Ο Gordon Murray αναλύει την αεροδυναμική του Τ.50! (βίντεο)


Υπεραυτοκίνητα των πολλών εκ. ευρώ υπάρχουν πολλά. Κανένα όμως δεν κρύβει στα σπλάχνα του τόση τεχνολογία και τόση εμπειρία επάνω στο αντικείμενο, όσο το Τ.50 του Βρετανού σχεδιαστή.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 6/1/2021

Για το Τ.50 έχουμε μιλήσει αρκετές φορές. Στον αναδυόμενο κόσμο της ηλεκτροκίνησης δείχνει σαν μία όαση βγαλμένη από το παρελθόν, η οποία όμως ενσωματώνει τεχνολογίες από το μέλλον. Χοντρικά, μιλάμε για τη μηχανολογία στην καλύτερη εκδοχή που μπορεί κανείς να βρει, ασχέτως του ποσού που μπορεί να δαπανήσει.

Ένα από τα Highlights του αυτοκινήτου είναι ο τετράλιτρος Cosworth V12, που ανεβαίνει από το ρελαντί στις 12.100 σ.α.λ. σε 0,3 του δευτερολέπτου! Στην προκειμένη όμως περίπτωση θα αναφερθούμε σε κάτι που βρίσκεται ακόμη πιο πίσω από αυτόν. Ή, καλύτερα, θα αφήσουμε τον ίδιο τον Murray να μας αναλύσει το σύστημα δημιουργίας αρνητικής αεροδυναμικής άντωσης, που κρατάει σταθερό και απόλυτα ελεγχόμενο το αυτοκίνητο στις υψηλές ταχύτητες.

Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σχεδιασμό, που εκμεταλλεύεται το ground effect. Πέρα από τον ενεργό αεροδυναμικό διαχύτη, διαθέτει ένα ζευγάρι μικρών πτερυγίων και ένα μεγάλο ανεμιστήρα 18 ιντσών, που δεσπόζει στο πίσω μέρος του οχήματος, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Αυτά παρέχουν στο αυτοκίνητο συνολικά έξι διαφορετικές λειτουργίες aero.

Ένα κύκλωμα 48V περιστρέφει τον ανεμιστήρα με ταχύτητα έως 7.000 σ.α.λ. αυξάνοντας ή μειώνοντας το downforce ανά περίσταση. Συνολικά, η διάταξη αυτή είναι 30% πιο αποδοτική, σε σχέση με ένα συμβατικό σχεδιασμό, με αεροτομές. Περισσότερα όμως θα ακούσετε από τον ίδιο το σχεδιαστή της, πατώντας το Play.