Volkswagen: Νέο EV SUV σε καινούρια πλατφόρμα, με μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση


Τα νέα δεδομένα για τις πλατφόρμες κατασκευής EV, το project Trinity και το βασικό εργοστάσιο στο Wolfsburg, αλλά και τη «διάσωση» του Golf.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 8/12/2022

Τις τελευταίες ημέρες τα δημοσιεύματα και οι πληροφορίες σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης της Volkswagen έρχονταν το ένα πίσω από το άλλο.

Τα «μέτωπα» πολλά. Το βασικό εργοστάσιο στο Wolfsburg, η υπάρχουσα πλατφόρμα MEB για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η νέα πλατφόρμα SSP για την επόμενη γενιά EV, το project Trinity, η «διάσωση» του Golf μέσω του πλήρως εξηλεκτρισμού του, η ανάγκη καθυστέρησης κάποιων project που εξαρτώνται από το τμήμα λογισμικού CARIAD, η ανάγκη «προσαρμογής» των στόχων που είχαν τεθεί από τον προηγούμενο CEO, Herbert Diess, μέσω νέων χρονοδιαγραμμάτων... Η λίστα μοιάζει ατελείωτη.

Πλέον, το τοπίο αρχίζει να ξεκαθαρίζει, σχεδόν απόλυτα, με τον πλέον επίσημο τρόπο. Η Volkswagen ανακοίνωσε τη διατήρηση της πλατφόρμας MEB, αλλά και ταυτόχρονα την απόφασή της να δημιουργήσει την εξέλιξή της, την ΜΕΒplus, η οποία θα είναι πιο αποδοτική, με νέες μπαταρίες που προσφέρουν αυξημένη αυτονομία, έως και 700 km, αλλά και σημαντικά μικρότερους χρόνους φόρτισης, με δυνατότητα φορτίσεων 175-200 kW.

Αυτό δε σημαίνει ότι η νέα SSP πλατφόρμα για τα EV καταργείται. Το αντίθετο, παραμένει κανονικά στις «ράγες» και θα παρουσιαστεί σε επόμενο στάδιο - δεν προσδιορίστηκε ακριβώς το πότε - για να βασιστεί σε αυτή η νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το νέο Trinity.

Η VW ξεκαθάρισε ότι αμφότερα τα projects εξακολουθούν να βρίσκονται σε ισχύ και θα υλοποιηθούν στο βασικό εργοστάσιο της εταιρείας, στο Wolfsburg, στο οποίο θα επενδυθούν περίπου 460 εκατ. ευρώ μέχρι το 2025 ώστε να μετατραπεί σε ένα εξαιρετικά παραγωγικό εργοστάσιο ηλεκτροκίνησης. Εκεί, άλλωστε, θα παράγεται και το νέο ID.3 που ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες, αρχικά σε συνδυασμό με το εργοστάσιο στο Zwickau.

Στο Wolfsburg θα κατασκευαστεί και ένα εντελώς νέο ηλεκτρικό SUV, το οποίο θα «πατήσει» πάνω στην εξέλιξη της πλατφόρμας MEB, την MEBplus. Θα είναι στο μέγεθος του Tiguan και θα προστεθεί πάνω από τα ID.4 και ID.5.

Σύμφωνα με την Volkswagen, θα λανσαριστούν 10 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026. Παράλληλα, παραμένει ο στόχος ένα εξ’ αυτών, να μπορεί να έχει τιμή πώλησης της τάξης των 25.000 ευρώ.

Όσο για το Golf, η εταιρεία είναι αποφασισμένη να μη «χάσει» το εμβληματικό όνομα του μοντέλου και όλα δείχνουν ότι θα «διασωθεί» με μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία μπορεί να ονομάζεται ID Golf. Έτσι, θα συνδυαστεί με την ονοματοδοσία που έχει η αμιγώς ηλεκτρική σειρά.