, ενώ στο πίσω μέρος, το σήμα της Volkswagen έχει κόκκινο χρώμα.

Στο εσωτερικό, δεσπόζει η οθόνη 12,9 ιντσών του συστήματος infotainment, το μενού της οποίας έχει νέα σχεδίαση, ενώ τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται πιο κάτω. Από την πλευρά του, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μία οθόνη 10,9 ιντσών η οποία του παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου.