Formula 1: Κι όμως, υπάρχει ένας τομέας που η Ferrari τους κερδίζει όλους!


Η σημαντική βελτίωση που δείχνει η Ferrari σε αυτό τον τομέα, δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς ότι οφείλεται στην έλευση του Frederic Vasseur. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: FERRARI
  • 31/3/2023

Η Ferrari βρίσκεται σε μία διαρκή διαδικασία επίλυσης ζητημάτων με την ομάδα της στη Formula 1. Μάλιστα, πριν από λίγες ώρες ο Carlos Sainz τοποθετήθηκε για το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το φετινό μονοθέσιο και για το οποίο όλοι δουλεύουν σκληρά ώστε να βρουν τη λύση. 

Η αποτυχία των τελευταίων 15 ετών για την κατάκτηση ενός τίτλου έχει αναδείξει αρκετά θέματα που διαιωνίζονται ανά τα χρόνια, και ανάμεσα σε ζητήματα όπως αυτά της αξιοπιστίας, των στρατηγικών, ή ακόμα και της απτής ταχύτητας, υπήρχε κι αυτό με τον χρόνο ολοκλήρωσης των pit stops.

Σε μία εποχή πια στη Formula 1 που το μέσο pit stop πρέπει να διαρκεί το μέγιστο 2,5-2,8 sec, η ομάδα του Μαρανέλο συχνά βρισκόταν κοντά στα 3 sec, χάνοντας πολύτιμο χρόνο έναντι των ανταγωνιστών της. Με την έλευση του Frederic Vasseur στον ρόλο του επικεφαλής τον περασμένο Ιανουάριο, έγινε μία συντονισμένη προσπάθεια η ομάδα να ξεπεράσει αυτήν την παθογένεια.

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οι μηχανικοί στο εργοστάσιο έκαναν κοντά στα 1.000 pit stops μέχρι να τελειοποιήσουν την τεχνική τους, γεγονός που φάνηκε να αποδίδει καρπούς στους πρώτους δύο αγώνες της σεζόν. Κι αυτό, διότι η Ferrari έχει κάνει τα τέσσερα από τα πέντε ταχύτερα pit stops μέσα στο 2023, σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία.

Πιο συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο ένα pit stop της Ferrari διαρκεί 20,41 sec, από την ώρα που θα μπει στο pitlane το μονοθέσιο μέχρι να βγει από αυτό, επίδοση κατά 2 sec. ταχύτερη από τον ανταγωνισμό.

Σε ό,τι αφορά τον χρόνο που το μονοθέσιο παραμένει σταθμευμένο, η Ferrari ήταν η ταχύτερη και στους δύο αγώνες που έχουν γίνει ως τώρα, καθώς στο Μπαχρέιν χρειάστηκαν 2,22 sec για το μονοθέσιο του Charles Leclerc, ενώ στην Jeddah αρκούσαν 2,10 sec. Για τον Carlos Sainz, οι χρόνοι σε κάθε πίστα ήταν 2,31 και 2,36 sec, αντίστοιχα.

Η μόνη ομάδα που έχει μπει στην πεντάδα των ταχύτερων στάσεων, εκτός από τη Ferrari, είναι η Red Bull, καθώς άλλαξε ελαστικά στο μονοθέσιο του Max Verstappen σε χρόνο 2,25 sec στο Μπαχρέιν.