FORMULA 1 PREVIEW 2023: Μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις…


Αναμονή τέλος! Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2023 ξεκινά και οι δέκα ομάδες δηλώνουν πανέτοιμες για τις μεγάλες προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν.

  • Του ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Φωτό: ΑΡΧΕΙΟ, Red Bull Content Pool
  • 4/3/2023

Αν το 2022 ήταν μια σεζόν μεγάλων «ανατροπών» στη Formula 1, το 2023 αναμένεται με ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον! Ο χειμώνας που πέρασε ήταν «θερμός», με πολλές μετακινήσεις στελεχών, ανακατατάξεις στο εσωτερικό των ομάδων, αποχωρήσεις οδηγών, αφίξεις νέων φερέλπιδων, αλλά και μετακινήσεις που σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητες.

Δεν χωρά αμφιβολία πως το 2023 ξεκινά με τον Max Verstappen να προβάλλει ως το μεγάλο φαβορί για ακόμα έναν τίτλο. Πόσο κοντά στην πραγματικότητα, όμως, είναι κάτι τέτοιο; Η ποινή που καλείται να εκτίσει η Red Bull, έχοντας 10% λιγότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα σε σύγκριση με τον χρόνο που θα είχε κανονικά, είναι ικανή να δημιουργήσει νέα δεδομένα.

Σίγουρα το ξεκίνημα της σεζόν βρίσκει τις ομάδες σε μια φάση αναζήτησης, με μόλις τρεις ημέρες δοκιμών και έχοντας μπροστά τους έναν «μαραθώνιο» συνολικά 29 αγώνων, καθώς 6 από τα 23 αγωνιστικά τριήμερα περιλαμβάνουν και αγώνες σπριντ. Ο δρόμος είναι μακρύς, λοιπόν, και κάθε πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη.

ΟΙ τρεις rookies της σεζόν, ο Oscar Piastri, ο Logan Sargeant και ο Nyck de Vries, έρχονται με περγαμηνές από τη Formula 2 και τη Formula E, την ώρα που η εμπειρία ξεχειλίζει στο grid, με προσωπικότητες, όπως ο Alonso, ο Hamilton, ο Hulkenberg. Αυτά, σε συνδυασμό με την παρουσία μιας «καυτής» νέας γενιάς πιλότων εγγυώνται ένα Πρωτάθλημα που σίγουρα θα κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον όλων!

Εν αρχή ην το… porpoising

Το 2022 ήταν μια χρονιά σημαντικών αλλαγών όσον αφορούσε στους κανονισμούς της Formula 1. Το 2023 δεν έχει τόσο δραματικές αλλαγές, εντούτοις η FIA φρόντισε ώστε με στοχευμένες κινήσεις να δημιουργήσει ένα αναμορφωμένο πλαίσιο λειτουργίας του σπορ, προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων.

Βασικότερο μέλημα της Formula 1 ήταν είναι και θα είναι η ασφάλεια. Προκειμένου, λοιπόν, να εξαλειφθεί το φαινόμενο του porpoising, που πολύ ταλαιπώρησε τις ομάδες το 2022, αποφασίστηκε τα άκρα του πατώματος του μονοθεσίου να είναι αυξημένα κατά 15 mm, το ύψος του διαχύτη και η ακαμψία των άκρων του να είναι επίσης αυξημένα, ενώ ένας πρόσθετος αισθητήρας έχει τοποθετηθεί στα μονοθέσια για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του φαινομένου porpoising.

Ο Zhou δείχνει τον δρόμο!

Το ατύχημα του Guanyu Zhou το 2022 στο Σίλβερστοουν είχε ως αποτέλεσμα στους κανονισμούς του 2023 να προβλεφθεί ξεκάθαρα η βελτίωση των συστημάτων ασφαλείας για το κεφάλι του πιλότου. Οι Τεχνικοί Κανονισμοί του 2023 αναφέρουν πλέον ότι απαιτείται στρογγυλεμένη κορυφή στο roll hoop, η οποία θα μειώσει την πιθανότητα να σκάψει στο έδαφος κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος, ενώ εξασφαλίζουν, επίσης, ένα ελάχιστο ύψος, προκειμένου να δοθεί έγκριση χρήσης από τη FIA. Παράλληλα, άλλαξε ο τρόπος χορήγησης ομολογκασιόν για το halo.

