Ο Charles Leclerc δεν κατάφερε καν να δει την καρώ σημαία στο GP Ολλανδίας.
Ένα εξ αρχής δύσκολο τριήμερο σε επίπεδο απόδοσης έγινε κακό μετά το ατύχημά του στις κατατακτήριες, που τον άφησε στην 9η θέση στο grid, ενώ τα πράγματα πήραν πραγματικά την κατιούσα όταν είχε επαφή με τον Oscar Piastri στον πρώτο, χαοτικό γύρο υπό βροχή, που τον είδε να έχει σοβαρή ζημιά στο πάτωμα και στην εμπρός αεροτομή.
Η ζημιά στο πάτωμα ήταν αυτή που μετέπειτα, και μέχρι την εγκατάλειψή του στον 41ο γύρο, τον άφησε έρμαιο κάθε οδηγού στο grid, μιας και η ήδη χαμηλή απόδοση της SF-23 έγινε πολλαπλώς χειρότερη από τη σημαντική απώλεια κάθετης δύναμης.
«Ήταν πολύ δύσκολο επειδή οι συνθήκες άλλαζαν συνεχώς απ’ το στεγνό στο βρεγμένο κι απ’ το βρεγμένο στο στεγνό,» δήλωσε ο Μονεγάσκος. «Οπότε αυτό δυσκολεύει τα πράγματα.
«Από την άλλη, ήταν το ίδιο για όλους. Θεωρώ ότι διαχειριστήκαμε τα pit stops και τις διαφορετικές στρατηγικές καλά σήμερα, όμως με 60 πόντους κάθετης δύναμης λιγότερο, δεν μπορόυσαμε να κάνουμε κάτι περισσότερο.
«Με τη βροχή, είναι προφανώς πολύ δύσκολο να οδηγείς ένα μονοθέσιο με 60 πόντους λιγότερο, όμως αυτή φέρνει το χάος και έτσι μπορείς να πειραματιστείς και να κάνεις κάτι διαφορετικό από τους άλλους.
«Μπορεί όμως να πάρεις έναν ή δύο βαθμούς, που μετρούν φυσικά για το πρωτάθλημα. Οπότε δε θέλαμε να τα παρατήσουμε νωρίς, και μετά αντιληφθήκαμε ότι η βροχή δε θα ερχόταν ποτέ -παρόλο που ήρθε αργότερα- όμως θα ήταν πολύ αργά ούτως ή άλλως.»