GP Αυστραλίας: Πρώτη νίκη στη Μελβούρνη για τον Verstappen σε ένα χάος γεμάτο διακοπές


O Max Verstappen πήρε την πρώτη του νίκη στο Albert Park, με τον Lewis Hamilton πίσω και τον Fernando Alonso, σε έναν χαοτικό αγώνα με τρεις διακοπές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL
  • 2/4/2023

Ήταν ένας αγώνας που τα είχε όλα - εκτός από πολλές μάχες, είχε διακοπές, ατυχήματα και πολλή ίντριγκα.

Στην εκκίνηση, ο Russell κατάφερε να κερδίσει την πρωτοπορία του αγώνα, με τον Hamilton να περνά κι αυτός τον Verstappen για το 1-2 της Mercedes.

Πίσω, ο Alonso έπεσε πίσω από τον Sainz, ενώ ο Leclerc είχε επαφή με τον Stroll στη Στροφή 3, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην αμμοπαγίδα κι εκτός αγώνα.

Αμέσως βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ώσπου να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Μονεγάσκου, που μόλις πριν από 12 μήνες ήταν θριαμβευτής σε αυτήν την πίστα.

Στον 4ο γύρο, η πράσινη σημαία κυμάτισε ξανά, με τον Verstappen να παλεύει με τον Hamilton για την 2η θέση.

Πιο πίσω, ο Perez είχε μπει στα pits δύο φορές κατά τη διάρκεια της περιόδου του Safety Car, ώστε να τρέξει κι έναν γύρο με τη μέση γόμα, βάζοντας ξανά τη σκληρή για να πάει με αυτήν ως το τέλος του αγώνα.

Στον 7ο γύρο, ο Albon έγινε η αιτία για τη δεύτερη φορά που βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, μετά από έξοδο στη Στροφή 7.

Αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Russell, που μπήκε στα pits για τη σκληρή γόμα, με τον Hamilton να περνά πρώτος, τον Verstappen πια 2ο και τον Alonso 3ο, αφού μπήκε κι ο Sainz για αλλαγή.

Λίγο μετά, η διεύθυνση του αγώνα πήρε την απόφαση να βγάλει την κόκκινη σημαία, ώστε να καθαριστεί η πίστα από το χαλίκι.

Μετά από 15 λεπτά, και με 49 γύρους να απομένουν, ο αγώνας ξεκίνησε εκ νέου, και μάλιστα με στατική εκκίνηση.

Στην επανεκκίνηση, ο Hamilton κρατήθηκε 1ος, με τον Alonso να προσπαθεί ανεπιτυχώς να περάσει τον Verstappen, ενώ πίσω ο Russell ανέβηκε 5ος κι ο Sainz 10ος.

Στον 12ο γύρο, ο Ολλανδός χρησιμοποίησε το DRS και πήρε την πρωτοπορία του αγώνα από τα χέρια του Hamilton.

Την ίδια στιγμή, ο Russell πήρε την 4η θέση από τον Gasly, και πλέον κυνηγούσε τον Alonso για την 3η.

Κι ο Sainz έκανε εξαιρετική δουλειά ανακάμπτοντας στην πίστα, προσπερνώντας εντυπωσιακά τον Stroll στον 15ο γύρο.

Στον 17ο γύρο, ο Russell είχε φωτιά στον κινητήρα του, κι εγκατέλειψε, με το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας να τίθεται σε ισχύ.

Δύο γύρους μετά, η πράσινη σημαία κυμάτισε ξανά.

Αμέσως ο Alonso προσπάθησε να πιέσει και να περάσει τον Hamilton, για την 2η θέση. Ωστόσο, η W14 είναι καλύτερη στο να φέρνει τα ελαστικά της σε σωστή θερμοκρασία, κι ο Ισπανός έμεινε πίσω περί τα 2 δευτερόλεπτα.

Στον 23ο γύρο, ο Perez πέρασε τον Piastri να μπει στη δεκάδα, έχοντας εκκινήσει από το pitlane.

Στον 25ο γύρο, ο Hamilton άρχισε να αναρωτιέται αν θα μπορέσει να βγάλει όλο τον αγώνα με το ίδιο σετ ελαστικών, όσο ο Alonso πίσω του έμοιαζε πια να κάνει διαχείριση του αγώνα του.

Από εκείνο το σημείο και μετά, ο Alonso άρχισε να πιέζει για να μειώσει τη διαφορά από τον Hamilton, ενώ το ίδιο έκανε ο Sainz που πίεζε και τους δύο μπροστά.

Παράλληλα, κι ο Gasly πίεζε τον Ισπανό της Ferrari, σε μία εντυπωσιακή εμφάνιση για την Alpine και τον νέο της οδηγό.

Με 13 γύρους να απομένουν, ο Alonso πήρε το ΟΚ της ομάδας να αρχίσει να πιέζει ως το τέλος για την 2η θέση. 

Στον 54ο γύρο, ο Magnussen έχασε τον πίσω δεξί τροχό μετά από επαφή με τον τοίχο, με αποτέλεσμα να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα. 

Κανείς δεν πήρε το ρίσκο του pit stop, και ίσως καλύτερα για όλους, αφού βγήκε ξανά η κόκκινη σημαία για να καθαριστεί η πίστα. 

Αυτό έφτασε τα πάντα να κριθούν μέσα σε δύο γύρους. Η εκκίνηση έγινε από στάση, με τον Verstappen να κρατά τον Hamilton πίσω του, με τον Sainz να έχει επαφή με τον Alonso, που έπεσε 11ος, ενώ πίσω Gasly και Ocon αλληλοεξουδετερώθηκαν μετά την επαφή μπροστά τους και την προσπάθεια να την αποφύγουν. Ασφαλώς, η κόκκινη σημαία βγήκε ξανά.

Η επανεκκίνηση έγινε υπό καθεστώς SC, με την κατάταξη που είχαν πριν τα συμβάντα της τελευταίας εκκίνησης, γυρνώντας δηλαδή τα αποτελέσματα έναν γύρο πίσω. 

Έτσι, ο Alonso επέστρεψε 3ος, με τον Sainz να δέχεται 5 δευτερόλεπτα ποινής, προβιβάζοντας μία θέση τους Stroll, Perez, Norris, Hulkenberg, Piastri και Zhou.