F1: Οι πρώτες εικόνες των μονοθεσίων του 2021 και οι νέοι κανονισμοί


Στη δημοσιότητα έδωσε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού τις προδιαγραφές που θα ακολουθήσουν τα μονοθέσια του 2021, η εικόνα των οποίων εντυπωσιάζει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/11/2019

Την επικύρωση των κανονισμών που θα ισχύσουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 το 2021 ανακοίνωσε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα και τις βασικές σχεδιαστικές προδιαγραφές των μονοθεσίων.

Μεταξύ των αλλαγών που πρόκειται να δούμε το 2021 και οι οποίες πρόκειται να αλλάξουν τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα των μονοθεσίων είναι οι τροχοί των 18 ιντσών και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ τα οποία θυμίζουν περισσότερο από ποτέ τα ελαστικά ενός πολιτικού αυτοκινήτου.

Αξιοσημείωτος είναι ο και ο περιορισμός του μεγέθους των αεροδυναμικών πτερυγίων ο οποίος δίνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο σώμα του μονοθεσίου.

Παράλληλα η ανάρτηση πρόκειται να απλοποιηθεί, καθώς πρόκειται να απαγορευτεί το υδραυλικό κύκλωμα που εξισορροπούσε τις κινήσεις των τροχών. Οι χαρακτηριστικές «κουβέρτες» που εξασφάλιζαν στα ελαστικά την επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας θα διατηρηθούν έως και το 2022, ωστόσο, στη συνέχεια αναμένεται να καταργηθούν.

Περιορισμοί θα τεθούν και στην εξέλιξη των κιβωτίων ταχυτήτων καθώς οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να παρέμβουν στις προδιαγραφές τους μόνον μία φορά σε διάστημα πέντε ετών.

Το budget κάθε ομάδας δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 175 εκατομμύρια δολάρια σε μια προσπάθεια να κλείσουν οι διαφορές ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες του grid και σε εκείνες που δεν διαθέτουν την πολυτέλεια των… απεριόριστων πόρων.

Στην προσπάθεια περιορισμού του budget των ομάδων θα συμβάλλουν και οι προδιαγραφές των νέων κινητήριων συνόλων, καθώς θα μειωθεί η χρήση εξεζητημένων υλικών, το ελάχιστο βάρος τους πρόκειται να αυξηθεί (ανάλογη αύξηση πρόκειται να σημειωθεί και στο ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων από τα 743 στα 768 κιλά), ενώ θα αλλάξει και ο τρόπος με τον οποίο οι ομάδες προμηθεύονται τα επιμέρους μέρη του υβριδικού συνόλου, όπως ο υπερσυμπιεστής και η μονάδα αποθήκευσης ενέργειας.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις τα νέα μονοθέσια θα είναι σχεδόν τρία δευτερόλεπτα πιο αργά σε σχέση με τα σημερινά, γεγονός που δεν πρόκειται να υποβαθμίσει το θέαμα καθώς οι αλλαγές αναμένεται να ενισχύσουν τον ανταγωνισμό και αναδείξουν το οδηγικό ταλέντο κάθε πιλότου.