F1 2023: Οι δέκα καλύτεροι οδηγοί μετά τους πρώτους τρεις αγώνες


Με το πέρας των τριών πρώτων αγώνων της σεζόν, κατατάσσουμε τους δέκα καλύτερους οδηγούς με βάση την απόδοσή τους σε σχέση με το μονοθέσιο που οδηγούν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ, ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
  • 12/4/2023

Η έννοια του power ranking προστάζει την κατάταξη των οδηγών μην υπολογίζοντας σε μεγάλο βαθμό τη βαθμολογία, αλλά περισσότερο την ατομική απόδοση, σε συνάρτηση με το μονοθέσιο και τις προσδοκίες της ομάδας για την οποία τρέχει ο εκάστοτε οδηγός. 

Έτσι, προκύπτει η συγκεκριμένη δεκάδα οδηγών μετά από τους αγώνες σε Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία και Αυστραλία.

1. Fernando Alonso

Ο Fernando Alonso είναι ένας ακόμα οδηγός που αποδεικνύει κάθε αγωνιστικό τριήμερο ότι η ηλικία δεν παίζει και τόσο σημαντικό ρόλο στη Formula 1, όταν από πίσω σου «κρύβονται» δύο παγκόσμιοι τίτλοι. Κατακτώντας το βάθρο τρεις φορές στους τρεις πρώτους αγώνες, ο 41χρονος Ισπανός έχει κάνει το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα της σεζόν, με δεδομένο ότι το μονοθέσιο που οδηγεί δεν έχει ανάλογη δυναμική με την RB19. Έξυπνες προσπεράσεις, μάχες βγαλμένες από τα παλιά, ένας Alonso στα καλύτερά του, που αντάξια κερδίζει την πρώτη θέση στο power ranking.

2. Max Verstappen

Ήδη διαβάζουμε τα σχόλια για την δεύτερη θέση του πρωταθλητή και πρωτοπόρου της βαθμολογίας. Πράγματι, ο Max Verstappen οδηγεί εξαιρετικά, με δύο νίκες σε τρεις αγώνες, που θα μπορούσαν να είναι και τρεις, αν δεν είχε την αστοχία του άξονα στις κατατακτήριες στην Τζέντα. Ωστόσο, οδηγεί το καλύτερο μονοθέσιο, και είναι κάτι που περιμένει κανείς από τον Ολλανδό να πάρει τα μέγιστα από αυτό που έχει στα χέρια του. Η 2η θέση δε σημαίνει ότι κάνει λιγότερο καλή σεζόν από τον Alonso ως τώρα - o Alonso οδηγεί κάτι υποδεέστερο και τα βάζει με Mercedes-Ferrari. Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ισοπαλία.

3. Lewis Hamilton

Το ξεκίνημα του Lewis Hamilton διακατέχεται από μία μοναδική φράση: 'Consistency is key'. Ένα βάθρο και δύο πέμπτες θέσεις έχουν φέρει τον Βρετανό στην 4η θέση της κατάταξης οδηγών, πίσω από το δίδυμο της Red Bull στις πρώτες δύο θέσεις, με τον Verstappen να ηγείται του Perez, και τον Fernando Alonso στην τρίτη θέση. Φαίνεται να βρίσκεται σε καλή κατάσταση, οδηγικά, ενώ ταυτόχρονα, η Mercedes δείχνει να κλείνει σταδιακά την «ψαλίδα» από τους πρωτοπόρους. Ο Hamilton έχει κάνει αρκετά μεγάλη πρόοδο στην προσπάθειά του να «συνδεθεί» με την W14, κι αυτό αντικατοπτρίζεται στα αποτελέσματά του εντός πίστας.

4. Sergio Perez 

Ο Μεξικανός διανύει μία καλή σεζόν ως τώρα, με μία νίκη και ένα βάθρο στο ενεργητικό του. Η μηχανική αστοχία στις κατατακτήριες της Αυστραλίας τού στέρησε την ευκαιρία για κάτι καλύτερο στο Albert Park, αν και πρέπει να τονιστεί πως, με δεδομένο το πόσο καλό μονοθέσιο οδηγεί, θα έπρεπε να είναι πιο κοντά στο βάθρο, αν όχι σε αυτό. Είναι σχετικά σταθερός, στην Τζέντα έδειξε ότι -έστω και για λίγο- μπορεί να «ματσάρει» τον ρυθμό του Verstappen, αλλά οι βλέψεις του για τίτλο δε δικαιολογούνται απόλυτα από τη μέχρι τώρα παρουσία του.

