F1 Δοκιμές Μπαχρέιν: Οι νικητές κι οι χαμένοι πριν την έναρξη της σεζόν


Οι δοκιμές της Formula 1 ολοκληρώθηκαν με επιτυχία για άλλες ομάδες, με ερωτηματικά και δυσκολίες για άλλες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: PIRELLI
  • 27/2/2023

Το τεστ πριν την έναρξη της νέας σεζόν της Formula 1 ολοκληρώθηκε. 

Τα δεδομένα συλλέχθηκαν, οι αναλύσεις από τις ομάδες συνεχίζονται, και σίγουρα κάποιες είναι πιο χαρούμενες για αυτό που είδαν από άλλες.

Σημαντική σημείωση: το παρόν άρθρο δεν εξετάζει κάθε ομάδα, αλλά αυτές που ξεχώρισαν θετικά ή αρνητικά. 

Οι νικητές

  • Red Bull

Η μόνη ομάδα που φαίνεται να είχε ένα ξεκάθαρα απροβλημάτιστο τεστ, με σαφείς ενδείξεις ταχύτητας και σταθερότητας, ήταν η πρωταθλήτρια. Η Red Bull συνεχίζει να χτίζει πάνω στην καλή βάση του 2022, βελτίωσε σε σημεία την RB19 και φαίνεται να έχει το πιο ανταγωνιστικό πακέτο μπαίνοντας στη νέα σεζόν. 

  • Mercedes

Μετά το ξεκίνημα του 2022 που βρήκε τους 8 φορές πρωταθλητές σε αχαρτογράφητα νερά, με ένα εξαιρετικά δύστροπο μονοθέσιο, το πώς μπαίνει στη σεζόν του 2023 θα πρέπει να ενθαρρύνει τους ανθρώπους της Mercedes. Η W14 είναι καθ' ομολογία των ίδιων των οδηγών ένα πολύ πιο σταθερό μονοθέσιο, μία καλύτερη βάση στην οποία μπορεί να χτίσει η ομάδα, αν και έλλειψη ισορροπίας του εμπρός με το πίσω μέρος κάπως «πονοκεφαλιάζει» το Brackley.

  • Ferrari

Για τη Ferrari, οι βασικοί στόχοι ήταν η βελτίωση της αξιοπιστίας και η μείωση της υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών. Σε ό,τι αφορά το πρώτο, η νέα μονάδα ισχύος των Ιταλών έβγαλε το τεστ απροβλημάτιστα (αστερίσκος η αστοχία άγνωστης ακόμα προέλευσης της C43). Στη φθορά, οι πρώτες ενδείξεις μαρτυρούν πως η SF-23 «τρώει» τα ελαστικά, αλλά υπάρχει μία σημαντική παράμετρος: η πίσω πτέρυγα που χρησιμοποιήθηκε στο τεστ ήταν κατά βάση χαμηλών επιπέδων κάθετης δύναμης, γεγονός που εξηγεί όχι μόνο αυτό, αλλά και την υψηλή τελική ταχύτητα. Επομένως, η Ferrari είχε μάλλον ένα θετικό τεστ, κι ας έχει ακόμα κάποια θέματα να λύσει.

  • Aston Martin

Η Aston Martin αποτελεί -με διαφορά- την έκπληξη του τεστ. Με ή χωρίς λιγότερα καύσιμα από τον ανταγωνισμό, ακόμα και με κάποια συμπεριφορά 'glory run', δηλαδή γρήγορων γύρων με πιο μαλακές γόμες, η πραγματικότητα είναι πως η AMR23 αποτελεί μία σημαντική βελτίωση σε σχέση με την AMR22. Το γεγονός πως το νέο μονοθέσιο είναι κατά 95% διαφορετικό με εκείνο του 2022 δείχνει -ενδεχομένως- πως ο περισσότερος χρόνος που είχαν οι Βρετανοί σε CFD και αεροδυναμική σήραγγα (λόγω της θέσης της στο πρωτάθλημα) να βοήθησε σημαντικά στη βελτίωση της απόδοσής της. Το εντυπωσιακό ως τώρα είναι πως και στις προσομοιώσεις αγώνα, το μονοθέσιο είχε σταθερότητα στο γυρολόγιο που παρήγαγε και έφερνε τα ελαστικά πίσω σε καλή κατάσταση. Και στα ικανά χέρια του αειθαλούς Fernando Alonso, όλα είναι πιθανά. 

Οι χαμένοι

  • McLaren

Σε ένα τεστ χωρίς πολλούς αρνητικούς πρωταγωνιστές, η McLaren ήταν ένας εξ αυτών. Η ομάδα του Woking έχασε πολύ χρόνο στα pits με πρόβλημα στο εμπρός δεξί πτερύγιο πάνω από τον τροχό, που συνεχώς αστοχούσε και ήθελε επιδιορθώσεις. Το ζήτημα με την MCL60 εδράζεται κυρίως στο πόση οπισθέλκουσα παράγει στις ευθείες, και πόσο ασταθής είναι στις στροφές. Οι οδηγοί δεν είχαν καμία εμπιστοσύνη στο μονοθέσιο στις εξόδους των στροφών, και η τελική ταχύτητα ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα για τους Βρετανούς.

  • AlphaTauri

Για την AlphaTauri, η παρουσία της στο τεστ έμοιαζε αρκετά με όλο το 2022. Η ΑΤ04 είναι ένα συνονθύλευμα παλαιών μερών της Red Bull (φέρει εμπρός ανάρτηση από το 2019), και νέων μερών σχεδιασμένα στη Faenza και το Bicester, που δεν ταιριάζουν, δεν σμίγουν, και την καθιστούν πάλι ένα ασταθές, δυσκολοδήγητο μονοθέσιο. Σε αυτό δεν βοηθά σίγουρα η αδυναμία του Yuki Tsunoda να δώσει ανατροφοδότηση για την εξέλιξη. Ο Nyck de Vries μπορεί να (και έχει ήδη) βοηθήσει σε αυτό, αλλά με ένα χελιδόνι δεν έρχεται η άνοιξη.