Drive to Survive: Η 5η σεζόν απογοητεύει - Τι είδαμε σε κάθε επεισόδιο


Η νέα σεζόν του Drive to Survive σίγουρα άφησε κάποιους δυσαρεστημένους, ενώ κάποιοι άλλοι το λάτρεψαν. Εμάς πάντως μας… έβαλε σε σκέψεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 2/3/2023

Όπως είναι γνωστό, το συνεργείο του Netflix ακολουθεί παντού τις ομάδες κατά τη διάρκεια της κάθε σεζόν, από το 2018 έως και σήμερα, για τις ανάγκες των γυρισμάτων του docuseries, Drive to Survive. Το δημιούργημα του Netflix, μπορεί να είναι γνωστό για τις ψεύτικες κόντρες και τα ασύμφωνα πλάνα του, όμως σε ορισμένες περιπτώσεις, κάνει αυτό που υπόσχεται: μπαίνει στο σπίτι, στην οικογένεια, στο μυαλό του κάθε οδηγού.

Η 5η σεζόν της σειράς κυκλοφόρησε στη δημοφιλή πλατφόρμα την περασμένη Παρασκευή, και με μία γρήγορη «βόλτα» στα social media, φαίνεται ότι απέσπασε μικτές κριτικές από τους fans.

Κι επειδή, αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις, καλύτερα να μην το κάνεις, παρακολουθήσαμε κι εμείς με τη σειρά μας τον νέο κύκλο, όπως και κάθε χρονιά άλλωστε, κι έχουμε αρκετά να πούμε. 

Επεισόδιο 1 - The New Dawn

Η σεζόν ξεκινά με το ‘bromance’ μεταξύ του Mattia Binotto και του Guenther Steiner, με τους δύο άντρες να περιπλανώνται στους αμπελώνες του -τότε- team principal της Ferrari, στις Δολομιτικές Άλπεις. Η συζήτηση επικεντρώνεται στο πόσο στρεσογόνο είναι το επάγγελμα του team principal, γιατί άλλωστε, και οι team principals έχουν ψυχή. Μετά την μικρή περιήγηση στα αμπελοχώραφα της Ιταλίας, Ferrari και Haas ξεκινούν τη νέα χρονιά με ελπίδες.

Για υπενθύμιση: Η ιταλική ομάδα κατέγραψε στο Μπαχρέιν το πρώτο της 1-2 από το Grand Prix Σιγκαπούρης το 2019, και η Haas έκανε την τέλεια αρχή, με την επιστροφή του Kevin Magnussen. Ο Δανός μιλά για την αλλαγή στον τρόπο σκέψης του πίσω από το τιμόνι, η οποία ήρθε με τον ερχομό της κόρης του, Laura. Αυτό είναι ίσως και το πιο ενδιαφέρον μέρος του επεισοδίου, με την docuseries του Netflix να κάνει -για λίγα λεπτά- αυτό που υπόσχεται: να προσφέρει μία εσωτερική ματιά στον κόσμο της F1, έξω από την πίστα, και μέσα στο μυαλό του εκάστοτε πιλότου.

Επεισόδιο 2 - Bounce Back

Porpoising ή δελφινισμός: Ένας όρος που πολλοί, ειδικά νεότεροι fans του σπορ δεν είχαν ξανακούσει πριν την έναρξη της περασμένης χρονιάς. Οι καινούργιοι κανονισμοί όμως έφεραν στις ομάδες -και τους οδηγούς- προβλήματα που δεν είχαν υπολογίσει, όπως για παράδειγμα αυτό του porpoising, δηλαδή των αναπηδήσεων του μονοθεσίου μέσα στην πίστα.

Το δεύτερο επεισόδιο πραγματεύεται τις αντιδράσεις των ομάδων σε αυτό το φαινόμενο, και φαίνεται ότι κάποιοι είχαν… αρκετά πράγματα να πουν. Highlight του επεισοδίου αποτελεί φυσικά η στιχομυθία του Toto Wolff με τον Christian Horner, όταν ο πρώτος «γκρίνιαζε» για τις -ομολογουμένως τραγικές- αναπηδήσεις της W13, με τον δεύτερο να απαντά: “Then change your f*cking car!”

Επεισόδιο 3 - Matter of Principal

Για ακόμα μία φορά, πρωταγωνιστής του επεισοδίου είναι η Ferrari. Ένα σερί καλών αποτελεσμάτων οδήγησε την ομάδα στο Grand Prix του Μαϊάμι, όπου η λανθασμένη στρατηγική των Ιταλών έφερε τους οδηγούς τους στη 2η και 3η θέση, με τον Verstappen να παίρνει μία πανηγυρική νίκη, κι ας είχαν ξεκινήσει από την pole position.