5. George Russell

Ο George Russell κάνει μέχρι στιγμής μία επίσης αρκετά σταθερή σεζόν, αν εξαιρέσει κανείς το DNF που έφερε στην Αυστραλία, για το οποίο φυσικά δεν έφταιγε εκείνος. Σύμφωνα με τον ίδιο, το αποτέλεσμα του αγώνα στο Μπαχρέιν ήταν «απολύτως απογοητευτικό,» όμως ο μικρότερος Βρετανός της Mercedes έδωσε μία εκπληκτική μάχη με τον Alonso, παρόλο που τα ελαστικά του ήταν αρκετά ταλαιπωρημένα. Στην Τζέντα, ο Russell πήρε μία γεύση από βάθρο, όταν ο Alonso δέχτηκε ποινή 5 δλ για τη λανθασμένη έκτιση της προηγούμενης ποινής του, χάνοντάς την, όταν η δεύτερη ποινή του Ισπανού ακυρώθηκε. Γενικότερα, ο Russell φαίνεται «πεινασμένος» για καλά αποτελέσματα, κι αυτά θα έρθουν, αν συνεχίσει με την ίδια φιλοσοφία.

6. Charles Leclerc

Ο Μονεγάσκος ως μονάδα οδηγεί σε πολύ καλό επίπεδο. Στο Μπαχρέιν θα μπορούσε να βρίσκεται στο βάθρο αν δεν τον πρόδιδε το πάνελ ηλεκτρονικών της μονάδας ισχύος του, ενώ στην Τζέντα έπεσε «θύμα» της ποινής που δέχτηκε για αλλαγή του εν λόγω εξαρτήματος, αλλά και της κακής στρατηγικής της Ferrari που τον άφησε πίσω από τον Carlos Sainz. Το μόνο ψεγάδι ως τώρα στη χρονιά που διανύει είναι το ατύχημα με τον Stroll στην εκκίνηση του Αυστραλιανού GP. Συνολικά, κάνει το καλύτερο δυνατό με ένα αρκετά ιδιότροπο και όχι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, κάτι που -δυστυχώς για τον ίδιο- δεν αντικατοπτρίζεται στους βαθμούς που έχει συλλέξει.

7. Lando Norris

Ο Lando Norris δείχνει φέτος ότι πρόκειται για έναν πραγματικά ταλαντούχο οδηγό. Το μονοθέσιο που του έχει προσφέρει η McLaren είναι αρκετά κάτω του μετρίου, κι άρα πολύ κάτω αυτού που αξίζει να οδηγεί ο Βρετανός. Η MCL60 είναι ένα δύστροπο και ασταθές μονοθέσιο, κι ο Norris έχει «ξεζουμίσει» κάθε ίχνος ταχύτητας κι επιδόσεων από αυτό. Μέχρι στιγμής, δείχνει να ηγείται ικανοποιητικά της ομάδας, με βάση αυτά που του έχει δώσει ως εφόδια για τη σεζόν.

8. Carlos Sainz

Αν και έχει φέρει καλύτερα αποτελέσματα από τον teammate του, ο Carlos Sainz δεν είναι το ίδιο γρήγορος με τον Leclerc. Έχει χάσει στις δύο από τις τρεις διαδικασίες κατατακτήριων δοκιμών από τον Μονεγάσκο, ενώ στους αγώνες βρέθηκε μπροστά του μόνο λόγω εγκατάλειψης και ποινής του έτερου οδηγού της Ferrari. Αυτό δε σημαίνει πως δεν κάνει σταθερή πορεία ως τώρα. Είναι ψηλά, ή έστω όσο πιο ψηλά μπορεί με δεδομένη τη δυναμική της SF-23, και κρατά (με όποιον τρόπο μπορεί) τη Scuderia σε καλή απόσταση από το midfield.

