GP Σιγκαπούρης: Αγώνας επιβίωσης και ευφυΐας από τον Sainz, πρώτη νίκη για τη Ferrari φέτος


Ο Carlos Sainz κινήθηκε με ταχύτητα και ευφυΐα στον αγώνα της Σιγκαπούρη για να πάρει την πρώτη νίκη της Ferrari φέτος. Μάχη ως το φινάλε με μεγάλο χαμένο τον George Russell.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: FERRARI
  • 17/9/2023

Υπό εξαιρετικές συνθήκες ξεκίνησε το μεγάλο GP στη Marina Bay, με τη θερμοκρασία αέρα στους 30 βαθμούς Κελσίου και του οδοστρώματος στους 37 βαθμούς.

Φυσικά, ένας οδηγός έλειπε, καθώς ο Lance Stroll αναρρώνει ακόμα από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης που είχε στο Q1 του Σαββάτου.

Στην εκκίνηση, όλοι στη δεκάδα είχαν τη μέση γόμα, με εξαίρεση τον Leclerc που πήγε για πατημένο σετ μαλακής, από την 3η θέση.

Ο Leclerc εκμεταλλεύτηκε τη γόμα του και πέρασε 2ος με τον Sainz να μένει πρώτος, ενώ ο Hamilton βγήκε εκτός για λίγο, επιστρέφοντας στην πίστα για να περάσει λίγο μετά τον Russell για την 3η θέση. Ωστόσο, έδωσε την θέση στον teammate του για να αποφύγει και τυχόν ποινή για πλεονέκτημα βγαίνοντας εκτός διαδρομής και κόβοντας το πρώτο σικέιν. Λίγο μετά, έκανε το ίδιο και για τον Norris, πέφτοντας 5ος.

Πίσω, ο Norris ήταν 5ος, με τον Alonso 6ο και τον Verstappen να έχει μόλις μπει στη δεκάδα.

Με το τέλος του πρώτου γύρου, ο Tsunoda εγκατέλειψε μετά από επαφή με τον Perez, κα έτσι συνέχισαν 18 οδηγοί.

Όσο περνούσαν οι πρώτοι γύροι, ο Sainz μαζί με τον Leclerc αύξαναν τη διαφορά από τον Russell, ενώ μεταξύ τους είχαν σταθερά απόσταση 1 δευτερολέπτου.

Ο Verstappen πέρασε για την 8η θέση τον Magnussen μετά από μάχη αρκετών γύρων, όντας πια 10 δλ. μακριά από την κορυφή. Με τη σκληρή γόμα, ο Ολλανδός κοίταζε να ανοίξει πολύ το πρώτο του stint.

Παράλληλα, η Ferrari ζήτησε από τον Leclerc να αυξήσει τη διαφορά του από τον Sainz στα 3 δευτερόλεπτα, ώστε να αφήσει αέρα στο μονοθέσιό του και να ρίξει τις θερμοκρασίες, ενώ ήθελαν και να καθυστερήσουν τους Russell, Norris και Hamilton.

Ασφαλώς, ο ρυθμός όλων ήταν αργός, καθώς περίμεναν είτε να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για κάποιο συμβάν, είτε να μπει ο πρώτος οδηγός στα pits και να ανοίξει ο «χορός» των αλλαγών.

Στον 19ο γύρο, ο Sargeant είχε επαφή με την μπαριέρα χάνοντας την εμπρός πτέρυγά του, συνεχίζοντας μέχρι να μπει στα pits για να την αλλάξει. Αυτό έφερε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα για να καθαρίσει η πίστα.

Ο Sainz μπήκε στα pits, όπως κι ο Leclerc, μαζί με τις δύο Mercedes, και τον Norris. Ο Verstappen έμεινε έξω με τη σκληρή γόμα, και βρέθηκε 2ος, καθώς ο Leclerc έχασε χρόνο περιμένοντας να φύγουν πιο γρήγορα μονοθέσια, πέφτοντας 6ος. Τον προσπέρασαν οι Russell, Perez και Norris.

Παράλληλα, ο Alonso μπλόκαρε και πέρασε πάνω από τη λευκή γραμμή στην είσοδο του pitlane για να μπει ξανά σε αυτήν, με αποτέλεσμα να δεχτεί ποινή 5 δευτερολέπτων.

Η δράση συνεχίστηκε στον 23ο γύρο, με τον Sainz να μένει πρώτος, ενώ πίσω ο Leclerc έπεσε 7ος για να αποφύγει να πέσει πάνω στον Norris.