Βάρος και ορατότητα

Μεγάλος «πονοκέφαλος» για τους ανθρώπους της Formula 1 ήταν το 2022 και το βάρος. Όμως, αντί να λυθεί το πρόβλημα, φέτος γίνεται μεγαλύτερο, μιας και πλέον τα μονοθέσια θα πρέπει να είναι δύο κιλά πιο ελαφριά σε σχέση με την περασμένη σεζόν. Τούτο σημαίνει πως οι μηχανικοί πρέπει να βρουν τον τρόπο να μην ξεπερνούν κατά πολύ το ελάχιστο βάρος των 796 kg (δίχως τα καύσιμα), το οποίο ισχύει το 2023. Γι’ αυτό στα φετινά μονοθέσια βλέπουμε πολλά τμήματα μαύρα, δηλαδή άβαφα, καθώς με τη μη χρήση χρώματος εξοικονομείται σημαντικό βάρος. Να σημειωθεί ότι το επιτρεπόμενο βάρος των μονάδων ισχύος αυξήθηκε από 150 σε 151 kg. Οι ελάχιστες θερμοκρασίες καυσίμου έχουν αλλάξει σε 10 °C από 20 °C που ίσχυε το 2022, ή 10 °C κάτω από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, όταν τα μονοθέσια βρίσκονται εκτός των καθορισμένων χώρων γκαράζ.

Παράλληλα, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ορατότητα του πιλότου, άλλαξε ο κανονισμός αναφορικά με τους καθρέφτες των μονοθεσίων, καθώς η ανακλαστική επιφάνεια πρέπει πλέον να είναι 200 mm Χ 60 mm, δηλαδή 50 mm X 10 mm μεγαλύτερη από πέρυσι.

Η πολιτική στη Formula 1

Ο Διεθνής Αθλητικός Κώδικας (ISC) της FIA επικαιροποιήθηκε ώστε να περιλαμβάνει αυστηρότερους ελέγχους για τους οδηγούς και τις ομάδες που περνούν ή επιχειρούν να περάσουν «πολιτικά, θρησκευτικά και προσωπικά μηνύματα». Εισήχθη το άρθρο 12.2.1n που ορίζει ότι οι οδηγοί και οι ομάδες πρέπει να λαμβάνουν την άδεια της FIA πριν προβούν σε πολιτική δήλωση ή διαμαρτυρία και ότι οποιαδήποτε διαμαρτυρία χωρίς άδεια θα θεωρείται παραβίαση των κανόνων ουδετερότητας της FIA.

Η FIA δήλωσε ότι η επικαιροποίηση του ISC έγινε για να ευθυγραμμιστεί με τις ηθικές αρχές της πολιτικής ουδετερότητας που ορίζονται από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, η οποία έδωσε επίσημη αναγνώριση στη FIA το 2013 μέσω του Ολυμπιακού Χάρτη.

Λύση στο θέμα των ποινών

Οι ποινές που επιβάλλονταν από τους αγωνοδίκες βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στο περσινό ιταλικό Grand Prix, όπου πολλοί πιλότοι επέλεγαν να αλλάξουν κινητήρες ή κιβώτια, προκειμένου να αλλάξουν θέση στη «σχάρα» της εκκίνησης.

Πλέον ο κανονισμός προβλέπει ξεκάθαρα ότι «οι πιλότοι που έχουν συγκεντρώσει περισσότερες από 15 αθροιστικές ποινές θέσης ποινής κατά τη διαδικασία της εκκίνησης ή που έχουν τιμωρηθεί για να εκκινήσουν στο πίσω μέρος του grid, θα εκκινήσουν πίσω από οποιονδήποτε άλλον οδηγό που έχει πάρει κατάταξη. Η σχετική τους θέση θα καθορίζεται σύμφωνα με την κατάταξή τους στις κατατακτήριες δοκιμές».

