F1 2023: Η σεζόν σε αριθμούς - Ποιοι χάνουν τη μάχη, ποιοι «γράφουν χιλιόμετρα»


Στα μισά του δρόμου για το 2023 και οι αριθμοί μπορούν να αποκαλύψουν αλήθειες για τη μέχρι τώρα σεζόν της Formula 1.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 9/8/2023

Δώδεκα από τα 22 Grand Prix της φετινής σεζόν έχουν διεξαχθεί ως τώρα, και καθώς βρισκόμαστε στα μισά του πρωταθλήματος, αρμόζει μία ανάλυση των όσων έχουν γίνει μέσω των αριθμών.

Είναι γεγονός πως η στατιστική μπορεί να γίνει ο καλύτερος τρόπος για να πεις ψέματα, αλλά κάποια πράγματα δε χρειάζονται ερμηνεία για να δείξουν τάσεις και να φωτίσουν πτυχές του πρωταθλήματος που ίσως να πέρασαν απαρατήρητες.

2022 vs 2023

Ξεκινώντας με την διαφορά των ομάδων από το 2022 με το 2023, στο καλοκαιρινό διάλειμμα.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως πέρυσι έγιναν 13 αγώνες πριν το break, ενώ φέτος 12, αλλά στην πραγματικότητα αυτό κάνει λίγη διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα.

Είναι σαφής η άνοδος της Aston Martin, που με συγκομιδή 20 βαθμών πέρυσι βρισκόταν στα χαμηλά πατώματα του grid, ενώ φέτος βρίσκεται τρίτη, με 196.

Αυτό συμβαίνει εις βάρος των Mercedes και Ferrari, με τους Ιταλούς ιδίως ναχάνουν 143 βαθμούς στο μεσοδιάστημα.

Βελτιωμένη κατά τι η McLaren, ενώ στους ζημιωμένους βρίσκεται κι η Alpine.

Τέλος, η Williams κατάφερε να υπετριπλασιάσει τους βαθμούς της, έχοντας 11 φέτος σε σχέση με τους 3 του 2022, ενώ η AlphaTauri έχει εννιά φορές λιγότερους πόντους.

Ομάδα20222023
Red Bull431503
Mercedes304247
Aston Martin20196
Ferrari334191
McLaren95103
Alpine9957
Williams311
Haas3411
Alfa Romeo519
AlphaTauri273

Οι ενδοοικογενειακές διαφορές

Ο πρώτος σου αντίπαλος στην πίστα είναι ο άνθρωπος που οδηγεί το ίδιο αυτοκίνητο με σένα.

Αυτό ισχύει στο απόλυτο στη Formula 1, με κάποιους οδηγούς να τα πηγαίνουν καλύτερα από άλλους.

Ο Verstappen έχει διαφορά 5 νικών (!) από τον Perez, ενώ ο Alonso τεσσάρων από τον Stroll.

Η διαφορά Hamilton-Russell αγγίζει σχεδόν τις δύο νίκες, ενώ πιο κοντά είναι οι Norris-Piastri (γεγονός ενθαρρυντικό για τον rookie Αυστραλό), καθώς κι οι Ocon-Gasly.

Στις μονοψήφιες διαφορές συγκαταλέγεται το δίδυμο της Ferrari, με τον Leclerc να έχει πια ένα ελαφρύ προβάδισμα έναντι του Sainz μετά το βάθρο του στο Βέλγιο, ενώ ένας βαθμός χωρίζει τους Bottas και Zhou.

Οδηγός 1Οδηγός 1Διαφορά
Max VerstappenSergio Perez125
Fernando AlonsoLance Stroll102
Lewis HamiltonGeorge Russell49
Lando NorrisOscar Piastri35
Esteban OconPierre Gasly13
Alex AlbonLogan Sargeant11
Charles LeclercCarlos Sainz7
Nico HulkenbergKevin Magnussen7
Yuki TsunodaDaniel Ricciardo3
Valtteri BottasGuanyu Zhou1

Οι «μαραθωνοδρόμοι»

Σημαντικό για τη σεζόν ενός οδηγού είναι και το να μπορεί να ολοκληρώνει τους αγώνες χωρίς πρόβλημα. Στην περίπτωση του Verstappen, του Hamilton και του Alonso, αυτό ισχύει στο απόλυτο, καθώς δεν έχουν χάσει γύρο σε αγώνα φέτος.

Χωρίς εγκαταλείψεις είναι κι οι Perez, Norris, Tsunoda και Bottas, με τη διαφορά όμως ότι έχουν δεχτεί γύρο σε διάφορους αγώνες, οπότε έχουν συμπληρώσει λιγότερους από τους πρωτοπόρους.

Στον αντίποδα, με τέσσερις εγκαταλείψεις, ο Ocon έχει τους λιγότερους συμπληρωμένους γύρους με εξαίρεση τους de Vries-Ricciardo, που δε συγκρίνονται καθώς ο ένας έκανε 10 αγώνες κι ο άλλος έχει συμμετάσχει σε μόλις δύο φέτος.

ΟδηγόςΓύροιΕγκαταλείψεις
Max Verstappen7240
Lewis Hamilton7240
Fernando Alonso7240
Sergio Perez7220
Lando Norris7200
Yuki Tsunoda7200
Valtteri Bottas7180
Zhou Guanyu7041
Carlos Sainz7031
Kevin Magnussen6843
George Russell6662
Lance Stroll6642
Nico Hulkenberg6581
Logan Sargeant6493
Charles Leclerc6482
Pierre Gasly6473
Alex Albon6462
Oscar Piastri6322
Esteban Ocon5944
Nyck de Vries5612
Daniel Ricciardo1130