ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η ανάλυση του πρώτου και του τελευταίου γύρου του Άμπου Ντάμπι!


Το γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι ήταν άκρως ανατρεπτικό και συνάμα συναρπαστικό, κρίνοντας τον τίτλο σε επίπεδο οδηγών υπέρ του Max Verstappen.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 13/12/2021

Πολλή κουβέντα έγινε αναφορικά με όσα συνέβησαν στον πρώτο και στον τελευταίο γύρο του αγώνα. Με τη βοήθεια των δεδομένων της FIA αναλύουμε όσα συνέβησαν στον τελευταίο αγώνα της σεζόν. Στα γραφήματα που ακολουθούν, ο Hamilton είναι με τη μπλε γραμμή και ο Verstappen με την κόκκινη.

Η πρώτη στροφή του αγώνα

Όπως φαίνεται ξεκάθαρα στο πρώτο γράφημα, στο ξεκίνημα του αγώνα ο Hamilton εκκινεί καλύτερα, πατά πιο γρήγορα το πεντάλ του γκαζιού και είναι πιο σταθερός από τον Verstappen (1).

Ο Ολλανδός αλλάζει ταχύτερα σχέσεις από τον Hamilton, όμως μένει στην τέταρτη σχέση φτάνοντας στην πρώτη στροφή της πίστας, εκεί όπου ο Hamilton έχει ήδη βάλει πέμπτη σχέση (2).

Ο Verstappen χρησιμοποιεί ελαφρώς το τιμόνι του, προκειμένου να περιορίσει το πλεονέκτημα του Hamilton (3). Εν συνεχεία σηκώνει πιο γρήγορα από τον Hamilton το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού, ενώ παράλληλα φρενάρει λιγότερο έντονα, διατηρώντας μικρότερη ταχύτητα στην είσοδο της στροφής προκειμένου να υπερασπιστεί την εσωτερική. Ο Hamilton έχει καλύτερη ταχύτητα εξόδου στο τέλος της στροφής, πατώντας νωρίτερα το πεντάλ του γκαζιού (4). Ο Verstappen αντιμετωπίζει υποστροφή και κάνει διόρθωση με το τιμόνι (5).

Το συμβάν της έκτης στροφής

Και φτάνουμε στην έκτη στροφή της πίστας. Ο Verdtappen επιχειρεί να «βουτήξει» από την εσωτερική, υποχρεώνοντας τον Hamilton να «κόψει» το σικέιν, προκειμένου να μην συγκρουσθούν.

Ως συνέπεια του ότι απέκτησε πλεονέκτημα, ο Hamilton σηκώνει το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού, ενώ ακόμα βρίσκεται εκτός πίστας στη στροφή «7» και συνεχίζει να μην πατά πλήρως το γκάζι μέχρι τη στροφή «9». (1).

Αποτέλεσμα τούτου ήταν ο Hamilton να απολέσει την ταχύτητά του στην ευθεία, συγκριτικά με τον Verstappen (2). Με αυτόν τον τρόπο η διαφορά στο delta time ανάμεσα στους δύο σχεδόν μηδενίζεται (3).

Ο περιβόητος τελευταίος γύρος

Ας δούμε, όμως τι συνέβη στον περιβόητο τελευταίο γύρο, ο οποίος έκρινε και τον τίτλο. Στον πρώτο τομέα του τελευταίου γύρου ο Verstappen αξιοποιεί τη μαλακή γόμα της Pirelli και καταφέρνει να έχει 17 χιλιόμετρα υψηλότερη ταχύτητα φτάνοντας στη στροφή «5» της πίστας (1). Αυτή η επιπλέον ταχύτητα αυξάνει τις πιθανότητές του να κάνει την πολυπόθητη γι’ αυτόν προσπέραση.

Έχοντας το tow, αλλά δίχως DRS, ο Hamilton κινείται με 16 χιλιόμετρα υψηλότερη ταχύτητα φτάνοντας στη στροφή «6», όμως είναι πολύ πίσω για να κάνει κίνηση ανάκτησης της χαμένης θέσης. (2).

Και πάλι με το tow, ο Hamilton επιχειρεί να φτάσει τον Verstappen στις στροφές «8» και «9». Καταφέρνει να βρεθεί μπροστά από την εξωτερική, όμως χάρη στα soft ελαστικά, ο Verstappen ανακτά την πρωτοπορία (3).

Η διαφορά ανάμεσα στον Verstappen και τον Hamilton σταδιακά αυξάνεται στον τρίτο τομέα της πίστας, χάρη στο πλεονέκτημα που προσφέρει στον Ολλανδό η soft γόμα της Pirelli στις αργές τελευταίες στροφές της πίστας.