F1 2023: Οι προβλέψεις του Car and Driver για το νέο πρωτάθλημα που ξεκινά


Ποιος θα αναδειχθεί πρωταθλητής; Μπορεί η Ferrari να βάλει «φρένο» στη Red Bull; Θα καταφέρει να ανακάμψει η Mercedes; Οι συντάκτες του Car and Driver δίνουν τις προβλέψεις τους λίγο πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα στη Formula 1.

  • ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL, CAR AND DRIVER
  • 2/3/2023

Το νέο πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκινά με το Grand Prix του Μπαχρέιν το προσεχές Σ/Κ (3-5 Μαρτίου), και μετά το πέρας του τριήμερου των δοκιμών, υπάρχουν ορισμένα θέματα που μπορούν να απαντηθούν, κι άλλα που χρειάζονται... δημιουργική προσέγγιση.

Οι συντάκτες του Car and Driver Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος, Δημήτρης Μπίζας, Μαρίλη Πινιατάρο και Χριστόδουλος Τζούμας δίνουν τις προβλέψεις τους σε 10 φλέγοντα ερωτήματα ενόψει της νέας σεζόν.

Ποιος θα πάρει την πρώτη του νίκη φέτος;

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος: Ερώτηση… παγίδα! Η εύκολη απάντηση είναι «ο Lando Norris». Μόνο που η McLaren στις χειμερινές δοκιμές δεν έπεισε. Βεβαίως, τα τελευταία χρόνια δεν έλειψαν οι «εκπλήξεις», όπως η νίκη του Gasly στη Μόντσα. Με την ψυχρή λογική και με δεδομένη την εικόνα της ομάδας του στις χειμερινές δοκιμές θα πως πως ήρθε η ώρα να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ο Lance Stroll.

Δημήτρης Μπίζας: Με δεδομένο το πόσο κακή είναι στην παρούσα φάση η McLaren, το να πω ‘Lando Norris’ είναι κάπως ουτοπικό. Θα μπορούσε ο Lance Stroll, εφόσον η Aston Martin είναι τόσο ανταγωνιστική; Ποιος ξέρει…

Μαρίλη Πινιατάρο: Με 10 εκ των 20 οδηγών να μην έχουν πάρει την πρώτη τους νίκη, οι επιλογές φαίνεται να μην είναι τόσο περιορισμένες, ή μήπως είναι; Η McLaren του Lando Norris δε χείχνει να βρίσκεται σε θέση βολής για νίκες, ούτε καν για βάθρα, ούτε και η Williams με τον Alex Albon. Το δίδυμο της Haas είναι μεν έμπειρο οδηγικά, όμως το μονοθέσιο δεν είναι φτιαγμένο για την κορυφή του grid. Την κορυφή του midfield, ίσως. Ο μόνος που θα μπορούσε να «παλέψει» για την πρώτη του νίκη είναι μάλλον ο Lance Stroll, αν καταφέρει να εκμεταλλευτεί κατάλληλα την ευκαιρία που του δίνει η ομάδα του με την AMR23.

Χριστόδουλος Τζούμας: Lance Stroll. Η Aston Martin έδειξε στις δοκιμές του Μπαχρέιν ότι «χτυπά» την πόρτα της 3άδας και μπορεί να αξιοποιήσει κάποια ευκαιρία.

Ποια ομάδα θα είναι θετική έκπληξη σε σχέση με το 2022;

ΓΜΠ: Η Aston Martin. Η εικόνα της ομάδας στις χειμερινές δοκιμές, ακόμα και δίχως τον Stroll, δείχνει πως τους προηγούμενους μήνες ο Mike Krack και οι συνεργάτες του δούλεψαν εντατικά, ώστε η Aston Martin να είναι (τουλάχιστον) τέταρτη φέτος. Η εμπειρία του Fernando Alonso, ο οποίος διανύει περίοδο δεύτερης νεότητας, θα συμβάλλει στο να δούμε ωραία πράγματα φέτος από την Aston Martin.

ΔΜ: Η Aston Martin. Ο επιπλέον χρόνος στην αεροδυναμική σήραγγα και τα μοντέλα CFD, σε συνδυασμό με τον πάντα ανταγωνιστικό Fernando Alonso, μπορούν να παραγάγουν ένα αξιόμαχο σύνολο.

