Απαγορεύτηκε η εξέλιξη των μονοθεσίων του 2022 πριν το τέλος του 2020!


Και με τη… βούλα του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού μετατέθηκε για το 2022 η εφαρμογή των νέων κανονισμών αναφορικά με τη σχεδίαση των μονοθεσίων της F1, με ταυτόχρονη σχετική απαγόρευση προς τις ομάδες

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 31/3/2020

Το Συμβούλιο ανακοίνωσε πως οι νέοι κανονισμοί δεν θα τεθούν σε ισχύ από το το 2021 όπως αρχικά είχε προβλεφθεί, αλλά έναν χρόνο αργότερα, λόγω της δραματικής τροπής που έχει πάρει η ζωή μας και φυσικά και η Formula 1 εξαιτίας του COVID-19.

Από το περασμένο Σάββατο 28 Μαρτίου, λοιπόν, οι ομάδες της Formula 1 απαγορεύεται ρητά να προβούν σε οποιαδήποτε αεροδυναμική εξέλιξη των μονοθεσίων που είχαν σχεδιάσει για το 2021.

Ο λόγος είναι η εξοικονόμηση πόρων το 2020, καθώς πλέον η εξέλιξη των νέων μονοθεσίων θα μπορεί να γίνει το 2021, δηλαδή κατά την πρώτη σεζόν εφαρμογής του cost cap των 175 εκατομμυρίων δολαρίων.

Πρόκειται για μία κίνηση που σίγουρα βοηθά τις μικρές ομάδες του grid, καθώς εάν συνεχιζόταν φέτος η εξέλιξη των μονοθιεσίων του 2022, το κόστος λειτουργίας θα εκτοξευόταν, μιας και θα έπρεπε οι ομάδες με τα όποια οικονομικά διαθέτουν, να εξέλισσαν παράλληλα δύο μονοθέσια.

Όμως το 2021 με την εφαρμογή του cost cap θα είναι συγκεκριμένο το ποσόν που θα μπορούν να δαπανούν οι ομάδες για έρευνα κι εξέλιξη, ως εκ τούτου θα πρέπει να κάνουν πιο χρηστή διαχείριση των πόρων τους, ούτως ώστε να μην βρεθούν εκτός κανονισμών και τους επιβληθούν αυστηρές ποινές.

Παράλληλα το Συμβούλιο ανακοίνωσε πως η περίοδος αναστολής της λειτουργίας των εργοστασίων των ομάδων μπορεί να παραταθεί ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας.

Σε κάθε περίπτωση, εάν οι αγώνες του Πρωταθλήματος του 2020 είναι 14 ή λιγότεροι, τότε οι πιλότοι θα έχουν στη διάθεσή τους δύο κινητήρες εσωτερικής καύσης, 2 MGU-H, 2 τουρμπίνες, 2 control electronics, 2 MGU-K και 2 energy stores.

Εάν οι αγώνες είναι 11 ή λιγότεροι, τότε θα έχουν στη διάθεσή τους δύο κινητήρες εσωτερικής καύσης, 2 MGU-H, 2 τουρμπίνες, 1 control electronics, 2 MGU-K και 1 energy store.

Επίσης ακυρώνονται όλες οι δοκιμές ελαστικών της Pirelli που ήταν προγραμματισμένες για το 2020, ενόψει της αλλαγής της διάστασης των ζαντών από 13 σε 18 ίντσες το 2021.