Μπροστά, ο Russell πέρασε τον Verstappen, ενώ ο Norris άφησε πίσω του τον Perez. Και με τις RB19 με παλιά ελαστικά να δυσκολεύονται, ο Norris βρήκε την ευκαιρία του να ανέβει 3ος στον 25ο γύρο.

Ο Hamilton πέρασε τον Perez, αλλά βγήκε εκτός πίστας, χωρίς όμως να εξεταστεί.

Στην κορυφή, ο Sainz κράταγε πίσω του τον Russell, έχοντας όμως οδηγία να πάει αργά για να καθυστερήσει τον Βρετανό και να μην του επιτρέψει να κάνει δύο pit stops.

Λίγο αργότερα, ο Verstappen έπεσε πίσω κι από τον Leclerc, κάνοντας 6-7 για τη Red Bull.

Ο Alonso έκανε ό,τι μπορούσε για να κρατηθεί 8ος, κρατώντας πίσω του ένα «τρενάκι» οδηγών αποτελούμενο από τους Ocon, Magnussen, Gasly, Piastri και Lawson.

Αντίστοιχο «τρένο» είχε δημιουργηθεί με τους Russell, Norris, Hamilton, Leclerc πίσω από τον Sainz. Αυτή η τετράδα οδηγών συνέχιζε να ακολουθεί πιστά το πρόγραμμα, καθώς όλοι περίμεναν σαν σε stand-off σε παλιά ταινία western ποιος θα «πυροβολήσει» πρώτος για πιθανό δεύτερο pit stop.

Στη βάση της δεκάδας, ο Ocon πέρασε τον Alonso μετά από φοβερή μάχη και μετά τον Perez για την 7η θέση.

Ο Perez μετά έχασε άμεσα δύο θέσεις από τον Alonso και τον Gasly, και έτσι η Red Bull πήρε την απόφαση να τον φέρει στα pits στον 40ο γύρο, πέφτοντας 18ος. Στον επόμενο γύρο έβαλε τη μέση γόμα κι ο Verstappen, βγαίνοντας στην πίστα στην 15ος.

Στον 43ο γύρο, ο Ocon αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με πρόβλημα στο μονοθέσιο, σταματώντας μετά την 1η στροφή, στην έξοδο του pitlane.

Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας τέθηκε σε ισχύ, με τους Russell και Hamilton να μπαίνουν μαζί στον 44ο γύρο, αφήνοντας τον Norris 2ο, τον Leclerc 3ο, ενώ πια γύρισαν στον αγώνα στις θέσεις 4 και 5, αντίστοιχα.

Μέχρι το τέλος του 45ου γύρου, η πράσινη σημαία κυμάτισε ξανά,  με τις Mercedes να καταδιώκουν τους οδηγούς με τα φθαρμένα ελαστικά μπροστά τους.

Πίσω, ο Alonso είχε ένα καταστροφικό pit stop, ενώ στον 46ο γύρο είχε και έξοδο στη Στροφή 14 και συνέχισε. Ο Verstappen ήταν σε μάχη για την 10η θέση με τον Zhou, που πέρασε όπως έκανε και με τον Hulkenberg λίγα μέτρα μετά.

Στον 53ο γύρο, ο Leclerc ήταν το πρώτο «θύμα» του Russell, που πέρασε τον Μονεγάσκο για την 3η θέση. Λίγο μετά, έκανε το ίδιο κι ο Hamilton.

Στον 58ο γύρο, οι δύο Mercedes είχαν πια φτάσει σε απόσταση βολής από τον Sainz και τον Norris. Ο Ισπανός ήθελε τον Βρετανό στο DRS για να έχει ένα όπλο να αμυνθεί έναντι του Russell, και το κατάφερνε. Ο οδηγός της McLaren έκανε τα πάντα για να κρατηθεί 2ος, όσο ο Hamilton έψαχνε με τη σειρά του μία χαραμάδα να επιτεθεί στον teammate του. 

Στον τελευταίο γύρο, ο Russell είχε έξοδο και βγήκε στις μπαριέρες στο φινάλε, χάνοντας τα πάντα, με τον Hamilton να ανεβαίνει στο βάθρο.

Έτσι, ο Sainz έμεινε πρώτος και πήρε τη δεύτερη νίκη στην καριέρα του και πρώτη για ομάδα που δε λέγεται Red Bull, ενώ ο Norris ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, τη 2η θέση. 

Ο Leclerc ακολούθησε, με τον Verstappen 5ο, ενώ τη δεκάδα έκλεισαν οι Gasly, Piastri, Perez, Lawson, Magnussen.