F1: Σκέψεις για πιο «εκκωφαντικούς» κινητήρες - Οι πιθανότητες για επιστροφή των V8


Ο CEO της F1, Stefano Domenicali, αποκάλυψε ότι ο θόρυβος των κινητήρων των μονοθεσίων παραμένει φλέγον ζήτημα για το μέλλον του πρωταθλήματος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: Getty Images / Red Bull Content Pool - Rudy Carezzevoli, Ferrari - Callo Albanese, LAT Images / Pirelli - Mark Sutton
  • 15/5/2024

Η εποχή των turbo υβριδικών κινητήρων ξεκίνησε στη Formula 1 το 2014, όταν ο V8 έκανε χώρο για την έλευση του νέου V6. Η έλλειψη του εκκωφαντικού θορύβου του V8 είχε γίνει αμέσως αισθητή, με τους fans να ασκούν κριτική στην F1 και τη FIA, λέγοντας ότι το πρωτάθλημα έχει χάσει την αίγλη του.

Σίγουρα, οι τωρινοί κινητήρες παράγουν περισσότερο θόρυβο, σε σχέση με την πρώτη τους έκδοση, του 2014. Ένα ακόμη βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση αναμένεται να γίνει το 2026, με την έλευση των νέων κανονισμών, όμως ο ήχος θα συνεχίσει να μη βρίσκεται στα επίπεδα που ζητούν με τόσο πάθος οι λάτρεις του σπορ

Μιλώντας σε επιλεγμένα μέλη του ειδικού Τύπου πριν την έναρξη του GP Εμίλια Ρομάνια, ο CEO της F1, Stefano Domenicali, τόνισε την επιθυμία του οι κινητήρες να γίνουν πιο θορυβώδεις.

«Μόλις οριστικοποιηθούν οι κανονισμοί του 2026, θα ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε για το ποια θα είναι τα επόμενα βήματα, όπως για παράδειγμα οι κινητήρες του 2030,» είπε ο Ιταλός.

«Είναι μια προσωπική μου σκέψη, που δεν έχω μοιραστεί ακόμη με τις ομάδες, ακόμη κι αν έχουμε μιλήσει με τη FIA, ότι αν τα βιώσιμα καύσιμα λειτουργήσουν, θα χρειαστεί να αξιολογήσουμε με προσοχή, αν πρέπει να συνεχίσουμε με την υβριδική τεχνολογία ή αν υπάρχουν καλύτερες λύσεις

Η πιθανή επιστροφή στους V8

Ο Domenicali δεν έδωσε στο φως περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το ποιες θα μπορούσαν να είναι οι εναλλακτικές επιλογές ή «καλύτερες λύσεις,» όπως ανέφερε, όμως υπάρχουν ρεπορτάζ που θέλουν την F1 να επιστρέφει στον εμβληματικό V8, αν πετύχει το σχέδιο με τα βιοκαύσιμα.

Το ανθρακικό αποτύπωμα θα διατηρούνταν σε μηδενικά επίπεδα κι ο ήχος θα βελτιωνόταν, ενώ ταυτόχρονα, η αφαίρεση του turbo θα συνεπαγόταν μείωση του βάρους των αυτοκινήτων, που αποτελεί ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα της τρέχουσας γενιάς μονοθεσίων.

Αυτή η ιδέα φαίνεται να βρίσκει σύμφωνους κι αρκετούς οδηγούς, όπως για παράδειγμα ο Max Verstappen, ο οποίος είχε μιλήσει σχετικά με το πώς θα ήθελε να διαμορφωθεί η F1 τα επόμενα χρόνια, περιλαμβάνοντας τους V8 κινητήρες στο όραμά του.

«Θα αφαιρούσα σίγουρα το υβριδικό,» είπε ο Ολλανδός. «Κάθε φορά που οδηγώ ένα αυτοκίνητο με V8, πάντα εκπλήσσομαι με το πόσο στρωτός είναι ο κινητήρας.

«Η τελική ταχύτητα είναι χαμηλή, σε σχέση με αυτό που έχουμε τώρα, όμως είναι η αντίδραση του κινητήρα κι η ροπή. Ολόκληρη η διαδικασία απόδοσης είναι τόσο ομαλή: το ανέβασμα και το κατέβασμα. Είναι πολύ πιο 'φυσικό' από αυτό που έχουμε τώρα

Οι κανονισμοί του 2026

Όσο για τους κανονισμούς του 2026, ο Domenicali δήλωσε ότι δε θα χρειαστεί να εξαντληθεί η προθεσμία της 30ής Ιουνίου, αφού η σχετική ανακοίνωση θα γίνει την 1η Ιουνίου.

«Τις τελευταίες εβδομάδες έχει υπάρξει μια ευθυγράμμιση μεταξύ των διαφόρων πλευρών που εμπλέκονται, κι η δημοσίευση των κανονισμών του 2026 θα λάβει χώρα στη 1 Ιουνίου. Η FIA θα εξηγήσει τις αλλαγές, που είναι πολλές.

«Κι είναι πολύ σημαντικό να γίνουμε όσο πιο ξεκάθαροι γίνεται, γιατί έχω διαβάσει μια σειρά από ερμηνείες που δεν αντιστοιχούν στο πώς θα είναι πραγματικά οι κανονισμοί.»

Παρόλο που οι κανονισμοί δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη, υπάρχουν ήδη ανησυχίες σχετικά με τους περιορισμούς και τους συμβιβασμούς που συνεπάγονται οι υβριδικοί κινητήρες, κυρίως στον τομέα του βάρους, που αναπόφευκτα θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με τον Domenicali.

«Το μελανό σημείο, όμως δυστυχώς απαραίτητο αυτή τη στιγμή, σχετίζεται με το βάρος των μονοθεσίων,» είπε. «Διατηρώντας τον υβριδισμό και για το 2026, η αύξηση του βάρους είναι αναπόφευκτη.

«Αν συγκρίνουμε το εκτιμώμενο βάρος των μονοθεσίων του 2026 με εκείνα πριν από 10 χρόνια, θα δούμε ότι αποτελεί πραγματικό πρόβλημα.

«Όλοι οι οδηγοί θα ήθελαν να έχουν ελαφρύτερα μονοθέσια, και προσωπικά θα ήθελα να έχουμε και μεγαλύτερο ήχο. Σχετικά με το τελευταίο, δουλεύουμε για να αυξήσουμε τον αριθμό των decibels. Σύμφωνα με την έρευνά μας, όλες οι αγορές κι όλες οι ηλικιακές ομάδες θέλουν καλύτερο ήχο, όπως και καλύτερη ενέργεια και δονήσεις, που μπορεί να προσφέρει μόνο ένας τύπος κινητήρα όταν είσαι κοντά στην πίστα.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δεν ανησυχεί ο Verstappen για τον κινητήρα της Red Bull ενόψει των νέων κανονισμών

F1 2026: Με τροχούς 18 ιντσών κι ελαστικά μικρότερων διαστάσεων

F1: Στην πλήρη εξαγορά της Sauber προχωρά η Audi πριν την είσοδό της το 2026