Μετά από αυτό, ακολούθησαν κι άλλα κακά αποτελέσματα, είτε εξαιτίας θεμάτων αξιοπιστίας του κινητήρα (βλ. Αζερμπαϊτζάν), είτε λόγω επανάληψης της κακής στρατηγικής του Μαϊάμι (βλ. Μονακό). Καλά πήγε και αυτό. Αν κάτι θέλει να «διδάξει» το συγκεκριμένο επεισόδιο, είναι ότι δεν αρκούν δύο καλοί οδηγοί για την κατάκτηση ενός πρωταθλήματος. Θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ο οδηγός είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης; Για τη Ferrari σίγουρα όχι.

Επεισόδιο 4 - Like Father, Like Son?

Εδώ, πολλά fangirls και fanboys θα κλάψουν. Το 4ο επεισόδιο περιγράφει στην ουσία του το πώς έχασε ο Mick Schumacher κάθε ελπίδα να εξασφαλίσει μία θέση στο grid του 2023. Για πρώτη φορά ακούμε τηλεφωνικές συνομιλίες μεταξύ Guenther Steiner και Gene Haas, με τον πρώτο να κάνει «παράπονα» για τον νεαρό Γερμανό.

Για εμάς, αυτό που παρουσιάζει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον είναι το πόσο υποστηρικτικός δείχνει να είναι ο Kevin Magnussen προς τον Mick, όταν ο Steiner στρέφεται σε εκείνον για να ζητήσει συμβουλές σχετικά με το ποιος θα πάρει την εναπομείνασα θέση στην ομάδα. Το μήλο κάποιες φορές πέφτει μακριά απ’ τη μηλιά, αφού το όνομα δεν κάνει τον οδηγό, αλλά το αντίστροφο…

Επεισόδιο 5 - Pardon My French

Στο 5ο επεισόδιο ξεκινά ίσως η μόνη θεματική για την οποία αξίζει κανείς να παρακολουθήσει την 5η σεζόν του DTS. Από την «συνταξιοδότηση» του Sebastian Vettel, στην αιφνιδιαστική μετάβαση του Fernando Alonso από την Alpine στην Aston Martin, στον άνθρωπο που έπαιξε το ρόλο του «μήλου της έριδος» μεταξύ Alpine και McLaren, Oscar Piastri.

Ατάκες του στυλ “Bye, bye. I’m still the bad guy,” όπως είπε χαρακτηριστικά ο Alonso, μιλώντας στην κάμερα για την αναχώρησή του από την Alpine, έχουν ξεκάθαρα θέση στο πρώτο από τα δύο πιο «πικάντικα» επεισόδια της σεζόν. 

Επεισόδιο 6 - Nice Guys Finish Last

Η συνέχεια του saga που ξεκίνησε στο 5ο επεισόδιο μάς δείχνει πώς η Alpine έχασε τον Oscar Piastri από τα χέρια της, και τη διαδικασία του Otmar Szafnauer, από την θέση του επικεφαλής της ομάδας, να κινηθεί ως και νομικά για να αποζημιωθεί για αυτήν την απώλεια. Παράλληλα, κατανοούμε πως το μέλλον του Daniel Ricciardo στο σπορ είναι αβέβαιο μετά την αποπομπή του από τη McLaren.

Σε αυτά τα 2 επεισόδια, το DTS ίσως να δικαιολογεί για μία και μοναδική φορά στη φετινή σεζόν την έννοια του ‘behind the scenes’ που υποτίθεται πως πρεσβεύει. Δεν πρόκειται για ντοκιμαντέρ, σίγουρα, αλλά η «παρακάμερα» έστω θα έπρεπε να… δουλεύει. Αντ’ αυτού, δεν έχει μπει μπροστά, και το ενδιαφέρον χάνεται εύκολα πριν και μετά από αυτή τη δυάδα επεισοδίων.

Επεισόδιο 7 - Hot Seat

Στο 7ο επεισόδιο, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στον Sergio Perez και το πόσο σκληρά αντιμετωπίζονται οι οδηγοί που δεν αποδίδουν στο πλευρό του Max Verstappen στη Red Bull. Το κρεσέντο του επεισοδίου είναι η νίκη του Μεξικανού στο GP Μονακό, μαζί με την ανανέωση του συμβολαίου για το 2023, που ήρθε λίγες μέρες μετά τον θρίαμβό του.

