GP Αυστραλίας: Πόσο μεγάλη ήταν η «ζημιά» που υπέστη η Μελβούρνη;


Η ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΕΞΟΧΩΣ ΔΥΣΚΟΛΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΡΟΞΕΝΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΗΣ ΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΗΤΑΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ. ΟΜΩΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΠΛΑ, ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΕΞΙΣΩΣΗ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ. ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΝΙΑΨΗΦΙΟΙ!

  • 18/3/2020

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Μία από τις βασικές συζητήσεις ανάμεσα στη FIA, τη Liberty Media και τους Αυστραλούς διοργανωτές ήταν το τι επρόκειτο να συμβεί με τους εκατοντάδες χιλιάδες αυστραλούς, οι οποίοι είχαν κάνει sol out στα εισιτήρια μήνες πριν. Οι αριθμοί είναι απολύτως ενδεικτικοί και μπορούν σε έναν μεγάλο βαθμό να μας δείξουν ακριβώς πού «κόλλησαν» οι εμπλεκόμενες πλευρές.

Ποια είναι τα δεδομένα; Ότι η τάση όσον αφορούσε στην εκ του σύνεγγυς παρακολούθηση των γκραν πρι της Formula 1 το 2019 ήταν ξεκάθαρα αυξητική. Συνολικά από τις εξέδρες παρακολούθησαν τους 21 αγώνες του προγράμματος 4.164.948 θεατές, δηλαδή 1,75% περισσότεροι σε σχέση με τους αντίστοιχους του 2018. Με λίγα λόγια ο μέσος όρος ήταν 202.146 θεατές ανά αγωνιστικό τριήμερο.

Σε ό,τι αφορά καθαυτούς τους κυριακάτικους αγώνες, οι περισσότεροι θεατές βρέθηκαν στις εξέδρες του Σίλβερστοουν (141.000), ενώ ακολούθησαν το Μεξικό (138.435), οι Ηνωμένες Πολιτείες (128.000), η Σιγκαπούρη (115.240), το Βέλγιο (109.064) και η Αυστραλία (102.000).

Ποσοστιαία οι μεγαλύτερες αυξήσεις συγκριτικά με το 2018 καταγράφηκαν στον Καναδά (+14,69%), στην Κίνα (+10.34% λόγω και του ότι στη Σαγκάη διεξήχθη ο 1000ός αγώνας στην ιστορία του σπορ), στην Αυστραλία (+9,86%), στην Αυστρία (+9.73%), στην Ουγγαρία (+9,52%) και στην Ιταλία (+9,29%).

Σε επίπεδο τριημέρου, οι περισσότεροι θεατές συγκεντρώθηκαν στο Σίλβερστοουν (351.000), ενώ ακολούθησαν το Μέξικο Σίτι (345.694), το Άλμπερτ Πάρκ της Μελβούρνης (324.694), η Μαρίνα Μπέι στη Σιγκαπούρη (268.000) και το Όστιν των Ηνωμένων Πολιτειών (268.000).

Τέλος, 81.118 θεατές επισκέφθηκαν το Paddock Club της Formula 1 στις 21 πίστες, καταβάλλοντας το σχετικό αντίτιμο, με την αύξηση να είναι της τάξης του 7,15% σε σχέση με το 2018.

Τι προκύπτει απ’ όλα τα παραπάνω; Πως στο «Άλμπερτ Παρκ», με τον αριθμό των θεατών για το τριήμερο να είναι στο περυσινό επίπεδο –μολονότι οι Αυστραλοί περίμεναν σαφώς περισσότερους θεατές στις εξέδρες αλλά και στα σημεία «γενικής εισόδου»- θα είχαμε περίπου 325.000 εισιτήρια όλο το τριήμερο. Σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο των Αυστραλών, το φθηνότερο εισιτήριο τριημέρου «γενικής εισόδου» κοστίζει 140 δολάρια, ενώ στις κεντρικές εξέδρες οι τιμές ξεπερνούν τα 400 δολάρια για τις τρεις ημέρες.

Ο λογαριασμός μόνον από τα εισιτήρια, λοιπόν, ξεπερνά κατά πολύ τα 25-30 εκατομμύρια δολάρια, αριθμός που… ζαλίζει! Αν, δε, αναλογιστεί κανείς πως πολλά από αυτά τα εισιτήρια συνδυάζονται με «πακέτα φιλοξενίας», το κόστος μπορεί και να ξεπερνά τα 35 εκατομμύρια δολάρια. Ασύλληπτα νούμερα, τα οποία δικαιολογούν εν πολλοίς το γεγονός ότι… καθυστέρησαν πολύ οι διοργανωτές να πάρουν την οριστική απόφαση μη τέλεσης του γκραν πρι του 2020.

Αυτοί που μάλλον θα πρέπει να αισθάνονται… ανακουφισμένοι, είναι οι Άραβες στο Μπαχρέιν. Εάν ο αγώνας γινόταν το προσεχές τριήμερο κεκλεισμένων των θυρών, θα ήταν υποχρεωμένοι να επιστρέψουν τα χρήματα σε όλους όσοι είχαν προμηθευτεί εισιτήρια. Στο Σακχίρ το εισιτήριο τριημέρου κοστίζει από 163 δολάρια (στις εξέδρες που βρίσκονται πριν την τελευταία στροφή κι αμέσως μετά από την πρώτη στροφή της πίστας) έως και 408 δολάρια (στην κεντρική κερκίδα).

Φυσικά όλα ήταν πουλημένα εδώ και καιρό, ως εκ τούτου είναι πολύ σημαντικό για το Μπαχρέιν να μπει έστω και εμβόλιμα σε μεταγενέστερη ημερομηνία μέσα στο 2020, μιας και έτσι δεν θα χρειαστεί να επιστραφούν τα χρήματα στους κατόχους των 210.000 εισιτηρίων του τριημέρου (70.000 θέσεις ανά ημέρα).