Formula 1: Τι αλλάζει στις εκπομπές ρύπων έως το 2030 (vid)


Το 2019 η Φόρμουλα 1 ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να είναι έχει μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030, ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της για τη βιωσιμότητα.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 8/7/2022

Η Liberty Media έθεσε φιλόδοξους στόχους για όλα τα τμήματα της λειτουργίας της, και τα βασικά μέλη της αθλητικής της κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων των ομάδων, των διοργανωτών αγώνων, των συνεργατών, των προμηθευτών, των ραδιοτηλεοπτικών φορέων, της FIA και πολλών άλλων, οι οποίοι ανταποκρίνονται στην πρόκληση και συμβάλλουν στους στόχους της εταιρίας για τη μείωση του άνθρακα.

Η F1 αναπτύσσει ένα 100% βιώσιμο καύσιμο, το οποίο θα χρησιμοποιείται στα μονοθέσια της F1 από το 2026, σύμφωνα με την εισαγωγή της επόμενης γενιάς υβριδικών κινητήρων. Το καύσιμο drop-in έχει τεράστιες δυνατότητες να υιοθετηθεί στα αυτοκίνητα παραγωγής παγκοσμίως.

Με οκτώ χρόνια να απομένουν, η Formula 1 επιταχύνει προς το στόχο της να δείξει στην επόμενη γενιά οπαδών του σπορ πώς η καινοτομία και η ομαδική εργασία μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της εποχής μας.

Τα βιώσιμα καύσιμα

Μετά την ανάπτυξη του πιο αποδοτικού υβριδικού κινητήρα στον κόσμο, η F1 προωθεί επίσης λύσεις για βιώσιμα καύσιμα. Όπως προαναφέρθηκε, το 2026, θα εισαχθεί 100% βιώσιμο καύσιμο για την τροφοδοσία των υβριδικών κινητήρων επόμενης γενιάς της F1. Το εν λόγω καύσιμο βρίσκεται ήδη σε παραγωγή με την υποστήριξη βασικών ενδιαφερόμενων μερών της F1, όπως η FIA, η Aramco - παγκόσμιος εταίρος της F1, οι πάροχοι καυσίμων, οι ομάδες και οι κατασκευαστές της F1.

Αξίζει να αναφερθεί πως ενώ τα αγωνιστικά καύσιμα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Formula 1, τα βιώσιμα καύσιμα είναι ο τομέας στον οποίο η F1 μπορεί να έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στον παγκόσμιο τομέα των μεταφορών.

Το καύσιμο έχει σχεδιαστεί σκόπιμα με δυνατότητα "drop-in" για να βοηθήσει στην ταχύτερη υιοθέτηση και τη μείωση του κόστους για χρήση σε υπάρχοντα αυτοκίνητα παραγωγής, τόσο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και σε υβριδικά.

Τι έχει κάνει έως τώρα η F1

Ήδη την τελευταία τριετία η Formula 1 έχει προχωρήσει σε μια σειρά δράσεων για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Τα τελευταία 3 χρόνια, έχει εισαγάγει λειτουργίες απομακρυσμένης μετάδοσης των αγώνων, γεγονός που επέτρεψε να μειωθεί η μεταφορά φορτίων προς την εκάστοτε πίστα.

Παράλληλα, επανασχεδιάστηκαν τα εμπορευματοκιβώτια προκειμένου να επιτρέπουν τη χρήση πιο αποδοτικών αεροσκαφών. Η F1 μετέβη σε 100% ανανεώσιμη ενέργεια στα γραφεία της, ενώ πραγματοποίησε την πρώτη παραγωγή εκπομπής με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στο Silverstone το 2021.

Επίσης, η Liberty Media έδωσε οδηγίες προς όλους τους διοργανωτές των αγώνων για να τους βοηθήσει να εφαρμόσουν τις βέλτιστες πρακτικές κατά τη διεξαγωγή μιας βιώσιμης εκδήλωσης, εξετάζοντας βασικούς τομείς όπως η ενέργεια, τα πλαστικά και τα απόβλητα, η ευημερία και η φύση και οι τοπικές μετακινήσεις των οπαδών

Λαμπρό μέλλον

Αυτά έγιναν. Τι μέλλει γενέσθαι, όμως; Η Liberty Media προγραμματίζει την ανάληψη δράσης για την επικαιροποίηση του ημερολογίου των αγώνων, μια δράση που θα συμβάλει στη βελτίωση της εφοδιαστικής μεταφοράς εμπορευμάτων και ταξιδιών. Πρόκειται για μια συνεχή διαδικασία τα επόμενα χρόνια για να διασφαλιστεί ότι η Formula 1 ταξιδεύει αποτελεσματικά στον εκάστοτε προορισμό της.

Προωθείται, επίσης, η διερεύνηση μέτρων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τους φιλάθλους που ταξιδεύουν στις πίστες,, καθώς και συνεργασία με την F2 και την F3 για τη δοκιμή βιώσιμων καυσίμων.

Ξεκάθαρος στόχος είναι η συνέχιση της μετάβασης σε πιο αποδοτικές υλικοτεχνικές υποδομές και ταξιδιωτικές ρυθμίσεις από αέρος, θαλάσσης και ξηράς, καθώς και η συνέχιση της αναθεώρησης των διαδικασιών, καθώς τα πρότυπα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εξελίσσονται με ρυθμό, ώστε να διασφαλιστεί ότι η Liberty Media παραμένει πρωτοπόρος σε αυτόν τον βασικό τομέα.