GP Αυστραλίας: Η μάχη πίσω από τη Red Bull θα έχει ενδιαφέρον


Με τη Red Bull να διατηρεί ένα υγιές προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, το ενδιαφέρον θα μεταφερθεί στη μάχη των Aston Martin, Mercedes και Ferrari.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL
  • 30/3/2023

Κατευθυνόμενες στη Μελβούρνη, οι ομάδες έχουν πια μία πιο σαφή εικόνα για το πού βρίσκονται σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Η Red Bull έχει κατασκευάσει ένα μονοθέσιο... παντός καιρού, και αυτό φάνηκε με την απόδοση που είχε η RB19 στην Τζέντα, μία πίστα τελείως διαφορετική από αυτή του Μπαχρέιν, που όμως βρήκε τους Αυστριακούς και πάλι σε θέση ισχύος.

Η άψογη αεροδυναμική αποδοτικότητα του σχεδιασμού του Adrian Newey, σε συνδυασμό με την ισχυρή υβριδική μηχανή της Honda, αποτελούν τη σύμπραξη που βάζει σε δύσκολη θέση κάθε άλλη ομάδα με βλέψεις πρωταθλητισμού για τη φετινή σεζόν - τουλάχιστον σε αυτήν την πρώτη φάση της σεζόν.

Επομένως, και στην Αυστραλία και στη γρήγορη πίστα που έχει γίνει πια το Albert Park, η Red Bull έρχεται ως φαβορί, κι ας έχει να θυμάται άσχημες στιγμές, ιδίως πέρυσι με την εγκατάλειψη του Max Verstappen από την 2η θέση. 

Η πιο κοντινή αντίπαλος των πρωταθλητών είναι η Aston Martin - αλλά κι αυτή υστερεί περίπου 0,6 δλ. σε ρυθμό αγώνα, όπως έχει φανεί από τα πρώτα δύο Grand Prix. Ο Fernando Alonso οδηγεί υποδειγματικά, με δύο βάθρα σε ισάριθμους αγώνες, και μοιάζει να ζει μία δεύτερη νιότη, που πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες της AMR23 στα χέρια του. Το ταβάνι για τον ίδιο και την ομάδα, όμως, είναι μέχρι στιγμής η 3η θέση. Όσο οι Verstappen-Perez είναι στον αγώνα, και χωρίς προβλήματα, ο Ισπανός δις πρωταθλητής δεν δύναται -προς ώρας- να διαταράξει το status quo και να κάνει την έκπληξη. Το ίδιο πιθανώς να συμβεί και στην Αυστραλία.

Και τώρα, στις «παραδοσιακές» δυνάμεις. Mercedes και Ferrari βρίσκονται σε δυσμένεια. Η μεν γερμανική ομάδα παλεύει με ένα σχεδιαστικό concept που πλέον έχει ήδη ξεγράψει και δουλεύει σε διαφορετική κατεύθυνση, οι δε Ιταλοί παλεύουν ακόμα να συλλάβουν τις λεπτομέρειες που κάνουν την SF-23 να μη δουλεύει το ίδιο καλά στον αγώνα όπως στις κατατακτήριες.

Για τη Mercedes, η Τζέντα έδειξε πως υπάρχει ελπίδα. Το θέμα είναι πως η πίστα της Σαουδικής Αραβίας είναι μία μοναδική περίπτωση στο καλεντάρι, και στην Αυστραλία ενδεχομένως να μην είναι το ίδιο ανταγωνιστικοί για να υπερκεράσουν τη Scuderia.

Στο στρατόπεδο της Ferrari, το ζήτημα εντοπίζεται κυρίως στο ύψος του πατώματος. Αν χαμηλώσει αρκετά, η SF-23 είναι αρκετά επιρρεπής στο φαινόμενο του porpoising, που όσο κι αν δεν ελέγχεται πια από τη FIA, εντούτοις παραμένει ζήτημα και πάντα μπορεί να μπει ξανά στην πρώτη θέση της ατζέντας. 

Στο τέλος, η μάχη ανάμεσα στους διώκτες της RB θα κριθεί κυρίως στη χρήση των πιο σκληρών γομών, στην καλή αεροδυναμική αποδοτικότητα και στις στρατηγικές, αφού όσο πάνε, οι τρεις αυτές ομάδες συγκλίνουν σε απόδοση.