Πειράματα με τις κατατακτήριες

Η FIA και η Liberty Media προτίθενται να εφαρμόσουν μια «αναθεωρημένη μορφή κατατακτήριων δοκιμών» (RQF) σε έως και δύο αγωνιστικά τριήμερα το το 2023, με σκοπό να αξιολογηθεί κατά πόσο οι συγκεκριμένες αλλαγές είναι κατάλληλες για τα επόμενα πρωταθλήματα.

Αυτό θα προβλέπει την υποχρεωτική χρήση συγκεκριμένης γόμας ελαστικών για κάθε περίοδο κατατακτήριων, ήτοι σκληρά ελαστικά μόνο στο Q1, μεσαία ελαστικά μόνο στο Q2 και, τέλος, μαλακά ελαστικά μόνο στο Q3.

Στα αγωνιστικά τριήμερα που θα περιλαμβάνουν διαδικασία RQF, κάθε οδηγός δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει περισσότερα από 11 σετ σλικ ελαστικών, τέσσερα σετ ενδιάμεσων ελαστικών και τρία σετ ελαστικών υγρού καιρού, δηλαδή δύο σετ σλικ λιγότερα συγκριτικά με τα άλλα αγωνιστικά τριήμερα.

Όσον αφορά στο DRS, θα αξιολογηθεί, επίσης, η διαδικασία ενεργοποίησής του μετά την εκκίνηση, την επανεκκίνηση του αγώνα ή την επανεκκίνηση ύστερα από την παρουσία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, με την Επιτροπή της F1 να διερευνά τη δυνατότητα να επισπεύδεται κατά έναν γύρο η επανενεργοποίησή του.

Έξι σλικ γόμες από την Pirelli

Φέτος, ο αριθμός των γομών που κατασκευάζει η Pirelli για αγώνες υπό στεγνές συνθήκες, αυξήθηκε από πέντε σε έξι, επειδή δημιουργήθηκε ένα νέο μείγμα στην πιο σκληρή γκάμα. Είναι αριθμημένες από το «0» έως το «5», από την πιο σκληρή έως την πιο μαλακή.

Έτσι η περσινή C1 έγινε C0 για το 2023. Πρόκειται για το πιο σκληρό ελαστικό της γκάμας, το οποίο θα προταθεί για τις πίστες που φθείρουν περισσότερο τα ελαστικά. Έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μέγιστη αντοχή στη θερμότητα και τις ακραίες δυνάμεις, όντας ικανό να τρέξει πολύ μεγάλα stint, αλλά αυτό γίνεται εις βάρος της μέγιστης απόδοσης.

Η C1 του 2023 τοποθετείται ανάμεσα στα περσινά C1 και C2. Η τρίτη σκληρότερη γόμα παραμένει πολύ κατάλληλη για τις ταχύτερες, πιο καυτές και πιο τραχείες πίστες. Η C3 μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως το σκληρότερο είτε ως το μεσαίο, είτε ως το μαλακότερο από οποιαδήποτε επιλογή ελαστικών. Με εξαιρετική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και ανθεκτικότητας είναι κατάλληλη για ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Η C4 κατασκευάζεται για να λειτουργεί καλά σε πίστες χαμηλής πρόσφυσης, όπου απαιτείται αρκετά γρήγορη προθέρμανση, προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη απόδοση το συντομότερο δυνατό. Αυτό το ελαστικό χρησιμοποιείται εκτενώς καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν.

Τέλος, η C5 σχεδιάστηκε για τις πιο αργές πίστες με χαμηλή φθορά, όπου απαιτείται η μέγιστη μηχανική πρόσφυση από το ελαστικό. Συνήθως τα συναντάμε σε πίστες δρόμου ή όπου η άσφαλτος είναι εξαιρετικά λεία.

Έξι αγώνες σπριντ!

