Γκραν πρι Αυστραλίας: ΦΙΣΙ -κή λάμψη!


Τη δεύτερη νίκη του στο πρωτάθλημα της F1 πέτυχε ο Ιταλός πιλότος της Renault Tζιανκάρλο Φισικέλα στο Άλμπερτ Παρκ της Αυστραλίας εκεί όπου διεξήχθη και ο πρώτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος που περιλαμβάνει συνολικά 19 αγώνες.
  • 7/3/2005
&00 Τη δεύτερη νίκη του στο πρωτάθλημα της F1 πέτυχε ο Ιταλός πιλότος της Renault Tζιανκάρλο Φισικέλα στο Άλμπερτ Παρκ της Αυστραλίας εκεί όπου διεξήχθη και ο πρώτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος που περιλαμβάνει συνολικά 19 αγώνες.
Την πρώτη του νίκη είχε σημειώσει στη Βραζιλία το 2003 με την ομάδα της Jordan σε έναν επεισοδιακό αγώνα που είχε δει την καρό σημαία του τερματισμού...στα χαρτιά. Ο Φισικέλα διαθέτει μεγάλη εμπειρία στους αγώνες της F1 ενώ είναι η πρώτη φορά που βρίσκεται σε ένα ανταγωνιστικό μονόθεσιο και θα προσπαθήσει επί ίσοις όροις να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα αλλά και να ξεδιπλώσει το οδηγικό του ταλέντο.
Η πρώτη εκκίνηση της χρονιάς χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί δύο φορές αφού μετά από ένα λάθος του Κίμι Ραϊκόνεν έσβησε ο κινητήρας του μονθεσίου του και αναγκάστηκε να ξεκινήσει από την γραμμή του pit-lane και να χάσει έτσι την ευκαιρία να κυνηγήσει το τρενάκι των οδηγών που βρίσκονταν εμπρός.
Απογοήτευση όμως και για τον Μίκαελ Σουμάχερ που παρότι ξεκίνησε 18ος πάλεψε να ανέβει στην κορυφή όμως στο 46ο γύρο είχε επαφή με το μονοθέσιο του Νικ Χάιντφελντ και τέθηκε εκτός αγώνα.
Σε γενικές γραμμές θα έλεγε κανείς ότι ήταν ένας αναγνωριστικός αγώνας για όλες τις ομάδες, αφού έδειχναν να ψάχνονται τόσο με τους ανεφοδιασμούς όσο και με την συντήρηση των ελαστικών. Προσπεράσματα και θέαμα δεν είδαμε όμως το σκηνικό των πρωταγωνιστών αλλάζει άρδην τη χρονική στιγμή που στην κορυφή του αγώνα πάλευαν μία Renault και μία Τοyota.
Η Ferrari μέσα σ' αυτό το συνονθύλευμα των νέων καταστάσεων και δεδομένων τελικά κατάφερε να επιβιώσει με τον Ρούμπενς Μπαρικέλο που τερμάτισε δεύτερος.
Τρίτος και παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε από την 14η θέση, ο ζωηρός και ταχύτατος Φερνάντο Αλόνσο. Η Renault έκανε το ιδανικό ξεκίνημα με το 1-3 ενώ η μεγάλη έκπληξη του αγώνα ήταν ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ της Red Bull που με εκπληκτικό τρόπο κράτησε πίσω του τον Μαρκ Ουέμπερ της Williams-BMW και πέρασε τέταρτος τη γραμμή τερματισμού του αγώνα.

Η ατυχία του Κίμι
Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς δεν ήταν και ότι καλύτερο για ένα από τα φαβορί για τη νίκη. Ο λόγος για την McLaren-Mercedes που εάν εξαιρέσει κανείς την Παρασκευή και τα ελεύθερα δοκιμαστικά που τα πήγε περίφημα και είχε βρει ρυθμό, από το Σάββατο το μεσημέρι και την πρώτη εκ των δύο διαδικασιών των κατατακτήριων δοκιμών όλα γύρισαν ανάποδα. Ο Φινλανδός πιλότος στο χρονομετρημένο του γύρο συνάντησε την βροχή και δεν κατέστη δυνατό να βάλει τις βάσεις για να κερδίσει την pole position και να διεκδικήσει τη νίκη. Το ίδιο συνέβη και με τον Χουάν Μοντόγια που κατά την διάρκεια του αγώνα ήθελε να πιέσει αλλά δεν μπορούσε λόγω στρατηγικής. Αντίθετα, η κόντρα ανάμεσα στον Κίμι Ραϊκόνεν και τον Μίκαελ Σουμάχερ που είχαν ξεκινήσει από τις πίσω θέσεις είχε πολύ ενδιαφέρον. Ο "μικρός" φάνηκε ότι "είχε" τον Γερμανό πιλότο καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα τον πίεζε, τον προσπέρασε και γενικά έδειξε ότι η ΜP4-20 ήταν πιο γρήγορη από την F2004M.