ΜΠ: Σημαντικές βελτιώσεις φαίνεται να έχει κάνει η Aston Martin, αφού λέγεται ότι έχει γίνει κατά περισσότερο από 2 sec ταχύτερη σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Το μονοθέσιο δείχνει αρκετά σταθερό, και πολλοί θέλουν την ομάδα από το Silverstone να είναι τρίτη δύναμη, πίσω από τις Red Bull και Ferrari.

ΧΤ: Aston Martin. «Έκλεψε» τις εντυπώσεις την περασμένη εβδομάδα και πλησιάζει τις κορυφαίες ομάδες.

Θα ανακάμψει η Mercedes;

ΓΜΠ: Απ’ αυτά που είδαμε στο Μπαχρέιν, έστω σε αυτό το τριήμερο δοκιμών, η γερμανική ομάδα δεν έχει καλύψει το χαμένο έδαφος του 2022. Δουλειά έγινε τον χειμώνα, όμως στα long runs η Mercedes υστερεί τόσο από τη Red Bull και τη Ferrari όσο και από την Aston Martin. Ακόμα είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα και οι Γερμανοί έχουν αποδείξει ότι δεν το βάζουν κάτω ποτέ.

ΔΜ: Σίγουρα θα είναι σε καλύτερη κατάσταση από το 2022, αλλά υπάρχει ακόμα απόσταση από τις δύο πρώτες ομάδες. Το θετικό για τους 8 φορές πρωταθλητές είναι πως η W14 είναι πιο σταθερή πλατφόρμα στην οποία μπορούν να χτίσουν με ασφάλεια.

ΜΠ: Εν μέρει, ναι. Δεν θεωρώ ότι η πανωλεθρία της σεζόν του 2022 μπορεί να διαγραφεί τόσο εύκολα από το μονοθέσιο της Mercedes, όμως σίγουρα ξεκινούν από ένα πολύ καλύτερο σημείο, και -τουλάχιστον- οι Hamilton και Russell δε χρειάζεται να «παλεύουν» με το μονοθέσιο και τις αναπηδήσεις του. Η εξέλιξή του θα παίξει καίριο ρόλο στην πορεία της ομάδας μέσα στη σεζόν.

ΧΤ: Ναι, μιας και έδειξε ότι έλυσε τα προβλήματα του porpoising. Ωστόσο έχει άλλα «θεματάκια» που θα χρειαστεί χρόνο για να τα λύσει.

Είναι ο Hamilton έτοιμος για τον 8ο τίτλο;

ΓΜΠ: Ένας οδηγός με επτά Πρωταθλήματα στο παλμαρέ του, δεν μπορεί παρά να είναι πάντοτε έτοιμος για να πανηγυρίσει ακόμα έναν τίτλο. Το ζητούμενο είναι εάν η Mercedes μπορεί να τον βοηθήσει ώστε να σπάσει το ρεκόρ του Michael Schumacher. Διότι και πέρυσι ο Hamilton ήθελε τον τίτλο, όμως το μονοθέσιο δεν τον βοηθούσε. Όπως έχουν αυτή τη στιγμή τα πράγματα, δεν θα είναι εύκολο το έργο του Βρετανού.

ΔΜ: Οδηγικά, πάντοτε. Το μονοθέσιο που έχει, όμως, δε φαίνεται πως θα τον βοηθήσει σε αυτήν του την προσπάθεια.

ΜΠ: Ο Hamilton μας έχει κάνει να πιστεύουμε ότι γεννήθηκε έτοιμος για κάθε οδηγική πρόκληση που μπορεί να προκύψει. Το 2022 ήταν σίγουρα μία δύσκολη σεζόν για τον 7κις, τόσο ψυχολογικά, όσο και οδηγικά/σωματικά, και το 2023, αν και προβλέπεται καλύτερο, δε θεωρώ ότι θα χαρίσει στον Βρετανό το πολυπόθητο 8ο.

ΧΤ: Σωματικά και πνευματικά, ναι. Από πλευράς μονοθεσίου… μένει να αποδειχθεί. Θεωρητικά θα είναι διεκδικητής.

Μπορεί η Ferrari να βάλει φρένο στη Red Bull;

ΓΜΠ: Η περίπτωση της Ferrari δεν είναι απλή. Άλλαξε ο επικεφαλής, με τον Fred Vasseur να μην έχει εμπειρία από διαχείριση συνθηκών όπως αυτές που επικρατούν στο Μαρανέλο, ενώ πρέπει να διαχειριστεί δύο πιλότους που αν μη τι άλλο δεν έχουν… χαοτικές διαφορές μεταξύ τους. Εάν όλα δουλέψουν ρολόι στη Ferrari, θεωρώ πως θα βάλει δύσκολα στη Red Bull. Όμως τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο…

ΔΜ:Η διαφορά ανάμεσα στις δύο ομάδες μοιάζει να έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2022 μετά το τεστ. Η SF-23, βέβαια, έχει σημαντικά ζητήματα με τον εμπρός άξονα, υπάρχει και το θέμα της υψηλής φθοράς ελαστικών, οπότε υπάρχει ακόμα δρόμος για να πιάσει την πιο έτοιμη Red Bull.