Το 2021 η Formula 1 ενέταξε στο πρόγραμμά της τους αγώνες σπριντ. Η επιτυχία ήταν μεγάλη, οι τρεις αγώνες σπριντ διατηρήθηκαν και το 2022, όμως το 2023 ο αριθμός τους διπλασιάζεται! Μια συναρπαστική εξέλιξη για το 2023 προβλέπει τον διπλασιασμό του αριθμού των αγώνων Sprint από τρεις σε έξι. Το Αζερμπαϊτζάν (Μπακού), η Αυστρία (Red Bull Ring), το Βέλγιο (Spa-Francorchamps), το Κατάρ (Lusail), οι Ηνωμένες Πολιτείες (Circuit of The Americas) και το Σάο Πάολο (Interlagos) είναι οι πίστες που επιλέχθηκαν, μετά από εκτεταμένη έρευνα σχετικά με την καταλληλότητά τους, για να φιλοξενήσουν τους έξι αγώνες σπριντ του 2023. Εν τω μεταξύ, η αποζημίωση για ζημιές από ατυχήματα στον αγώνα σπριντ θα είναι πλέον ένα σταθερό ποσό ανά ομάδα, για κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει μια περίοδο σπριντ και ανέρχεται στις 300.000 δολάρια.

Οι αλλαγές στο πρόγραμμα της σεζόν

Το πρόγραμμα του 2023 περιλαμβάνει και μια σειρά από αλλαγές σε ό,τι αφορά στο πρόγραμμα των αγώνων. Το Γκραν Πρι του Κατάρ έχει προγραμματιστεί να επιστρέψει στο ημερολόγιο, αφού διεξήχθη για τελευταία φορά το 2021. Το Λας Βέγκας επιστρέφει στη Formula 1 έπειτα από σχεδόν 40 χρόνια, καθώς θα γίνει ο πρώτος αγώνες στη σύγχρονη ιστορία του σπορ που θα διεξαχθεί Σάββατο βράδυ στους δρόμους της αμερικανικής μεγαλούπολης. Το τελευταίο Γκραν Πρι που διεξήχθη στο Λας Βέγκας ήταν το Γκραν Πρι του Caesars Palace το 1982. Τρεις αγώνες θα διεξαχθούν στις Ηνωμένες Πολιτείες την ίδια σεζόν για πρώτη φορά από το 1982.

Το Γαλλικό Γκραν Πρι δεν θα συμπεριληφθεί στο ημερολόγιο του 2023, αν και οι διοργανωτές του γκραν πρι δήλωσαν ότι θα επιδιώξουν μια συμφωνία για έναν εκ περιτροπής αγώνα με άλλα γκραν πρι.

Το Ρωσικό Γκραν Πρι είχε συμβόλαιο για να συμπεριληφθεί στο ημερολόγιο του 2023. Αρχικά επρόκειτο να αλλάξει τον τόπο διεξαγωγής του από το Σότσι στο Igora Drive, που βρίσκεται περίπου 54 km από την Αγία Πετρούπολη. Ωστόσο, το συμβόλαιο του συγκεκριμένουΓκραν Πρι τερματίστηκε λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία το 2022.

Τέλος, το Γκραν Πρι της Κίνας επρόκειτο αρχικά να ενταχθεί στο ημερολόγιο για πρώτη φορά έπειτα από το 2019, αλλά ακυρώθηκε για τέταρτη συνεχή χρονιά λόγω Covid-19.

