Δώδεκα από τα 22 Grand Prix της φετινής σεζόν έχουν διεξαχθεί ως τώρα, και καθώς βρισκόμαστε στα μισά του πρωταθλήματος, αρμόζει μία ανάλυση των όσων έχουν γίνει μέσω των αριθμών.
Είναι γεγονός πως η στατιστική μπορεί να γίνει ο καλύτερος τρόπος για να πεις ψέματα, αλλά κάποια πράγματα δε χρειάζονται ερμηνεία για να δείξουν τάσεις και να φωτίσουν πτυχές του πρωταθλήματος που ίσως να πέρασαν απαρατήρητες.
2022 vs 2023
Ξεκινώντας με την διαφορά των ομάδων από το 2022 με το 2023, στο καλοκαιρινό διάλειμμα.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως πέρυσι έγιναν 13 αγώνες πριν το break, ενώ φέτος 12, αλλά στην πραγματικότητα αυτό κάνει λίγη διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα.
Είναι σαφής η άνοδος της Aston Martin, που με συγκομιδή 20 βαθμών πέρυσι βρισκόταν στα χαμηλά πατώματα του grid, ενώ φέτος βρίσκεται τρίτη, με 196.
Αυτό συμβαίνει εις βάρος των Mercedes και Ferrari, με τους Ιταλούς ιδίως ναχάνουν 143 βαθμούς στο μεσοδιάστημα.
Βελτιωμένη κατά τι η McLaren, ενώ στους ζημιωμένους βρίσκεται κι η Alpine.
Τέλος, η Williams κατάφερε να υπετριπλασιάσει τους βαθμούς της, έχοντας 11 φέτος σε σχέση με τους 3 του 2022, ενώ η AlphaTauri έχει εννιά φορές λιγότερους πόντους.
Ομάδα | 2022 | 2023 |
Red Bull | 431 | 503 |
Mercedes | 304 | 247 |
Aston Martin | 20 | 196 |
Ferrari | 334 | 191 |
McLaren | 95 | 103 |
Alpine | 99 | 57 |
Williams | 3 | 11 |
Haas | 34 | 11 |
Alfa Romeo | 51 | 9 |
AlphaTauri | 27 | 3 |
Οι ενδοοικογενειακές διαφορές
Ο πρώτος σου αντίπαλος στην πίστα είναι ο άνθρωπος που οδηγεί το ίδιο αυτοκίνητο με σένα.
Αυτό ισχύει στο απόλυτο στη Formula 1, με κάποιους οδηγούς να τα πηγαίνουν καλύτερα από άλλους.
Ο Verstappen έχει διαφορά 5 νικών (!) από τον Perez, ενώ ο Alonso τεσσάρων από τον Stroll.
Η διαφορά Hamilton-Russell αγγίζει σχεδόν τις δύο νίκες, ενώ πιο κοντά είναι οι Norris-Piastri (γεγονός ενθαρρυντικό για τον rookie Αυστραλό), καθώς κι οι Ocon-Gasly.
Στις μονοψήφιες διαφορές συγκαταλέγεται το δίδυμο της Ferrari, με τον Leclerc να έχει πια ένα ελαφρύ προβάδισμα έναντι του Sainz μετά το βάθρο του στο Βέλγιο, ενώ ένας βαθμός χωρίζει τους Bottas και Zhou.
Οδηγός 1 | Οδηγός 1 | Διαφορά |
Max Verstappen | Sergio Perez | 125 |
Fernando Alonso | Lance Stroll | 102 |
Lewis Hamilton | George Russell | 49 |
Lando Norris | Oscar Piastri | 35 |
Esteban Ocon | Pierre Gasly | 13 |
Alex Albon | Logan Sargeant | 11 |
Charles Leclerc | Carlos Sainz | 7 |
Nico Hulkenberg | Kevin Magnussen | 7 |
Yuki Tsunoda | Daniel Ricciardo | 3 |
Valtteri Bottas | Guanyu Zhou | 1 |
Οι «μαραθωνοδρόμοι»
Σημαντικό για τη σεζόν ενός οδηγού είναι και το να μπορεί να ολοκληρώνει τους αγώνες χωρίς πρόβλημα. Στην περίπτωση του Verstappen, του Hamilton και του Alonso, αυτό ισχύει στο απόλυτο, καθώς δεν έχουν χάσει γύρο σε αγώνα φέτος.
Χωρίς εγκαταλείψεις είναι κι οι Perez, Norris, Tsunoda και Bottas, με τη διαφορά όμως ότι έχουν δεχτεί γύρο σε διάφορους αγώνες, οπότε έχουν συμπληρώσει λιγότερους από τους πρωτοπόρους.
Στον αντίποδα, με τέσσερις εγκαταλείψεις, ο Ocon έχει τους λιγότερους συμπληρωμένους γύρους με εξαίρεση τους de Vries-Ricciardo, που δε συγκρίνονται καθώς ο ένας έκανε 10 αγώνες κι ο άλλος έχει συμμετάσχει σε μόλις δύο φέτος.
Οδηγός | Γύροι | Εγκαταλείψεις |
Max Verstappen | 724 | 0 |
Lewis Hamilton | 724 | 0 |
Fernando Alonso | 724 | 0 |
Sergio Perez | 722 | 0 |
Lando Norris | 720 | 0 |
Yuki Tsunoda | 720 | 0 |
Valtteri Bottas | 718 | 0 |
Zhou Guanyu | 704 | 1 |
Carlos Sainz | 703 | 1 |
Kevin Magnussen | 684 | 3 |
George Russell | 666 | 2 |
Lance Stroll | 664 | 2 |
Nico Hulkenberg | 658 | 1 |
Logan Sargeant | 649 | 3 |
Charles Leclerc | 648 | 2 |
Pierre Gasly | 647 | 3 |
Alex Albon | 646 | 2 |
Oscar Piastri | 632 | 2 |
Esteban Ocon | 594 | 4 |
Nyck de Vries | 561 | 2 |
Daniel Ricciardo | 113 | 0 |