Πρόκειται -πιθανώς- για το επεισόδιο με τη λιγότερη αξία στην 5η σεζόν. Είναι μία «ωδή» στο πόσο αδιάλλακτη είναι η διοίκηση της RB σε καταστάσεις σαν αυτήν του Perez, σχεδόν εξυμνώντας το πόσο εύκολα αποπέμπεται ένας οδηγός αν δεν αποδίδει. Γίνεται μία προσπάθεια να τονιστεί ότι αυτή η συμπεριφορά συνάδει με το ανταγωνιστικό περιβάλλον της Formula 1, αλλά καταλήγει να κουράζει με το πόσο επαναλαμβάνεται μέσα σε 30 λεπτά το ίδιο μοτίβο.

Επεισόδιο 8 - Alpha Male

Περνώντας στην αδερφή ομάδα της RB, το 8ο επεισόδιο εστιάζει στη σχέση των Pierre Gasly και Yuki Tsunoda, καθώς ο Γάλλος είναι έτοιμος να αποχωρήσει από την οικογένεια των «ταύρων» για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια, οδηγώντας για την Alpine το 2023. Εξετάζει τη φιλία που ανέπτυξαν στα δύο χρόνια που υπήρξαν teammates, στο πώς ο νεαρός Ιάπωνας οφείλει να μάθει να συγκρατεί τον θυμό του και να είναι πιο σταθερός στα αποτελέσματά του, αλλά και τον ερχομό του Nyck de Vries, που περιγράφεται ως σπουδαίο ταλέντο.

Και πάλι, η αφήγηση είναι ρηχή, τα πλάνα γνωστά, οι αγώνες που παρουσιάζονται αδιάφοροι. Η προσωπικότητα του Tsunoda δεν εμπνέει, παρά την συγκινητική προσπάθεια για επίκληση στο συναίσθημα με την παρουσίασή του ως ήρωα στα μάτια των Ιαπώνων θεατών στη Suzuka.

Επεισόδιο 9 - Over The Limit

Κατά το 9ο επεισόδιο της σειράς, επιστρέφουμε στη Red Bull, με αφετηρία το GP Σιγκαπούρης. Τότε ήταν που άρχισαν οι πρώτες φήμες για πιθανή παραβίαση του ορίου στους προϋπολογισμούς για την ομάδα, αλλά και τότε ήρθε ο μάλλον χειρότερος αγώνας του Verstappen στη σεζόν. Εν συνεχεία, στην Ιαπωνία, ο Ολλανδός στέφθηκε πρωταθλητής, ενώ μετά έγινε γνωστό πως η ομάδα του Milton Keynes υπερέβη το cap. Φυσικά, παρουσιάζεται η οπτική γωνία του Horner, αλλά και του Zak Brown επί του θέματος, όχι ιδιαίτερα διαφορετική από αυτή που είδαμε και δημόσια την περίοδο που το θέμα ήταν στην επικαιρότητα.

Και πάλι, η κάμερα του Netflix δεν έδειξε ιδιαίτερα παρασκηνιακά στοιχεία, με εξαίρεση τις συζητήσεις του Horner με τους συνεργάτες του μετά τη συζήτηση με τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem. Έπειτα, βλέπουμε πώς διαχειρίστηκε τον θάνατο του ιδρυτή κι ιδιοκτήτη της RB, Dietrich Mateschitz, o Horner, και πάλι χωρίς ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ματιά εκ των έσω.

Επεισόδιο 10 - End of the Road

Στο καταληκτικό επεισόδιο της 5ης σεζόν, η έμφαση δίνεται στη μάχη της δεύτερης θέσης ανάμεσα σε Ferrari και Mercedes, και της 4ης ανάμεσα σε Alpine και McLaren, κατά τη διάρκεια του GP Άμπου Ντάμπι, όπου έπεσε κι αυλαία του πρωταθλήματος. Πιθανώς να πρόκειται για το πιο επιφανειακό από όλα τα επεισόδια του -έτσι κι αλλιώς- κατώτερου των περιστάσεων κύκλου, καθώς βασίζεται σε κλισέ συνεντεύξεις με τους πρωταγωνιστές και πλάνα από την τηλεοπτική κάλυψη, γνωστά ήδη από τη μετάδοση του αγώνα τον περασμένο Νοέμβριο.