Το πρόγραμμα του 2023

1.            5 Μαρτίου          Μπαχρέιν, Σακχίρ

2.            19 Μαρτίου        Σαουδική Αραβία, Τζέντα

3.            2 Απριλίου          Αυστραλία, Άλμπερτ Παρκ

4.            30 Απριλίου        Αζερμπαϊτζάν, Μπακού

5.            7 Μαΐου               Ηνωμένες Πολιτείες, Μαϊάμι

6.            21 Μαΐου             Ιταλία, Ίμολα

7.            29 Μαΐου             Μονακό, Μονακό

8.            4 Ιουνίου             Ισπανία, Βαρκελώνη

9.            18 Ιουνίου           Καναδάς, Μόντρεαλ

10.          2 Ιουλίου             Αυστρία, Σπίλμπεργκξ

11.          9 Ιουλίου             Μεγάλη Βρετανία, Σίλβερστοουν

12.          23 Ιουλίου           Ουγγαρία, Ουνγκαρόρινγκ

13.          30 Ιουλίου           Βέλγιο, Σπα

14.          27 Αυγούστου   Ολλανδία, Ζάντφουρτ

15.          3 Σεπτεμβρίου   Ιταλία, Μόντσα

16.          17 Σεπτεμβρίου  Σιγκαπούρη, Μαρίνα Μπέι

17.          24 Σεπτεμβρίου  Ιαπωνία, Σουζούκα

18.          8 Οκτωβρίου      Κατάρ, Λουσάιλ

19.          22 Οκτωβρίου   Ηνωμένες Πολιτείες, Τέξας

20.          29 Οκτωβρίου   Μεξικό, Μέξικο Σίτι

21.          5 Νοεμβρίου      Βραζιλία, Σάο Πάουλο

22.          18 Νοεμβρίου   Ηνωμένες Πολιτείες, Λας Βέγκας

23.          29 Νοεμβρίου   Άμπου Ντάμπι, Γιας Μαρίνα

Τα ρεκόρ που… απειλούνται!

Μπορεί το 2022 να «σημαδεύτηκε» από το εντυπωσιακό ρεκόρ των 15 νικών του Max Verstappen μέσα σε μια σεζόν, εντούτοις η νέα αγωνιστική περίοδος στη Formula 1 θέτει μια σειρά από προκλήσεις στους πιλότους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Υπάρχουν αρκετά ρεκόρ που… απειλούνται, με βασικότερο αυτό των περισσοτέρων τίτλων. Με τον Michael Schumacher και τον Lewis Hamilton να ισοβαθμούν με επτά τίτλους ο καθένας, ο Hamilton χρειάζεται ένα ακόμα πρωτάθλημα για να πάρει αυτό το ρεκόρ.

Ο Βρετανός χρειάζεται ακόμα τρία «χατ τρικ», δηλαδή νίκη, pole και ταχύτερο γύρο στον ίδιο αγώνα, για να ισοφαρίσει τα 22 του Schumacher, και δύο Grand Chelem, ήτοι pole, νίκη, ταχύτερο γύρο και πρωτοπορία σε κάθε γύρο ενός αγώνα, για να «πιάσει» τον Jim Clark που έχει οκτώ. Ο Verstappen το 2022 σημείωσε ρεκόρ συγκομιδής βαθμών με 454 από τους 596 διαθέσιμους, όμως φέτος με έξι αγώνες σπριντ και μέγιστο αριθμό βαθμών τους 646, το συγκεκριμένο ρεκόρ του Ολλανδού μπορεί να «απειληθεί». Ο πιλότος της Red Bull το 2021 ανέβηκε 18 φορές στο βάθρο, όμως με τον συνολικό αριθμό των γκραν πρι να είναι 23, κι αυτό το ρεκόρ μπορεί να καταρριφθεί.

Λιγότερο πιθανό είναι να καταρριφθεί το ρεκόρ συνεχόμενων αγώνων στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο Michael Schumacher κατέχει αυτό το ρεκόρ με 37 διαδοχικά γκραν πρι (Ηνωμένες Πολιτείες 2000 – Ιαπωνία 2002) κι αυτήν τη στιγμή ο Verstappen έχει σερί 17 αγώνων ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας.

Με νίκη στο Σίλβερστοουν ή στο Ουνγκαρόρινγκ, ο Hamilton θα καταρρίψει το ρεκόρ περισσοτέρων νικών σε μία πίστα, το οποίο κατέχει, επίσης, ο Schumi με οκτώ νίκες στη Γαλλία. Ο Hamilton μπορεί να καταρρίψει και το ρεκόρ των περισσοτέρων Pole positions στο ίδιο Γκραν Πρι το οποίο μοιράζονται Senna και Schumacher με οκτώ, εάν πάρει την pole στη Μελβούρνη ή στην Ουγγαρία.

Vettel και Hamilton έχουν ανεβεί μαζί στο βάθρο 56 φορές κατά τη διάρκεια της καριέρας τους. Ο Hamilton και ο Verstappen έχουν βρεθεί μαζί στο πόντιουμ 53 φορές, επίδοση που λογικά θα βελτιωθεί μέχρι το τέλος του 2023.