Οι ανερχόμενοι
Δύο από τις ομάδες οι οποίες θέλουν στο άμεσο μέλλον να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο, διεκδικώντας τον τίτλο, Τοyota και ΒAR-Honda ήταν μακριά από τον καλό τους εαυτό και ειδικότερα η BAR. H Toyota για πρώτη φορά στην ιστορία της βρέθηκε στην πρώτη σειρά της εκκίνησης με τον Γιάρνο Τρούλι ο οποίος μέχρι να πραγματοποιηθεί ο ανεφοδιασμός του ήταν σταθερά δεύτερος πίσω από τον Τζιανκάρλο Φισικέλα. Όσο το κουβάρι του αγώνα όμως ξετυλίγονταν ο ρυθμός των ερυθρόλευκων μονοθεσίων έπεφτε υποδηλώνοντας έτσι ότι χρειάζεται ακόμη πολύ δουλειά.

Οι πρωταγωνιστές
Τζιανκάρλο Φισικέλα, 1ος:
Ήταν ένα φανταστικό Σαββατοκύριακο για μένα και ένας σπουδαίος τρόπος για να ξεκινήσω την καριέρα μου στη Renault! Η R25 απέδωσε καλά καθ όλη τη διάρκεια του αγώνα όντας σταθερή και ευκολοδήγητη. Μπορούσα να κοντρολάρω τη διαφορά με τα μονοθέσια που με ακολουθούσαν προσέχοντας ταυτόχρονα τα λάστιχά μου. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τη συνέχεια και τον επόμενο αγώνα στη Μαλαισία.

Φερνάντο Αλόνσο - 3ος:
Δεν πίστευα ότι θα μπορούσα να τερματίσω στο βάθρο σήμερα. Είναι πραγματικά υπέροχο το συναίσθημα να βρίσκεσαι στο βάθρο. Ήμουν τυχερός κατά τη διάρκεια του αγώνα και είμαι πολύ ευχαριστημένος με την R25, η οποία εκτός των άλλων έχει και υψηλότατη τελική ταχύτητα που δίνει τη δυνατότητα για προσπεράσματα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Michelin τα ελαστικά παρότι οδήγησα επιθετικά καθόλη τη διάρκεια του αγώνα δεν έδειξαν σημεία κόπωσης και διατήρησαν σταθερή απόδοση και στους 57 γύρους. Αν μπορούσα το μόνο που θα άλλαζα απ' αυτό το Σαββατοκύριακο θα ήταν ο καιρός του Σαββάτου.

Φλάβιο Μπριατόρε, αγωνιστικός διευθυντής:
Ένα φανταστικό αποτέλεσμα για όλη την ομάδα της Renault. Έχουμε καλό μονοθέσιο φέτος και ο Φισικέλα και ο Αλόνσο ξέρουν ακριβώς τι πρέπει να κάνουν για να το αξιοποιήσουν. Και οι δυο οδήγησαν φανταστικά. Υπάρχουν αρκετά περιθώρια βελτίωσης ακόμη για μας και θα δούμε πως θα τα πάμε αγώνα με τον αγώνα.

Γκραν πρι Αυστραλίας
1. Τ. Φισικέλα Renault M 1h24'17''736
2. Ρ. Μπαρικέλο Ferrari B +5''553
3. Φ. Αλόνσο Renault M +6''712
4. Ν. Κούλθαρντ Red Bull M +16''131
5. M. Ουέμπερ Williams-BMW M +16''908
6. X. Mοντόγια ΜcLaren-Mercedes M +35''033
7. K. Kλιν Red Bull M +38''997
8. K. Ραϊκόνεν McLaren-Mercedes M +39''633
9. Γ. Τρούλι Toyota M +1'03''106
10. Φ. Μάσα Sauber M +1'04''393
11.T. Mπάτον ΒΑR-Honda M +1 γύρο
12. Ρ. Σουμάχερ Τοyota M +1 γύρο
13. Ζ. Βιλνέβ Sauber M +1 γύρο
14. Τ. Σάτο ΒΑR-Honda M +2 γύρους
15. Ν. Καρθικέγιαν Jordan B +2 γύρους
16. Τ. Μοντέιρο Jordan B +2 γύρους
17. Π. Φριζάχερ Minardi B +4 γύρους

Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Renault 16
2. Ferrari 8
3. Red Bull 7
4. Williams-BMW 4
5. McLaren-Mercedes 4

Bαθμολογία Οδηγών
1. Τ. Φισικέλα Renault 10
2. Ρ. Μπαρικέλο Ferrari 8
3. Φ. Αλόνσο Renault 6
4. Ν. Κούλθαρντ Red Bull 5
5. M. Ουέμπερ Williams-BMW 4
6. X. Moντόγια ΜcLaren-Mercedes 3
7. Κ. Κλιν Red Bull 2
8. Κ. Ραϊκόνεν ΜcLaren-Mercedes 1

Βασίλης Χειλάκης