GP Γερμανίας - QP: Pole για Rosberg, «καταστροφή» για Hamilton


Στην 15η θέση της εκκίνησης ο Άγγλος μετά από ατύχημα στο Q1.

  • 19/7/2014

Νέα τροπή παίρνει ξανά η μάχη του Nico Rosberg με τον Lewis Hamilton για το φετινό τίτλο της Formula 1, καθώς στις δοκιμές κατάταξης του GP Γερμανίας, 10ου φετινού αγώνα του σπορ, ο Άγγλος έμεινε στην 15η θέση της εκκίνησης μετά από ατύχημα που είχε στην πρώτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης, ενώ ο Γερμανός συνέχισε για να κατακτήσει μια σχετικά άνετη pole position.

Ο Hamilton έχασε τα φρένα στη δεύτερη «φουρκέτα», του σταδίου. Αισθάνθηκε αρχικά πόνο σε ένα από τα γόνατά του, όμως στο ιατρικό κέντρο της πίστας διαπιστώθηκε ότι δεν υπέστη κανένα τραυματισμό. Η Mercedes ανακοίνωσε ότι η αιτία του ατυχήματος ήταν η υποχώρηση του εμπρός δεξιού δισκόφρενου, στα φρένα για τη «φουρκέτα».

Ο Άγγλος είχε πετύχει τον 12ο χρόνο του Q1 και προκρίθηκε στο Q2, όμως η μη περαιτέρω συμμετοχή του τον άφησε στην 16η θέση των δοκιμών κατάταξης. Θα εκκινήσει 15ος, διότι ο Esteban Guttierez που είναι μπροστά του θα δεχθεί ποινή τριών θέσεων για το ατύχημα που προκάλεσε με τον Pastor Maldonado στο GP Βρετανίας.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ

Ο Hamilton είπε: «Πονάω λίγο, αλλά αυτό είναι συνηθισμένο σε ένα τέτοιο ατύχημα. Ακόμα κι αν έχει σπάσει κάτι, πάλι θα οδηγώ αύριο. Δεν μπορώ να το πιστέψω, αλλά αυτά συμβαίνουν. Γίνονται για να μας δοκιμάσουν. Τα παιδιά είχαν κάνει πολλές δοκιμές των φρένων και έπρεπε όλα να είναι εντάξει, όμως αυτή ήταν μία από εκείνες τις περιπτώσεις που σε βρίσκουν απροετοίμαστο».

«Όταν οδηγείς πρέπει να έχεις πάντοτε 110 τοις εκατό εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο και όταν πας να φρενάρεις [και τα φρένα υποχωρούν] είναι ένα απρόσμενο σοκ. Τα παιδιά είχαν κάνει σπουδαία δουλειά με τη ρύθμιση του μονοθεσίου και μου έδινε σπουδαία αίσθηση. Θα βρούμε τη λύση. Απομένει ακόμα ένας σεβαστός αριθμός αγώνων και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε αύριο».


Παρά τη φημολογούμενη αναβάθμιση του λογισμικού των κινητήρων της Renault, η Williams ήταν και πάλι η μόνη και ξεκάθαρη (σχετική) αντίπαλος της Mercedes. H Red Bull έμεινε πίσω και από την αναβαθμισμένη McLaren του Kevin Magnussen -με τον Daniel Ricciardo ξανά ταχύτερο του Sebastian Vettel-, όπως και η Ferrari.

Στη Scuderia, μάλιστα, ο Kimi Raikkonen δεν κατάφερε να προκριθεί στην πρώτη δεκάδα, μένοντας μαζί με τον Jenson Button της McLaren έξω από το Q3. Οι δύο οδηγοί μοιράζονται παρεμφερές και ήπιο οδηγικό στιλ, παρόλα αυτά η αποτυχία τους οφείλεται κυρίως στη διαχείριση της πολύ μαλακής γόμας της Pirelli.

Οι οδηγοί θεωρούν ότι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες του Χόκενχαϊμ, που ξεπερνούν τους 30 βαθμούς στον αέρα και τους 60 βαθμούς Κελσίου στην άσφαλτο, μετατρέπουν σε δυσεπίλυτη πρόκληση τη διαχείριση των δύο πιο μαλακών γομών της γκάμας της ιταλικής εταιρείας.

Ο Valtteri Bottas, πάντως, δεν έχει τέτοια προβλήματα: μετά από δύο διαδοχικά βάθρα, τώρα κατέκτησε πάλι μια θέση στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, κερδίζοντας τον πολύ εμπειρότερο ομόλογό του, Felipe Massa (που πάσχιζε λίγο με τις ρυθμίσεις), με τρία δέκατα του δευτερολέπτου! Εξίσου εντυπωσιακός ήταν σήμερα τόσο ο Kevin Magnussen όσο και ο Daniil Kvyat, οι δύο καλύτεροι φετινοί rookies.

Στο τέλος μιας ακόμη εξαιρετικής του επίδοσης, ο Bottas τόνισε: «Πιστεύω ότι η Mercedes είναι ακόμα μπροστά και πρέπει να είμαστε αληθινά χαρούμενοι με το σημερινό μας αποτέλεσμα. Στον τελευταίο μου γύρο δεν έκανα κανένα λάθος, ήταν ένας εξαίρετος γύρος και πιστεύω ότι πήραμε το μέγιστο του αυτοκινήτου σήμερα. Είναι σπουδαίο να ανήκεις σε αυτή την ομάδα και αληθινά οδεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση».