F1 2023: Το μεταγραφικό «ντόμινο» επαφίεται στη FIA


Η απόφαση της FIA για το αν θα χορηγήσει superlicence στον Colton Herta θα ορίσει τη μοίρα αρκετών οδηγών και τις επιλογές τριών ομάδων ενόψει 2023.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ / ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 5/9/2022

Η απόφαση του Sebastian Vettel να αποχωρήσει από την ενεργό δράση άνοιξε τον ασκό του Αιόλου στο μεταγραφικό «παζάρι», καθώς έτσι βρήκε την ευκαιρία ο Fernando Alonso να πάρει την θέση του στην Aston Martin, και έτσι αποκαλύφθηκε πως ο Oscar Piastri είχε ήδη συμβόλαιο με τη McLaren για να αγωνιστεί με αυτήν το 2023.

Ως εκ τούτου, δημιουργήθηκε μία κενή θέση στην Alpine, αλλά προέκυψε κι ένας νέος οδηγός χωρίς συμβόλαιο για το 2023: ο Daniel Ricciardo.

Το «πάντρεμα» αυτών των δύο μοιάζει πλέον απίθανο. Ο Αυστραλός είχε κάποιες διερευνητικές συζητήσεις με την πρώην ομάδα του (από την αποχώρησε όταν αυτή λεγόταν ακόμα Renault το 2020), αλλά δεν υπήρξε ποτέ επίσημη πρόταση.

Η Alpine θέλει τον Pierre Gasly. Ο Γάλλος, όμως, έχει συμβόλαιο με τη Red Bull και το πλάνο ήταν να διανύσει το 2023 ως οδηγός της AlphaTauri. Παρόλα αυτά, ο σύμβουλος της RBR, Helmut Marko, έχει δώσει την έγκρισή του να λυθεί το συμβόλαιο του οδηγού πρόωρα (έναντι αρκετά μεγάλης χρηματικής αμοιβής από την πλευρά της Alpine), με μόνο έναν όρο: να μπορέσει να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Colton Herta.

Ο 22χρονος Αμερικανός οδηγεί αυτή τη στιγμή για την Andretti Autosport στο IndyCar, και σε 63 αγώνες τα τελευταία 5 χρόνια έχει 7 νίκες, 11 βάθρα και 9 pole positions. Αυτό που δεν έχει είναι οι απαραίτητοι πόντοι στη superlicence.

Τι εστί superlicence;

Το σύστημα της superlicence εγκαθιδρύθηκε προ δύο δεκαετιών για να αποτρέψει την επλοκή πλούσιων, αλλά όχι έμπειρων κι όχι επιτυχημένων σε άλλες κατηγορίες οδηγών με τη Formula 1.

Όλα τα μεγάλα πρωταθλήματα αυτοκινήτου και καρτ στον κόσμο πριμοδοτούν με πόντους superlicence, αν και το πόσοι πόντοι προσφέρονται ανά κατηγορία διαφέρει - κι εκεί είναι το ζήτημα για τον Herta.

Η FIA δεν... έχει σε εκτίμηση το IndyCar, καθώς απαιτούνται 40 βαθμοί στη superlicence για να μπορεί ένας οδηγός να αγωνιστεί στην F1, κι αν δεν είσαι πρωταθλητής στη εν λόγω κατηγορία, χρειάζεσαι σταθερά τερματισμούς στην πρώτη τριάδα της βαθμολογίας.

Η πριμοδότηση για το αμερικανό πρωτάθλημα είναι χαμηλή, ο Herta πλήττεται από αυτό γιατί του λείπουν 8 βαθμοί για τους 40 (κάθε 3 χρόνια διαγράφονται οι βαθμοί που έχουν συγκεντρωθεί νωρίτερα), κι η FIA μοιάζει ανυποχώρητη στο θέμα αυτό, ενώ ο CEO του σπορ, Stefano Domenicali, τονίζει πως «οι κανονισμοί πρέπει να τηρηθούν».

Μόνο αν η Ομοσπονδία δώσει μία εξαίρεση και μπορέσει ο Herta να τρέξει για την AlphaTauri το 2023 θα μπορέσει κι ο Gasly να μεταβεί στην Alpine.

Σε αντίθετη περίπτωση, η περίπτωση του Mick Schumacher ενδιαφέρει τους Γάλλους, καθώς ο ίδιος φαίνεται πως θα αποτελέσει παρελθόν από τη Haas με το τέλος του τρέχοντος έτους.