9. Lance Stroll

Η σεζόν του Καναδού της Aston Martin δεν ξεκίνησε με θετικό πρόσημο. Ο Lance Stroll έσπασε και τους δύο καρπούς του λίγες μέρες πριν τις χειμερινές δοκιμές στο Μπαχρέιν, με αποτέλεσμα να μη συμμετέχει σε αυτές. Παρά τη σοβαρότητα της κατάστασής του, ο Stroll κατάφερε να αγωνιστεί κανονικά στον πρώτο αγώνα της σεζόν, μετά από χειρουργεία και πολλές φυσιοθεραπείες, πόνο και προσπάθεια. Οδηγικά, έχει δείξει ένα μετρημένο και ψύχραιμο πρόσωπο, χωρίς πολλά λάθη, κι εκμεταλλεύεται το εξαιρετικό μονοθέσιο που του έχει δοθεί από την ομάδα με καλό τρόπο. Φυσικά, σε σχέση με τον teammate του, Fernando Alonso, ο Stroll φαίνεται να υστερεί, όμως αυτό είναι αναμενόμενο – δεν μπορούν όλοι να γίνουν πρωταθλητές.

10. Alex Albon

Οδηγεί το χειρότερο μονοθέσιο του πρωταθλήματος, μα έχει ήδη μία παρουσία στη βαθμολογούμενη δεκάδα και μία στο Q3 - κι αν δεν έπρεπε να οδηγεί στο όριο (κι ίσως πέρα από αυτό), θα μπορούσε να είναι πάνω από τη 10η θέση και στην Αυστραλία. Ο Alex Albon είναι μαζί με τον Lando Norris οι οδηγοί που τα πάνε καλύτερα από αυτό που θα άρμοζε στον εξοπλισμό τους, χάρη στο ταλέντο και την προσαρμοστικότητά τους, αλλά και το γεγονός πως διαθέτουν εξαιρετική ταχύτητα στις κατατακτήριες και πολύ σταθερό ρυθμό στους αγώνες. Ο Ταϊλανδός είναι εκεί να αρπάξει την ευκαιρία και να φέρει αποτέλεσμα για τη Williams, και αυτό τον φέρνει στο τοπ 10 των οδηγών μετά τα πρώτα τρία GP.

Τα wildcards

Μαζί με την πρώτη δεκάδα, κάθε ένας από τους συντάκτες του κειμένου επέλεξαν κι από έναν οδηγό που δε χώραγε στο τοπ 10, αλλά αξίζει αναφοράς.

Δημήτρης Μπίζας - Yuki Tsunoda:

Ο Ιάπωνας της AlphaTauri ανέλαβε τον ρόλο του φύσει ηγέτη της ομάδας με την αποχώρηση του Pierre Gasly, και ως τώρα τα πηγαίνει εξαιρετικά. Οδηγώντας το -καθ' ομολογίαν- 9ο καλύτερο μονοθέσιο, έχει βρεθεί στους δύο από τους τρεις αγώνες κοντά στη δεκάδα, όντας 11ος, ενώ στην Αυστραλία πέτυχε τελικά να φέρει 1 βαθμό για την ομάδα του, και να την ξεχωρίσει από την τελευταία θέση της κατάταξης. Έχει ωριμάσει σε σχέση με τις δύο πρώτες του σεζόν στο σπορ, και μοιάζει έτοιμος να κάνει κι άλλες καλές εμφανίσεις, βάζοντας σε δύσκολη θέση τον Nyck de Vries.

Μαρίλη Πινιατάρο - Logan Sargeant:

Παρόλο που δεν έχει σπάσει ακόμα το ρόδι της βαθμολογούμενης δεκάδας, ο Logan Sargeant αξίζει σίγουρα αναφοράς. Πλάι στον Alex Albon, οδηγεί το χειρότερο μονοθέσιο του grid, κι όμως έχει καταφέρει να αναδείξει το ταλέντο του μέσω του οδηγικού του στυλ και της συνολικής του εικόνας στην πίστα. Λιγοστά λάθη, δυναμικά προσπεράσματα, όπου αυτό είναι δυνατό, ένας εκρηκτικός οδηγός που θα φέρει καλά αποτελέσματα στη Williams, εάν εκείνη του προσφέρει ένα καλύτερο πακέτο. Φαίνεται ότι η ομάδα έκανε τη σωστή επιλογή για τον δεύτερο πιλότο της, κι ότι ο Sargeant δεν είναι ακόμα ένας pay driver που βρέθηκε στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή.