Η υπόθεση της διοργάνωσης ενός Grand Prix της Formula 1 είναι μία εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία. Πέραν του ζητήματος των υποδομών και των διαπραγματεύσεων για να πείσει κανείς τη Liberty Media να φέρει το «τσίρκο» της στην εκάστοτε χώρα, υπάρχει και το ζήτημα του κόστους του παράβολου που πρέπει η κάθε χώρα να καταβάλει στο σπορ για να κρατήσει την θέση της στο πρόγραμμα.
Η έρευνα του RacingNews365 ρίχνει φως σε αυτόν τον τομέα, με το ολλανδικό μέσο να αναφέρει πως συμβουλεύτηκε promoters, τις ομάδες, αλλά και την ίδια τη διοργανώτρια αρχή για να συντάξει τη λίστα με τα ποσά που καταβάλει κάθε χώρα για το Grand Prix της.
Πρώτο στη σχετική λίστα είναι το Αζερμπαϊτζάν, με το πιο «οικονομικό» συμβόλαιο να είναι αυτό του Μονακό, και κοντά σε αυτό της Ίμολα.
Αναλυτικά:
Χώρα | Πίστα | Ποσό (σε δολάρια) | Λήξη συμβολαίου |
---|---|---|---|
Μπαχρέιν | Sakhir | 52 εκ. | 2036 |
Σαουδική Αραβία | Jeddah | 55 εκ. | 2030 |
Αυστραλία | Albert Park | 37 εκ. | 2035 |
Αζερμπαϊτζάν | Baku | 57 εκ. | 2024 |
ΗΠΑ | Miami | Συνεργασία | 2031 |
Ιταλία | Imola | 21 εκ. | 2025 |
Μονακό | Monte Carlo | 20 εκ. | 2025 |
Ισπανία | Βαρκελώνη | 25 εκ. | 2026 |
Καναδάς | Montreal | 32 εκ. | 2029 |
Αυστρία | Red Bull Ring | 25 εκ. | 2023 |
Μεγάλη Βρετανία | Silverstone | 26 εκ. | 2024 |
Ουγγαρία | Hungaroring | 40 εκ. | 2027 |
Βέλγιο | Spa | 22 εκ. | 2023 |
Ολλανδία | Zandvoort | 32 εκ. | 2025 |
Ιταλία | Monza | 25 εκ. | 2024 |
Σιγκαπούρη | Marina Bay | 35 εκ. | 2028 |
Ιαπωνία | Suzuka | 25 εκ. | 2024 |
Κατάρ | Losail | 55 εκ. | 2032 |
ΗΠΑ | Austin | 30 εκ. | 2026 |
Μεξικό | H. Rodriguez | 30 εκ. | 2025 |
Βραζιλία | Interlagos | 25 εκ. | 2025 |
ΗΠΑ | Las Vegas | Συνεργασία | 2025 |
Άμπου Ντάμπι | Yas Marina | 42 εκ. | 2030 |