ΜΠ: Η Red Bull καταφτάνει στο Μπαχρέιν με ένα εξαιρετικό μονοθέσιο, έχοντας ολοκληρώσει τις χειμερινές δοκιμές χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, έναν Max Verstappen στο απόγειο της καριέρας του, κι έναν σταθερό και πάντα βοηθητικό Sergio Perez. Με λίγα λόγια, έχουν στα χέρια τους τη συνταγή της επιτυχίας. Η Ferrari, από την άλλη, έρχεται έχοντας κάνει πλήρη αναδιάταξη στους ανθρώπους που κρατούν τα ηνία. Η μάχη αναμένεται να είναι συναρπαστική, όμως πιστεύω ότι γι ακόμα μία χρονιά, η Red Bull θα καταφέρει να κυριαρχήσει έναντι των Ιταλών.

ΧΤ: Μπορεί, αρκεί να μην επαναλάβει περυσινά λάθη στρατηγικής. Βελτίωσε αξιοπιστία και τελική ταχύτητα, μένει να αντέξει στην πίεση.

Πώς θα τα πάει ο Alonso στην Aston Martin;

ΓΜΠ: Φανταστικά! Ο Alonso απέδειξε ότι η απουσία του από τη Formula 1 όχι μόνο δεν τον επηρέασε, αλλά τον βοήθησε να αναθεωρήσει πολλά πράγματα και να επιστρέψει δριμύτερος. Οι επιδόσεις του με την Alpine ήταν αξιομνημόνευτες και θεωρώ ότι με μια ομάδα, η οποία έχει μεγαλύτερη οικονομική άνεση και έδειξε να τον περιβάλλει με εμπιστοσύνη από την πρώτη στιγμή, μπορεί να διεκδικήσει ακόμα και νίκες!

ΔΜ: Σίγουρα έχει τα εχέγγυα να ξεκινήσει δυνατά τη σεζόν. Το θέμα με τον Alonso πάντα είναι το κατά πόσο θα μπορέσει να μη φέρει το χάος στο γκαράζ με το εκρηκτικό ταπεραμέντο του, αν κάτι δεν πάει καλά στην πορεία της σεζόν.

ΜΠ: Ο Alonso είναι ένας οδηγός που προσαρμόζεται εύκολα στα νέα μονοθέσια, ή μάλλον κάνει τα μονοθέσια να προσαρμόζονται στο δικό του απαράμιλλο οδηγικό στυλ. Η AMR23 φαίνεται αρκετά ικανή, και σε συνδυασμό με τη δική του εμπειρία, το αποτέλεσμα προβλέπεται εξαιρετικό.

ΧΤ: Καλύτερα απ’ ό,τι και ο ίδιος φανταζόταν. Το μονοθέσιο δείχνει ανέλπιστα ανταγωνιστικό, ξεφεύγοντας από το midfield.

Ποιο GP θα αποδειχθεί το πιο ενδιαφέρον;

ΓΜΠ: Αγωνιστικά δεν μπορεί να πει κανείς, καθώς η ιστορία έχει δείξει ότι αγώνες από τους οποίους περιμένεις ανατροπές, εξελίσσονται σε… σούπα, ενώ άλλοι προσφέρουν σπάνιο θέαμα. Προσωπικά περιμένω με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το Λας Βέγκας, για καθαρά εξωαγωνιστικούς λόγους, καθώς εκτιμώ πως θα είναι πραγματικά το «κάτι διαφορετικό» συγκριτικά με όσα έχουμε δει έως τώρα στη Formula 1, επί εποχής Liberty Media.

ΔΜ: Έχει εδώ και λίγα χρόνια που το Βραζιλιάνικο GP δεν απογοητεύει. Εκεί θα ποντάρω και για φέτος.

ΜΠ: Το Grand Prix Ιαπωνίας. Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες -και προσωπικές μου αγαπημένες- πίστες στο καλεντάρι, που παραδοσιακά προσφέρει αρκετό θέαμα, και αποτελεί επίκεντρο των συζητήσεων για αρκετό καιρό.