Ο Fernando Alonso, ο Rubens Barrichello, ο Michael Schumacher και ο Kimi Raikkonen έχουν εκκινήσει έναν αγώνα σε 19 διαφορετικές σεζόν. Ο Ισπανός είναι έτοιμος να σπάσει αυτό το ρεκόρ στο Μπαχρέιν, καθώς θα αγωνιστεί για 20ή σεζόν στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Τέλος, ο Nico Hulkenberg, ο οποίος επέστρεψε στη Formula 1 για λογαριασμό της Haas, «απειλεί» το (αρνητικό) ρεκόρ του Sergio Perez με τις 190 εκκινήσεις πριν την πρώτη νίκη του (ο Γερμανός έχει 181 αγώνες στη F1 δίχως νίκη), ενώ ο Lando Norris εάν κατακτήσει 94 βαθμούς θα γίνει ο πιλότος με τους περισσότερους βαθμούς δίχως νίκη στη Formula 1!

Oracle Red Bull Racing

1. Max Verstappen   11. Sergio Perez

Το 2022 ολοκληρώθηκε ιδανικά για την αυστριακή ομάδα, η οποία κατέκτησε το «νταμπλ». Προφανής στόχος για το 2023 είναι η διατήρηση των κεκτημένων, με τον Max Verstappen να παρουσιάζεται ως το μεγάλο φαβορί για τον τρίτο σερί τίτλο στους οδηγούς. Ο Perez, ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να συμβιβαστεί με τον ρόλο του «νούμερο 2». Μεγάλο ερωτηματικό παραμένει το τι θα γίνει στη «μετά Mateschitz» εποχή…

Scuderia Ferrari

16. Charles Leclerc   55. Carlos Sainz

Η αποτυχία του 2022 οδήγησε σε αλλαγές στην ηγεσία της Ferrari, με τον Mattia Binotto να αποχωρεί και τον Fred Vasseur να τον διαδέχεται. Ο πρώην επικεφαλής της Alfa Romeo είναι γνώστης των συνθηκών που επικρατούν στο Μαρανέλο, όμως η εξίσωση που καλείται να λύσει είναι δύσκολη. Η ανάγκη για τίτλους είναι μεγαλύτερη από ποτέ, πίστωση χρόνου δεν υπάρχει και η ισορροπία ανάμεσα σε Leclerc και Sainz είναι το μεγάλο ζητούμενο.

Mercedes-AMG Petronas F1 Team

44. Lewis Hamilton   63. George Russell

Παρά τα πολλά προβλήματα του μονοθεσίου του 2022, τουλάχιστον στο πρώτο μισό της σεζόν, η Mercedes επέμεινε στο σχέδιο δίχως sidepods, στο οποίο επένδυσε πολλή δουλειά την περασμένη σεζόν. Η επιστροφή της ομάδας στο μαύρο χρώμα για το μονοθέσιο έγινε για λόγους εξοικονόμησης βάρους, αν και σίγουρα Hamilton και Russell θα το θεωρούν γούρικο. Άλλωστε, με μαύρο μονοθέσιο το 2021 η Mercedes πήρε Πρωτάθλημα Κατασκευαστών!

BWT Alpine F1 Team

10. Pierre Gasly   31. Esteban Ocon

Allez les bleus! Η αποχώρηση του Fernando Alonso έφερε στην Alpine τον Pierre Gasly, σε έναν αμιγώς γαλλικό συνδυασμό, μιας και ένα δίδυμο Γάλλων πιλότων –μαζί με τον Ocon– θα οδηγεί γαλλικό μονοθέσιο με γαλλικό κινητήρα! Είναι προφανές πως για την Alpine ο στόχος είναι η τέταρτη θέση, κάτι που πέτυχε το 2022. Η αποστολή δεν είναι εύκολη, όμως υπό την καθοδήγηση του Otmar Szafnauer οι Γάλλοι μπορούν να τα καταφέρουν.

