GP Aυστραλίας: O απολογισμός της Pirelli (γραφήματα)


Στρατηγική ενός pit stop για τους περισσότερους πιλότους.

  • 17/3/2015

Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Lewis Hamilton ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την προσπάθεια υπεράσπισης του τίτλου του κερδίζοντας τον αγώνα της Αυστραλίας, με τον οποίο άνοιξε η αυλαία του Πρωταθλήματος της Formula 1.

Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes επικράτησε του ομόσταβλού του, Nico Rosberg και σημείωσε τη δεύτερη νίκη του στην Αυστραλία και την 34η της καριέρας του.

Αμφότερες οι Mercedes σταμάτησαν μια φορά, εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση στον 25ο και 26ο γύρο αντίστοιχα.

Ο Hamilton εκκίνησε από την pole position πλέον τις τελευταίες επτά φορές που έχει ξεκινήσει πρώτος έχει καταφέρει να κερδίσει. Ο Sebastian Vettel ανέβηκε στο βάθρο στο ντεμπούτο του με τη Ferrari. Ο Γερμανός σταμάτησε μόνο μια φορά στον 24ο γύρο αλλάζοντας τη μαλακή γόμα με την οποία είχε εκκινήσει, με μέση.

Η βελτίωση της απόδοσης που είδαμε στην Αυστραλία επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις για το 2015 βάση των οποίων η Pirelli εξέλιξε μια ενισχυμένη δομή για το σκελετό των πίσω ελαστικών.

Η φθορά και η πτώση στην απόδοση των ελαστικών ήταν αρκετά περιορισμένες στη λεία επιφάνεια της πίστας στη Μελβούρνη παρότι οι χρόνοι είναι βελτιωμένοι μέχρι και δυο δευτερόλεπτα ανά γύρο, σε σχέση με πέρυσι. Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική ενός πιτ στοπ, σε αυτό συνετέλεσε και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα που μείωσε την ενέργεια η οποία διέρχεται από τα ελαστικά στους πρώτους γύρους όπου τα μονοθέσια είναι πιο βαριά.

Κάποιοι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop, απ' αυτούς τερμάτισε ψηλότερα ο Marcus Ericsson με τη Sauber που πήρε την όγδοη θέση λίγο πριν το τέλος του αγώνα. Ο Kimi Raikkonen (Ferrari) ακολουθούσε τους πρωτοπόρους με στρατηγική 2 pit stop (θεωρητικά ήταν κατά 4 δευτερόλεπτα ταχύτερη απ' αυτή του ενός pit stop) αλλά τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα λίγο πριν το φινάλε.

Οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές (στην περιοχή των 20 βαθμών Κελσίου) με τη συννεφιά να βοηθά στην αύξηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι δυο πρώτοι να βρίσκονται πολύ κοντά ο ένας στον άλλο κοντά στα δυο δευτερόλεπτα, για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: «Όπως περιμέναμε η Αυστραλία ήταν ένας σκληρός αγώνας για τις ομάδες αλλά τα ελαστικά απέδωσαν όπως ήταν αναμενόμενο. Οι δροσερές συνθήκες και η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα η ταχύτερη στρατηγική των δυο pit stop να μετατραπεί σε στρατηγική ενός pit stop για τους περισσότερους αγωνιζόμενους. Πέρα από την κορυφαία απόδοση των πρωταγωνιστών είχαμε μερικές λαμπρές οδηγικές αποδόσεις από πρωτάρηδες οδηγούς που πολύ γρήγορα κατανόησαν τον τρόπο λειτουργίας των ελαστικών του 2015 και των επιλογών στρατηγικής».

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα

Μέση

Hamilton / 1:30.945
Rosberg / 1:31.092
Vettel / 1:31.457

Μαλακή

Raikkonen / 1:31.426
Ericsson / 1:31.560
Hamilton / 1:31.940

Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα

Μέση γόμα / Sergio Perez (38 γύροι)
Μαλακή γόμα / Jenson Button (27 γύροι)