ΧΤ: Μ. Βρετανίας. Έχει όλες τις προδιαγραφές, τόσο από πλευράς σχεδίασης της πίστας του Silverstone, όσο και με τον απρόβλεπτο καιρό.

Ποιος οδηγός θα αποχωρήσει με το τέλος της σεζόν;

ΓΜΠ: Εύχομαι κανένας από τους πρωτοκλασσάτους, αν και ηλικιακά το μυαλό μπορεί να πάει σε κάποιους. Πιστεύω, ωστόσο, ότι την έκπληξη μπορεί να την κάνει ένας πιλότος από τον οποίον η ομάδα του περιμένει πολλά, όμως δεν δείχνει να ανταποκρίνεται σε αυτές τις αυξημένες προσδοκίες. Κι αναφέρομαι στον Valtteri Bottas, ο οποίος δεν θα μου κάνει εντύπωση εάν στο τέλος του 2023 αποχωρήσει από τη Formula 1. Άλλωστε το WRC τον περιμένει με… ανοιχτές αγκάλες!

ΔΜ: Ξέρουμε πως λήγει το συμβόλαιο του Lewis Hamilton φέτος, αλλά έχει ήδη τονίσει πως σκοπεύει να παραμείνει στο σπορ, οπότε θεωρητικώς δεν αναμένεται φέτος η αποχώρησή του. Ίσως αν ο Nico Hulkenberg δεν αποδώσει, να δει την πόρτα της εξόδου. Το ίδιο ισχύει και για τον Yuki Tsunoda.

ΜΠ: Ηλικιακά, ο Fernando Alonso είναι ο γηραιότερος του grid, όμως έχει πολυετές συμβόλαιο με την Aston Martin. Αμέσως επόμενος στη λίστα είναι ο Lewis Hamilton. Ωστόσο, το μαχητικό του πνεύμα σίγουρα δεν έχει σβήσει, και πιστεύω ότι θα συνεχίσει με την Mercedes και το 2024. Θα πρέπει μάλλον να κοιτάξουμε σε νεότερους οδηγούς του midfield, οι οποίοι θα «δοκιμαστούν» από τις ομάδες τους, όπως για παράδειγμα ο Nico Hulkenberg, ο Yuki Tsunoda, ή ακόμα και κάποιος από τους rookies, όπως για παράδειγμα ο Logan Sargeant.

ΧΤ: Lewis Hamilton… αν πάρει τον 8ο τίτλο.

Πρωταθλήτρια κατασκευαστών

ΓΜΠ: Θεωρητικά η Red Bull έχει τον πρώτο λόγο, με βάση την εικόνα του Μπαχρέιν. Εντούτοις, ο τίτλος των κατασκευαστών δεν είναι υπόθεση ενός, αλλά πολλών. Το ζητούμενο είναι η σταθερότητα και των δύο πιλότων και θα έλεγα ότι η Red Bull έχει μάλλον τον πιο «ασταθή» δεύτερο πιλότο, τηρουμένων των αναλογιών. Αντιθέτως, Ferrari και Mercedes μπορούν να περιμένουν πολλά από τους (θεωρητικά) «νούμερο 2» οδηγούς τους.

ΔΜ: Red Bull

ΜΠ: Red Bull

ΧΤ: Red Bull. Κυριάρχησε στις δοκιμές και έχει την «εμπειρία» να αντέξει στη μάχη της εξέλιξης, αν και με λιγότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα.

Πρωταθλητής οδηγών

ΓΜΠ: Είναι ιδιαίτερα πρόωρο να μιλήσουμε για Πρωταθλητή πριν καν ξεκινήσει ο «μαραθώνιος» των 26 βαθμολογούμενων αγώνων. Θεωρώ, εντούτοις, πως ο Max Verstappen έχει όλες τις προϋποθέσεις για να διεκδικήσει τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του, ειδικά μετά από την εικόνα που έδειξε η Red Bull στις δοκιμές του Μπαχρέιν. Εάν δεν «επηρεαστεί» η αυστριακή ομάδα από τον περιορισμένο χρόνο δοκιμών στη σήραγγα, ο Ολλανδός θα είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί.

ΔΜ: Max Verstappen

ΜΠ: Max Verstappen

ΧΤ: Max Verstappen. Έχει ταλέντο, μονοθέσιο και είναι Νο 1 στην Red Bull ό,τι κι αν γίνει. Hamilton και Leclerc αν δεν αρχίσουν καλά, θα έχουν θέμα.