McLaren F1 Team

4. Lando Norris   81. Oscar Piastri

Αλλαγές, και μάλιστα εξόχως σημαντικές, έλαβαν χώρα στη McLaren τον χειμώνα. Κι αν η αντικατάσταση του Daniel Ricciardo από τον Oscar Piastri ήταν γνωστή αρκετό καιρό πριν το τέλος της περασμένης σεζόν, σίγουρα αίσθηση προκάλεσε η αποχώρηση του αναμορφωτή της McLaren, Andreas Seidl, προκειμένου να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην Sauber, ενόψει της άφιξης της Audi στη Formula 1 το 2026. Στη θέση του τοποθετήθηκε ο Andrea Stella.

Alfa Romeo F1 Team Stake

24. Guanyu Zhou   77. Valtteri Bottas

Το 2023 θα είναι η τελευταία σεζόν της Alfa Romeo στη Formula 1. Η Sauber μπαίνει σταδιακά στην εποχή της Audi, όμως προέχει το 2023, το οποίο βρίσκει την ομάδα με το ίδιο οδηγικό δίδυμο των Bottas και Shou. Μεγάλες, όμως, είναι οι αλλαγές στην ηγεσία, με το Alessandro Alunni Bravi να αναλαμβάνει χρέη εκπροσώπου της Alfa Romeo στην ομάδα, τον Jan Monchaux να είναι Τεχνικός Διευθυντής και τον Andreas Seidl να προετοιμάζει το έδαφος για την άφιξη της Audi.

Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team

14. Fernando Alonso   18. Lance Stroll

Η αποχώρηση του Sebastian Vettel από την ενεργό δράση, άνοιξε τον δρόμο της συνεργασίας του Fernando Alonso με την Aston Martin. Η περσινή σεζόν κάθε άλλο παρά επιτυχημένη ήταν για τη βρετανική ομάδα, η οποία αναζητά το restart, ευελπιστώντας πως το δίδυμο Alonso-Stroll μπορεί να φέρει επιτυχίες και –γιατί όχι;– ένα πλασάρισμα στην πρώτη πεντάδα.

MoneyGram Haas F1 Team

20. Kevin Magnussen   27. Nico Hulkenberg

Μεγάλες ανατροπές επεφύλασσε η αρχή της περασμένης σεζόν για τη Haas, με τη λύση της συνεργασίας με τον Nikita Mazepin και την αποχώρηση της Ural Kali από τη χορηγία. Ωστόσο, η Haas τα κατάφερε, άντεξε οικονομικά, ενώ στο πρόσωπο του Kevin Magnussen βρήκε έναν σταθερό πιλότο, με συχνή παρουσία στους βαθμούς. Η αποχώρηση του Mick Schumacher και η αντικατάστασή του από τον Nico Hulkenberg αλλάζει τα δεδομένα, καθώς πλέον υπάρχει περισσότερη εμπειρία στην ομάδα.

Scuderia AlphaTauri

21. Nyck de Vries   22. Yuki Tsunoda

Το 2022 ήταν μια χρονιά που θέλουν να ξεχάσουν στη Φαέντσα. Απέχοντας παρασάγγας από την εικόνα των προηγουμένων ετών, η AlphaTauri περιορίστηκε στην προτελευταία θέση της βαθμολογίας, κάτι που θέλει να αποφύγει φέτος. Η αποχώρηση του Pierre Gasly για την Alpine καλύφθηκε από τον Πρωταθλητή της Formula E το 2021, Nyck de Vries, ο οποίος γίνεται ο δεύτερος Ολλανδός του grid.

Williams Racing

2. Logan Sargeant   23. Alexander Albon

Έπειτα από τρεις σεζόν, οι δρόμοι της Williams και του Nicholas Latifi χώρισαν, με τον Καναδό να δίνει τη θέση του στον Logan Sargeant, ο οποίος γίνεται ο πρώτος Αμερικανός πιλότος που θα λάβει μέρος στη Formula 1 μετά το 2015 και τον Alexander Rossi. Η ομάδα αποφάσισε να λύσει τη συνεργασία της με τον Jost Capito, έπειτα από την κάκιστη περυσινή σεζόν, δίνοντας τα ηνία στον πρώην επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes, James Vowles.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο τεύχος 395 του Car and Driver